Carl Sagan Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Ikke vits og kjøle annet Men SB-NB-Mosfet kunne jeg godt ha kjølte av, men det er dyrt(har ikke funnet komplett sett enda) og di er sikkert veldig restriktive. Hverken skjermkort eller HDD er varmt.. Skjermkort holder seg 30*C Kjerne ved idle, og ca 45*C load, og det med kun 50% hastighet på vifta.. Bruker standard vifte. Rammen er "Dominator" <3, og holder seg kald den og. Endret 22. januar 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 X1950XTX er jo kjent for å bli meget varme da. Har den en veeeldig stor kjøler? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Jepp, de er kjent for og bli veldig varme. Grunnen, er at viften sviver på 25% hastighet som standard. Skrur du opp viften med f.eks RivaTuner(det går IKKE med Catalyst eller andre drivere!), synker temperaturen betraktelig. Viften er gedigen, og kortet veier sikkert dobbelt så mye som et stanard X1950, p.g.a kjøleren. Ingen som har forslag til CPU-Blokk og f.eks til bygging? Går det at fillport og radiator er like høyt oppe i kabinettet, er det mulig og fylle da? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Det er mulig å fylle da, ja. Jeg har min radiator oppå kabinettet, og jeg har fått vekk luften. Det er bare litt omstendelig å fylle, da. Du må tippe litt frem og tilbake på kabinettet for å få det helt luftfritt. Danger Den har jo sine eksempler med påfylling ca. på linje med radiator. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Flott:D Så er det bare cpu blokk.. ER DERE HELT TOMME FOR FORSLAG?!?!? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Gode blokker er EK eller Swiftech Apogee Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Swiftec Apogee GT. Uff da, der blei budsjettet mitt sprengt med enda 100kr. Jada, skal vel stå i det.. Men PLASTIKK NIPLER?!?!? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Apogee er kjent for å være bra selv med plastnipler (som et overhodet ikke er noe galt med). EK Wave har jeg hørt er ganske gode (når kommer testen, Skrue?) til en hyggeligere pris. Av en totalt idiotisk grunn har Komplott fjernet disse fra sortimentet sitt. Hør med Datakjeden nær deg. Den siste Zalman-blokken skal heller ikke være verst den heller. I en sammenligningstest henger også Danger Den TDX fortsatt med i svingene i forhold til Apogee (forrige versjon). Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) ok.. Går nok for Apogee'n, da får jeg alt på samme butikk. Et, og forhåpentligvis siste spørsmål: Vil jeg får merkbar dårligere ytelse ved bare bruk av 2 vifter på radiator'n? skal skaffe siste, men ikke med en gang. PS: Se stooooor oppdatering i main! Endret 22. januar 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hei. Den cooltek trippel raden har Microplex sluttet og ta inn så den kommer ikke tilbake på Lager, jeg fikk vite dette da jeg sendte mail hvor jeg spurte når de fikk den på lager. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Angående pumpe kan du kjøpe Laing D5 og denne overgangen så slipper du å ha 1/2" og 3/8" i samme system. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Eg trur at trådstarter holder seg til ein butikk... Det stod i alle fall i ein annan post. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 ah, må ha oversett det, man kon vet han ihvertfall om muligheten Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Men alt er jo 1/2"? da er det jo ingen vits med 3/8" til 1/2" overgang! Skal prøve og ha alt til samme butikk ja, men vis dere klarer og finne tilsvarende system til samme-mindre pris så er det greit.. Men er det ikke J**** dyrt og bestille fra utlandet? Frakt, toll, og allslaks avgifter.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Gebyr på 160 (ca.) og 25% moms. Du får trukket fra den danske momsen om du kjøper derifra. mao. så er det ikke mye dyrere. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) ok.."Skeptisk" Noen som kan sette sammen best mulig sett for max 2400 Norske Kroner? Har forslag selv:P Pumpe, Laing D5 Slange, PVC, 1/2" ID CPU-Blokk, HeatKiller - Skal den være grei? Har ikke lest noen tester eller noe til varene på VCore.. - Enda:P Radiator, Denne(1) eller Denne(2) | Har målt lenge på kabinett.. 43cm.. og radiator er 43cm.. Dette går aldri:S Fant denne, HWLabs, er det mye forskjell på denne iforhold til TermoChill sine? T-Kobling, 3/8BSP som betyr? Trodde bsp var gjengtype, men T-Koblingen skal jo på slangen Nippel, 3/8" BSPT, til Radiator Finner ingen fillport på VCore.. merkelig.. Fylle rett i blokka? Endret 23. januar 2007 av todda7 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Thermochill er bedre enn Black Ice. Når det gjelder heatkiller: følg de to linkene til tester som er på varesiden Den ene er av rev. 2.0 og teller ikke (denne er mye mer restriktiv enn 2.5), og den andre funker ikke direktelinken til (her: http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=4281 ) Endret 23. januar 2007 av baronKanon Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Ok, HeatKiller V2.5 ser lovendes ut. Når det gjelder raddis blir det HE120.3, da denne falt bedre ut enn PA120.3 i samtlige tester. Problemet er bare og montere denne, da kabbinettet er like langt som selve radiatoren. Kan alltids kjøpe denne, men siden både radiator og kabinetter like langt regner jeg med det kommer til og bli vanskelig. Noen kommentarer når det gjelder slanger, t-kobling og fittings? Og enda en ting, de selger ikke FillPort på VCore! Har ikke lyst på tank. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hvis du vil bli døv er he120.3 bra. Hvis du vil ha stillegående vifter er det pa120.3 som gjelder. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Du TRENGER ikke fillport. Fest slangen inni kabinettet og lag deg en hjemmelaget propp Så bruker du en liten trakt eller lignende for påfylling! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå