baronKanon Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 På de blokkene du har kjøpt deg er det standard med push-in-nipler. Disse er konstruert slik at du putter slangene INN i nippelen, slik at den tetter RUNDT slangen. Da er det kritisk med OD. Det vanligste er nipler der man trer slangen over nippelen - og da er det ID som er kritisk Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hvordan er det med skifting av nipler på waterchillblokkene da? På de gamle kunne man vel ikke det? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Nå? Forslag til CPU blokk og de andre delene? Har enda et spørsmål: Har hørt at mange på forumet har fått ødelagt vannkjølingen for og har brukt frostveske, så jeg vil ikke bruke det. Derimot, skal jeg bruke destilert vann, og korrosjonsbeskyttelse. Vil det da dannes alger? Endret 19. januar 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg har kjørt vannkjøling i over 4 år,har aldri brukt annet enn batterivann og frostveske. Aldri noe tull,ingen urenheter slagg alger eller noe. Jeg bytter ca 2-3 ganger i året,og forstår ikke hva folk får i vannkjølinga si. Jeg er overklokker og bytter slanger,radiatorer og blokker oftere enn de fleste. Har drevet med dette så lenge at jeg vet hva som funker for meg. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Ok, da går jeg nokk for batterivann og frostveske( usikker:( ) Nå trenger jeg bare forslag til CPU blokk, evnt. en annen radiator osv. EDIT: Trenger jeg fillport? Kan jeg ikke bare "fille" gjennom T-Kobling? Noen som vet om bedre slanger en Kuriyama til en rimelig pris? EDIT2: Skriveleiffeilskriving Endret 19. januar 2007 av todda7 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Eg trur at du må ha fillport, ja... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Fillport er vel egentlig bare en forenklet måte og fylle på, og at man kan feste den f.eks i toppen av kabbiset.. Har jeg ikke rett? Det skal vel ikke være problem og fylle batterivann igjennom t-koblingen.. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Fillport er vel egentlig bare en forenklet måte og fylle på, og at man kan feste den f.eks i toppen av kabbiset.. Har jeg ikke rett? Det skal vel ikke være problem og fylle batterivann igjennom t-koblingen.. 7761631[/snapback] Jo, det skal gå utan, men tenkt deg om. Fillporten er ganske tett, så vatnet vil ikkje renne utover, viss du snur på kabinettet OSV. Eg ville i alle fall hatt fillport... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hva med vannblokk da? Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Ja, fyll rett i blokka Så smetter du bare på slangen akkurat i det loopen er full... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Ja, fyll rett i blokka Så smetter du bare på slangen akkurat i det loopen er full... 7763238[/snapback] Ja? Det går jo fint an og tette t-koblingen med en propp osv.. Men vis man er nødt til og ha fillport så.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 todda7: du må ha en slange opp fra t-koblingen... Det lekker ("svetter") mikroskopiske mengder vann hele tiden, hvilket gjør at vannet må etterfylles med mindre du har en større beholdning enn nødvendig, for eksempel ved å tank/t-line med slange oppover. Dessuten blir det stress å fylle helt perfekt mengde i t-line. Du vil jo gjerne fylle ganske høyt, kjøre pumpen til rett før den begynner å gå tørr, fylle mest mulig vann, kjøre pumpen etc. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Da blir det nokk den billigste fillporten ja, men den er unødvendig dyr:( Noen forslag til CPU-Blokk? Har følgende krav: 1inn-kobling 2ut-koblinger 1/2" nippler, eller uten. Helst ikke plexitopp. Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hvorfor vil du ha to ut? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Ser mye bedre ut, + er det det? Det er derfor jeg vil ha hjelp av dere - kom gjerne med forslag til andre blokker. PS: Se oppdatering i main. EDIT: Trenger man ekstra nipell\nipler til fillport og t-kobling? EDIT 2: Fillport, størrelse Fant ut at fillporten ikke var så stor alikevel. T-Kobling UTEN Fillport Grunnen til at jeg fikk (den idiotiske?) ideèn om og ikke bruke fillport, kun T-Kobling med propp i, var denne linken her. Den, som mangen andre, hevder at man ikke trenger og bruke fullport. Dog jeg syns den var litt stilig, blir det nok en alikevel;) PS: Se oppdatering i main. Endret 21. januar 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Kjøp heller primeflex-slange. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Kjøp heller primeflex-slange. 7769076[/snapback] Den er jo dobbelt så dyr pr meter Er det mye forskjell på slangene? Går det an og bruke vanlige slangeklemmer, diverse dem man får på Clas Ohlson? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Ja, du kan bruke standard slangeklemmer fra f. eks. claes ohlson. Prisforskjell på 3 meter slange blir under en hundrelapp. Det er verdt det, tro meg (har brukt begge slangene). Endret 21. januar 2007 av Herr Brun Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Ok. Har allerede doblet budsjettet, men men... Noen som har forslag til en vannblokk? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hvorfor vil du bare kjøle cpu? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå