Carl Sagan Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) EDIT2: Fant en annen side, PetrasTechShop.com. Denne siden opererer med "For-Godt-Til-Og-Være-Sant Priser". Noen som har erfaringer med siden? Hvor mye koster frakt? Må jeg trekke fra\legge til moms? Tollavgifter? Mitt forslag: Swiftec Apogee GT, CPU-Blokk (her er 1/2" nipler inkludert?) Laing D5, Pumpe (her er 1/2" nipler inkludert?) Slange, bestiller 4m, det er så billig:P T-kobling Uheldigvis i plast, bestiller 2 stk. Artic Silver 5, XL:D Fillport, Danger Den Swiftec 3x120mm Vifter, "Quiet Power" Vifter, Yate Loon 120mm 70cfm 33DB, bestiller 4stk(koster omtrent det samme som 3) Noe annet jeg kan kjøpe for og få lavere temp på cpu? Gammel, Vcore: Har nå regnet ut pris.. Først valgte jeg "Vis uden moms" på VCore sine sider, før jeg adderte dem issammen, la til 25%(norsk moms?) og gjorde over til NOK med DnB sin valutakalkulator. ! 2900NOK!! Dette ble for drøyt, så jeg bestemte meg for og bestille langveisfra, PetrasTechShop, vis folk har gode erfaringer med den amerikanske nettbutikken. Endret 27. januar 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Kjøp ordentlige slanger. Hvordan er det med niplene på pumpa? Jeg ville satsa på en mcp350 eller en mcp650 fra swiftech, og en t-line (hvis du må ha det billig). Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 OK, men vis jeg kan bruke en T-Kobling og likevel få god flyt gjør jeg heller det. Men hvordan er det med luften da? hvordan får jeg den utfra vannkjølingen når jeg bruker en T-Kobling? Bare holder den øverst i systemet når det er av, og fyller med mer vann til toppen? Kan du komme med forslag til Passende T-Kobling OG slange? Helst på Microplex, der fant jeg det nærmeste jeg kom mcp650 pumpen, Microplex Trenger jeg nipler til pumpen? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Alltid kjekt om noen svarer.. BTW, ville man få bedre kjøling med vanntank? Og i så fall, hvor mye bedre? EN ting til.. Hvordan kan jeg lufte ut systemet? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Vanntank kontra t-line har ingen praktisk betydning for ytelse. Du lufter ut systemet ved å plassere tank/t-line som høyeste punkt og kjøre pumpa. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Vanntank kontra t-line har ingen praktisk betydning for ytelse. Du lufter ut systemet ved å plassere tank/t-line som høyeste punkt og kjøre pumpa. 7738908[/snapback] Hmm.. vil ikke vannet renne ut av t-line koblingen da? Takk for hjelpen btw.. Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Du har jo en propp i t-linen. Den er bare åpen når du fyller på vann og fjerner luft. Jeg ville kanskje kjøpt en dual radiator av typen Cooltek. Pumpa er bra Med den pumpa ville jeg kjøpt high flow blokker(swiftech) og 1/2" slanger Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Vanntank kontra t-line har ingen praktisk betydning for ytelse. Du lufter ut systemet ved å plassere tank/t-line som høyeste punkt og kjøre pumpa. 7738908[/snapback] Hmm.. vil ikke vannet renne ut av t-line koblingen da? Takk for hjelpen btw.. 7740142[/snapback] du fører en slange fra t-line og noen titalls cm. oppover i kabinettet Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Du har jo en propp i t-linen. Den er bare åpen når du fyller på vann og fjerner luft. Jeg ville kanskje kjøpt en dual radiator av typen Cooltek. Pumpa er bra Med den pumpa ville jeg kjøpt high flow blokker(swiftech) og 1/2" slanger 7740217[/snapback] Har allerede bestillt 2x120mm radioatorer, på bruktmarked.no(men ikke brukte:P), og CPU blokken er allerede bestilt den, Asetek WaterChill. Skal den ikke være bra nok? Og medfølgende nipler( til CPUblokk og radiatorer) er 10mm, så det blir nok 1/2" slange. Trenger jeg er nipler? Til pumpe? til t-kobling? Hvilken slange bør jeg kjøpe, og hvor lang ca? Skal ha den i et maxitower og kun CPU blokk. Hvilken vanntilsetning bør jeg ha? Burde jeg heller ha "batterivann"? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 10mm = 3/8 tommer... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 10mm = 3/8 tommer... 7742977[/snapback] aah.. Hvor mange grader ca vil jeg spare på og kjøpe nye nipler, og heller bruke 1/2" slange? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 10mm = 3/8 tommer... 7742977[/snapback] aah.. Hvor mange grader ca vil jeg spare på og kjøpe nye nipler, og heller bruke 1/2" slange? 7744027[/snapback] Ca. 0 Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 så pass ja.. da går jeg får 3/8" slanger. Funker MC655 pumpen til det? må jeg ha nipler til den? Det står "Slangedimensjon Inn\Ut: 1\2" .. Funker det og kjøpe nye 3/8" nipler til den? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Nei, men du kan tre 3/8" slangen over 1/2" niplen. Dog er vel niplene på d5 en del større en det igjen, men det skal gå. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) ok. Forslag til Slange, T-Kobling og vanntilsetning? Sånn jeg skjønner, alt skal være 3/8" INDRE DIAMETER?(men kan tres over 1/2"?) Trenger jeg diverse Y-Koblinger? Skal jo bare ha CPU blokk da, men to radiatorer Endret 17. januar 2007 av todda7 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Du må kjøpe nye nipler til blokkene dine uansett, disse er for 10mm OD, og ikke ID. 3/8" OD-slanger vil ikke passe i det hele tatt, da 3/8"==9,5mm. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Går det ikke bare an og kun bytte nipler på Pumpe istedenfor på 1 blokk og 2 radiatorer? og gjør den ytre diameteren noe? slangen skal jo utpå nippelen, så den ytre diameteren betyr jo bare tykkelsen på slangen, mens den indre diameteren bestemmer hvor mye vann som kan gå igjennom.. Har jeg fullstendig feil? Endret 17. januar 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Går det ikke bare an og kun bytte nipler på Pumpe istedenfor på 1 blokk og 2 radiatorer? 7744574[/snapback] Nei Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Da får jeg investere i 1/2" ID nipler til både radiatorer og blokk. Og selvfølgelig en 1/2" ID slange. Hva har den Ytre diametereen og si? er ikke det det samme, bare jo større den er, jo tykkere er slangen? EDIT: En ting til: Hva står\er BSP - BSPT - NPT for? Endret 17. januar 2007 av todda7 Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Dessuten vil du unngå å få for høyt trykk i loopen. Da er det større sjans for at noe skjærer seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå