Gå til innhold

[edited x2] Guider til Sambainstallasjon og Legge til pakker

meastp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du sier du bruker Redhat 8.0? Da kan du uninstalle samba ved å kjøre en kommando à la "rpm -e samba".

Edit: Oops, ser ut som om du installerte fra source. Prøv "make uninstall" i sourcemappen for å slette samba (er 100% sikker på om dette går an).

[ Denne Melding var redigert av: glabba på 2002-11-27 19:25 ]

Lenke til kommentar

Samba blir instalert automatisk i rh8.0. Det kan dog være en god ide å oppdatere den. Prøv 'up2date -u' (du må kanskje registrere deg, men det er gratis med en maskin). Når du har fått instalert, eventuelt også oppgradert, går du inn i mappa /etc/xinetd.d/ og åpner swat fila som ligger der. Du skal endre til 'disable = yes'. Restart derretter xinetd med å skrive 'service xinetd restart'. Nå skal du kunne logge inn på pcen med http://localhost:901 . Om du vil kunne gjøre det fra en annen maskin må du også endre only-from til f.eks 192.168.1.0

[ Denne Melding var redigert av: mohuhau på 2002-11-27 19:53 ]

Lenke til kommentar

Ehhh...

Nå har det seg sånn at jeg holder på med ny installasjon nå... orker ikke en gang til i dag..

Når jeg prøver å legge til ting i red hat, tar det en stund. (lite ram :smile:) Etterhvert spør den etter cd'n. Når jeg setter inn den, og trykker ok, vil den ikke akseptere. (dvs. den meldingen vil ikke forsvinne)

Hjelp! Hva skal jeg gjøre?

[ Denne Melding var redigert av: meastp på 2002-11-27 20:45 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...