Christian86 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 I fjor strøk jeg med en knøttliten margin på matteeksamen. Jeg ventet 1 år og har dermed glemt litt. Nå har jeg lagt opp ca 2-3 timers dager fremover i 2 måneder der jeg jobber med hvert kapittel, og så noen dager med oppsummerende oppgaver. Hva burde jeg satse mest på for å være forberedt til eksamen? kombinasjon oppgaver i boken og kapitlene + eksamen oppsummerende oppgaver + eksamen bare vanlige oppgaver eventuelt annet? og vil ca 30 min minst hver dag i 3 måneder gi en fordel til matteeksamen? Lenke til kommentar
kopperhead Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Du bør se på læreplanen i mattematikk. Gjør oppgavene og se på læreplanen og ta den som utgangspunkt. Vet ikke om dette er tilfellet for deg, men i den videregående skole skal lærer og i grunnen alle ta læreplanen som utgangspunkt for opprettelse og laging av prøver. Dvs. at den boken en har i det kurset eller det faget ikke har noe med den prøven du får. Du kan ved hjelp av læreplanen, bruke til og med internett som ressurs og komme deg gjennom med toppkarakter. Er videregående tilfellet, så er læreren pliktig til å gi deg tilgang til læreplanen. Vet ikke hvilken karakter du er ute etter, og det er avhengig fra person til person, men ved å bare gjøre de oppsummerte oppgavene så skal det litt til for at du scorer full pott på oppgavene. Gjør vanlige oppgaver, les og forstå og før du avslutter så gjør du oppsummeringsoppgavene. Du får finne ut hva som er best selv, men det viktigste er jo at du skal forstå det, test deg selv underveis. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Mengdetrening er hjelper alltid i matte, og oppgaver er nok den beste måten å lære på. Ut fra egen erfaring lærer man mest av å gjøre de "anbefalte oppgavene i boka" hvis foreleseren deres har gitt dere noen slike, de er mest relevante for eksamen. Gamle eksamensoppgaver er også gull verd da like oppgavetyper ofte går igjen bare med noen få endringer. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Du bør se på læreplanen i mattematikk. Gjør oppgavene og se på læreplanen og ta den som utgangspunkt. Vet ikke om dette er tilfellet for deg, men i den videregående skole skal lærer og i grunnen alle ta læreplanen som utgangspunkt for opprettelse og laging av prøver. Dvs. at den boken en har i det kurset eller det faget ikke har noe med den prøven du får. Du kan ved hjelp av læreplanen, bruke til og med internett som ressurs og komme deg gjennom med toppkarakter. Er videregående tilfellet, så er læreren pliktig til å gi deg tilgang til læreplanen. Vet ikke hvilken karakter du er ute etter, og det er avhengig fra person til person, men ved å bare gjøre de oppsummerte oppgavene så skal det litt til for at du scorer full pott på oppgavene. Gjør vanlige oppgaver, les og forstå og før du avslutter så gjør du oppsummeringsoppgavene. Du får finne ut hva som er best selv, men det viktigste er jo at du skal forstå det, test deg selv underveis. 7735181[/snapback] Jeg skal ha E, det er kravet, og dette er grunnleggende mattematikk innen økonomi Lenke til kommentar
kopperhead Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Da har jeg ikke peiling på hvor godt du lærer, men tipper du kan ta det rolig og kjøre oppsummerende oppgaver + eksamen =) Forstår det slik at du vil gjøre det enklest mulig Det som kan være problemet er at du ikke får med deg det grunnleggende, noe som er alfa'o mega når deg gjelder matte Du spør hva som er best? Gjøre alle oppgavene du finner i boka, les alt og gå fra side til side, fra kapittel til kapittel, noe du lurer på, men ikke forstår så legger du det ut på forumet.. Ingen snarveier innen matte desverre Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Ser visst slik ut nå: gruppejobbing hver onsdag med lærer minst 3 timer totalt, ca estimert 6 timer mattejobbing utenfor det minst 2 fagdager (selvvalgt) for matte hver måned. burde funke for en E da? (tar E fordi dette ikke er et fag sentralt for bachloroppgaven) Lenke til kommentar
kopperhead Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jah, sikkert bedre en det hvis du jobber lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå