Flunky Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 hjelp til å fikse på innstillingene for å kjøre widescreen på IE! Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Er vel bare å maksimere det så dekker det vel hele skjermen? Om ikke IE betyr noe annet enn Internet Explorer da Lenke til kommentar
Flunky Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 IE = Internet explorer og nei du kan ikke bare maximere det. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Tror du må utdype litt hva du er på jakt etter... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hæ..? Jeg kjører IE for fullt i widescreen format jeg. Null problem. Men som sagt før her, du burde utdype litt bedre hva som er problemet. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 IE = Internet explorer og nei du kan ikke bare maximere det. 7732374[/snapback] Når du maksimerer et programvindu vil det alltid "kjøre" i skjermens fulle oppløsning (- oppgavelinjen). Er skjermen widescreen, vil også IE være i widescreen. IE, som andre programmer i programvindu har ikke widescreen eller 5:4/4:3 format i seg selv. Formatet (størrelsen) definerer man selv. Lenke til kommentar
Flunky Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Når jeg maximerer ruta så kommer Explorern utover hele skjermen men innholdet på siden vises bare i 4:3 Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Når jeg maximerer ruta så kommer Explorern utover hele skjermen men innholdet på siden vises bare i 4:3 7740698[/snapback] Det er ikke et problem med IE men med hvordan siden er programmert. Noen sider er fixed size og andre strekker seg ut til å passe vinduet Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) the_zombie har helt rett. Faktisk lages de fleste nettsider med fast sidebredde, f.eks. tilpasset til 800 eller 1024 pikslers skjermbredde. Som oftest er det enklere å designe med fast bredde, videre er det raskest å lese tekst som ikke er mer enn ca 450 - 550 piksler bred (linjelengde). Derfor er den optimale innstillingen av skjermleservindu som oftest ca 1024 piksler bred og så høy som skjermen tillater. Det gir god lesbarhet i alle tilfeller. Endret 17. januar 2007 av Bolson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå