Gå til innhold

Hvorfor blir evolusjonsteorien forsøkt undergravd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal du være mer "tullete", kan du like godt å tror at virkeligheten er skapt av en Stor MATRIX datamaskin sin bruker oss mennesker som energikilde..

Aka filmen Matrix...

8016705[/snapback]

Og hvorfor er det helt tullete? Jeg skjønner godt at det kan virke helt fjernt, men ifølge vitenskapen så er alt vi ser hører, lukter, sanser etc bare data som hjernen vår har behandlet. Altså så er det vanskelig for ikke å si umulig å vite om noe som helst av det vi opplever faktisk har skjedd, eller om det har blitt, eller er blitt manipulert.

8017163[/snapback]

Dette er filosofi, og handler om absolutt kunnskap. Descartes kom fram til at den eneste sikre kunnskap vi har er at vi(jeg) eksisterer, cogito ergo sum. For alt vi vet så blir hjernen vår manipulert av onde ånder osv. Men vitenskapsfilosofien har beveget seg videre siden 1700-tallet. Selvsagt er det mulig at det vi sanser bare er produkter av onde ånders påvirkning, eller vi kan være del av en matrix. Men om vi vil lære om den verden vi lever i så kan vi ikke ta hensyn til disse mulighetene til en hver tid, da kommer vi aldri videre.

8019591[/snapback]

Og som jeg har sagt tidligere, påstår jeg heller ikke at dette er feil vitenskapelig. Jeg kritiserer personen som skrev dette for måten han skrev det på. At man ikke skal anta at dette er virkelig i en vitenskapelig sammenheng er jo en selvfølgelighet inntil det eventuelt er kommet nye fakta/bevis på bordet som underbygger noe slikt.

Poenget er at selv om dette er en diskusjon om noe vitenskapelig, så må det være lov å påpeke hvor frekke noen folk ser ut til å være uten at det skal være en fornærmelse mot hele vitenskapen. Altså det jeg sier, sier jeg til personen, og ikke som argument om at vitenskapen er/var/vil være feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...