pederk Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg får stadig en såkalt error99 på mitt 30D. Det begynte ikke før jeg fikk meg Tamron 17-50 f/2.8, og kommer såppass ofte at det er mektig irriterende. Jeg har funnet ut at det skyldes dårlig forbindelse mellom objektivet og kameraet. Kan jeg kreve å få dette reparert? Linsa var utstillingsmodellen om det skulle gjøre noen forskjell. Fyren på FotoVideo påpekte at jeg hadde akkurat samme rettigheter med dette som et annet et, og at det såvidt hadde stått der, så jeg tok meg til takke med det siden det var det siste. Såeh. Har jeg krav på å få det fikset, eller hvordan kan jeg fikse det selv? Ikke fortell meg at jeg må rengjøre kontaktpunktene, fortell meg hvordan. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Kan denne være til hjelp: http://www.richardsnotes.org/archives/2005.../#comment-93124 Lenke til kommentar
pederk Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Mange takk. Jeg får prøve meg med et viskelær. Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det samme skjedde meg meg med mitt Canon 400d kamera. Men det var ødelagt fra første stund. Pakket det opp, satt delene sammen og tok 2 bilder så klikket det. Jeg dro tilbake til butikken og fikk alt nytt. Jeg prøvde alle de tipsene på siden som Nordoelum nevnte men feilen var der fortsatt. Jeg ville dratt tilbake til butikken/nettstedet og forklart dem situasjonen. Tror du vil få en ny vare, eller at de sender den på reprasjon. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Får prøve med viskelæret først. Hadde jo aldri fått error99 før jeg fikk ny linse. Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg mente jo at du ville nok fått ny linse. Det var sikkert bare noe feil med linsen min da jeg fikk mitt kamera, men de ville heller sende alt inn til reperasjon, så jeg fikk alt nytt. Men prøv med viskelæret først, kan jo hende det funker da Lenke til kommentar
pederk Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Prøvde nå nettopp. Rengjorde kontaktpunktene på både kamerahus og objektiv med nyavklippet viskelær mens jeg holdt kamerahuset i en vinkel så ingenting skulle falle inn, og fjernet "avvisk" med blåseklyster (ved å suge) og linseklut (tøyklut for briller). Alt ser ut til å funke som det skal. Jeg håper jeg slipper at det skjer igjen. Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Så bra at du fikk det til å virke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå