robot Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg har et problem med telenor brebåndstelefoni. det er som følger: man kan ikke ringe inn til meg, men noen ganger er det mulig å ringe. altså er linjen utstabil. lignende er når jeg skal ringe ut, så da går det heller ikke ann å ringe ut. men av og til er det faktisk mulig å ringe ut. Fulgte instalasjonveiledningen og alle lamper på adapteret lyser slik de skal. har hatt telenor bredbånds telefoni i over en måned. Derfor lurer jeg på hvilke porter på min 3com ruter må åpnes for at det skal fungere riktig? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det skal stå i informasjonen du fikk med telefonadapteret/evt på www.telenor.no/ telefonsupport Du kan evt sette ipadapteret som en DMZ (demilitarized zone, altså at den slipper gjennom all trafikk). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg hadde også slike problemer. Det er ingen porter å åpne, men router er kanskje ikke kompatibel. Telenor hadde ikke mulighet til å finne ut av det, så jeg ga opp hele IP telefonen. Fikk tilbake penger, og en beklagelse. Har nå vanlig telefon og syntes det fungerer mye bedre. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Ikke sikker på hvilke porter som skal åpnes, men enten setter du VoIP boksen mellom modemet til telenor (Så lenge ruterdelen er aktivert.) og 3com boksen. Ellers gjør du som kahorn03 sier å setter VoIP boksen i DMZ. Lenke til kommentar
robot Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Ok takk for svar. skal prøve det ut. glemte å skrive at jeg har et brigdemodem fra telenor som jeg har hatt siden 2003. Så ifølge veledningen må telefonadapteret være koblet gjennom ruteren for at det skal virke. så jeg har ikke noe rutermodem. derfor kan jeg ikke sette boksen mellom modemet og ruteren. Endret 15. januar 2007 av robot Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Stun error. Må rocses. Lite annet du kan få gjort med det enn å ringe 05000. Symptomer er: sip lyser, sum er der, men oppkall brytes etter nr er tastet ferdig. Endret 15. januar 2007 av Xzii Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ok takk for svar. skal prøve det ut. glemte å skrive at jeg har et brigdemodem fra telenor som jeg har hatt siden 2003. Så ifølge veledningen må telefonadapteret være koblet gjennom ruteren for at det skal virke. så jeg har ikke noe rutermodem. derfor kan jeg ikke sette boksen mellom modemet og ruteren. 7730300[/snapback] Ok, da er nok det beste å tildele denne boksen en fast ip fra 3com ruteren din, og så setter du denne i DMZ. Da skulle du klare å ringe ut og inn uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå