Gå til innhold

Oppgradering av prosessor

oyvroe

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har en AMD Athlon XP 1800+, 1533Mhz som jeg kjøpte i 2002.

Siden har jeg oppgradert minnet fra 256MB RAM til 768MB RAM.

Jeg har også byttet ut skjermkortet mitt for et par år tilbake med NVIDIA Geforce FX 5600 (128 MB, AGP 4X).

Maskinen fungerer helt ok nå, men føler at den kanskje kunne blitt en del raskere hvis jeg oppgraderte prosessoren med minst dobbel så fort hastighet.

Er dette å anbefale? Hva slags prosessor må jeg evt. kjøpe for at den skal passe til hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hket er vel socket A, ein cpu til den skal du nok leite eitter ei stund, finnes nok ikkje anna enn i bruktmarkedet.

Og er det SD eller DDR-minne?

Viss det er SD så trur eg du skal virkeleg satse på kjøpe nytt hk, cpu ,ram og skjermkort.

Skjermkortet du har er diverre ikkje kompatibelt med dagens hker (PCIe mot ditt AGP)

Lenke til kommentar

Ok, det var det jeg trudde. Rett å slett for gammelt og utdatert. Da blir det nok en ny PC tenker jeg om ikke så lenge. Det var vel DDR minne i den hvis jeg husker riktig..

Litt vemodig blir det jo. Har jo tross alt hatt den i snart 5 år nå, men det var vel kanskje på tide. Den takler heller ikke de nyeste fifa spillene heller. Da må jeg kjøre i dårlig oppløsning i så fall (800x600) for å unngå hakking...

Jaja, takk for hjelpen... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...