Gå til innhold

Bygging av en racing simulator! - Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yes. Har ihvertfall fått startet/tittet litt på hvordan jeg skal lage knapper.

Kjøpte en gamepad istad og åpnet:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
DSCN00325.jpg

DSCN0035542.jpg

På disse røde punktene skal jeg smelte ledningene:

gamepad_wires.jpg

9116139[/snapback]

Se her ja, nå var det jo virkelig fart på sakene, og den kontrolleren der var jo kjempefin til formålet.

Som et tips for å slippe alt for mye lodding kan du jo bruke den felles jord (GND) til alle knappene, og dermed trenger du bare en leding fra hvert bryterpunkt på kontrolleren. (denne felles GND kan du da bare legge til et av punktene på alle kappene på panelet ditt).

Hvis det er vanskelig å feste ledinger på printkortet, ser jeg også at det går to flatkabler til selve bryterdelen. Den kan du jo bare klippe (helt oppe ved bryter-printkortet), og sjøte deg inn på ledningene i steden. Hvis du drar fra hverandre lederne i flatkabelen er det jo veldig lett å bare koble deg på der.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Jævla imponerende -scotty- !

Skjønne rikke hvordan du klarte dte med start bilen knappen  :blush:

9118649[/snapback]

Ja, det blir veldig bra dette, skulle ønske jeg hadde plass til noe liknende.

Hvordan han starter med knappen er jo altså det han har forklart i de foregående innleggene. Les de en gang til så skjønner du det nok ;)

Han kobler seg inn på en usb gamekontroller, sånn at den løse startknappen gjør akkurat det samme som knappen på kontrolleren, og setter opp spillet slik at start-knappen går på den.

Er den vippestrømbryteren på video'n liksom "hovedstrømbryter" som må stå på for å få startet eller Scotty?

Lenke til kommentar
Er den vippestrømbryteren på video'n liksom "hovedstrømbryter" som må stå på for å få startet eller Scotty?

9118703[/snapback]

Yes. Som du ser på bildet her: http://i130.photobucket.com/albums/p266/ra...t/DSCN00373.jpg

Så er det en simpel on/off bryter som må altså stå på on for at engine start knappen skal fungere.

Ettersom jeg har gitt opp på BSbildeler så bestiller jeg fra et annet sted.

Slik ser handlelisten ut for øyeblikket:

222.png

Hvor stor pris forskjell på frakt er det fra england-norge vs usa-norge ?

Går vel ca xxx ganger kjappere å sende fra england vil jeg tippe?

edit: jeg bestiller fra england..

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Jeg har bare et spørsmål...

Jeg har vurdert og lage et lite kontrollpanel til og bruke til bilspill.

og da lurte jeg på med den gamepaden du brukte...

har du bare lodda på knapper i stede for dem som var der fra før av?

EDIT: to spørsmål :D

har du en egen programmvare til det...

Endret av joahas
Lenke til kommentar
Jeg har bare et spørsmål...

Jeg har vurdert og lage et lite kontrollpanel til og bruke til bilspill.

og da lurte jeg på med den gamepaden du brukte...

har du bare lodda på knapper i stede for dem som var der fra før av?

EDIT: to spørsmål :D

har du en egen programmvare til det...

9118794[/snapback]

Har gjort akkurat slik som det er gjort her :)

http://altoguitar.com/buttonbox/

Niks, bruker ikke egen programvare, bare plug and play.

Til å teste knappene går jeg på ...

Start - control panel - printers and other hardware - game controllers - velger hvilken, og trykker på properties

Lenke til kommentar

He he, hovedstrømbryter må man jo ha. Så lenge man ikke prøver å skru av bilen (da avsløres bløffen :p ) De pedalene tror jeg i alle fall blir veldig bra, spent på å høre hvordan de blir å kjøre med ifht Momo.

Hva mer tenker du å ha av funksjoner på egne brytere da?

Bruker selv å justere bremsekraft litt underveis, og da hadde det jo vært litt kult om man hadde en vippebryter som automatisk står i midtposisjon, men som kan fjæres opp, eller ned hvis du skjønner. Sånn at man drar den opp for mer brems foran, og ned for mer bak.

Vet ikke om du bruker det jeg, men bare en tanke som ramlet inn her :)

@joahas, som nevnt litt over her trenger du ikke mer enn 16 ledninger til 15 brytere da de alle har felles jord (minus/gnd) Så det kan gjøres en del enklere enn på den linken sånn rent praktisk i forhold til antall loddepunkter.

Lenke til kommentar

pcp160:

Tja, husker ihvertfall et par ting i hodet som jeg kan bruke knappene til:

Pit Request

LCD Mode

Launch Control

Brake BIAS(F)

Brake BIAS®

Pause

Restart Race

Ignition

Starter

Horn

Headlights

Adjust seat(ned, opp, bak, fremover(4 knapper))

Quick Chat(#1,#2,#3.. osv)

Vote Yes

Vote No

Screenshot

Hvilke spill spiller du selv? Hvordan utstyr har du?

joahas: Er jo simpelt, akkurat som med tastatur er det bare å trykke på knappen når du er inne på options ;)

..f.eks Dobbeltklikk på f.eks "brake", så får du beskjed om å trykke på knappen du vil at skal ha den funksjonen..

Lenke til kommentar

joahas: Er jo simpelt, akkurat som med tastatur er det bare å trykke på knappen når du er inne på options ;)

..f.eks Dobbeltklikk på f.eks "brake", så får du beskjed om å trykke på knappen du vil at skal ha den funksjonen..

9119270[/snapback]

ÅÅÅ. selvsagt...

Så dum jeg er :D:D:D

Men en sånn on/off button.

hvis du skulle brukt en sånn til et skytespill...

kan man bare skru den på så blir det som og holde knappen inne?

Endret av joahas
Lenke til kommentar
pcp160:

Tja, husker ihvertfall et par ting i hodet som jeg kan bruke knappene til:

Pit Request

LCD Mode

Launch Control

Brake BIAS(F)

Brake BIAS®

Pause

Restart Race

Ignition

Starter

Horn

Headlights

Adjust seat(ned, opp, bak, fremover(4 knapper))

Quick Chat(#1,#2,#3.. osv)

Vote Yes

Vote No

Screenshot

Hvilke spill spiller du selv? Hvordan utstyr har du?

Der var hele lista ja, blir en del knapper om du skal ha alle, men det kan jo utvides etterhvert også.

Jeg bruker bare den gode gamle Logitech Momo Racing (heter det vel?) ratt og pedaler der rattet er festet i et bord som går under skrivebordet slik at jeg kan ta det frem og tilbake raskt, får det litt lavere, og samtidig få skjermen nære. Jeg liker å ha skjermen nære i alt annet enn Burns. Bruker en 21" 4/3 skjerm med 1200x1600.

Spillene jeg bruker mest er først og fremst GTR/GTR2, men også glad i R.Burns rally, WTCC, GT-Legends, og deler av LiveForSpeed. Som hos deg har det blitt mindre GTR etter at GTR2 kom, selv om jeg egentlig har litt sansen for den nervøse handlingen som spesielt F550 har i GTR. F1 Challenge er også et spill jeg har kjørt mye, men ikke det siste halvannet året.

Har også vært såvidt borti noen av de andre på din liste, men NetCar imponerte meg ikke da jeg såvidt testet det for en god stund siden, Toca syns jeg var ok, men var noe med fysikken mener å huske jeg syns var litt for tilgivelig og arcade-aktig (hvis jeg ikke husker helt feil :whistle: ). r-Faktor tror jeg faktisk ikke jeg har prøvd, men ut fra din prioriteringsliste burde jeg kanskje det?

Vel vel Scotty, det er nok mange her (inkludert meg selv) som gjerne skulle hatt den lekestuen du får deg. For min del har det blitt alt for lite kjøring det siste halve året, og det går litt i perioder. Men hadde vært fint med et litt skikkelig kjøre-rom. Det er etter mitt syn litt lettere å gjøre det bra også hvis man sitter riktig, så du blir forhåpentligvis en hardere konkurrent for dine team-medlemmer...

Når tror du det er realistisk å få tatt i bruk dette her da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...