Startfanet Skrevet 20. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2007 Utrolig rått, Scotty! Gleder meg til å se det ferdig. Mvh Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Hvordan tilkobling er det her tror dere? http://www.ukformula.com/product_detail.php?prid=40 Tenker å kjøpe denne girkassen i tillegg: http://www.ukformula.com/product_detail.php?prid=26 Samt disse pedalene: http://www.ukformula.com/product_detail.php?prid=28 / http://www.ukformula.com/product_detail.php?prid=54 Endret 20. juli 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 20. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Utrolig artig prosjekt, men håper du har tenkt på at det kanskje ikke er så lurt å bygge/montere ferdig kassen før du flytter den inn hytta? Om du da ikke har mulighet til å løfte opp en vegg i hytta for å dytte inn "boksen" Hadde en sjef, som er ingeniør, som sammen med en venn slo sammen et digert IKEA garderobeskap til soverommet i stua pga. bedre arbeidsplass, og måtte slå det fra hverandre igjen for å få det gjennom døra Skal følge med på denne! Veldig bra forhåndsarbeid i alle fall (Som jo er halve jobben ved siden av verktøyet!)! Skulle gjerne hatt plass til noe sånt selv Lykke til videre! Endret 20. juli 2007 av trn100 Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2007 Cockpiten er 61 cm høy, og døra til hytta er 77cm bred, så vi bare tipper den så går det bra Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2007 Cockpiten er 61 cm høy, og døra til hytta er 77cm bred, så vi bare tipper den så går det bra 9109919[/snapback] Tenke på lenge og da, eller hvor er døra? Btw, du har ikke råd til G25, men skal kjøpe knapper, pedaler og girkasse? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Cockpiten er 61 cm høy, og døra til hytta er 77cm bred, så vi bare tipper den så går det bra 9109919[/snapback] Tenke på lenge og da, eller hvor er døra? Btw, du har ikke råd til G25, men skal kjøpe knapper, pedaler og girkasse? 9110004[/snapback] For å si det slik, jeg har tenkt til å beholde Momo rattet. Og G25 er bare søppel i forhold til de delene der (utrolig nok!) Har med prioriteringer å gjøre.. Hvis jeg bestiller setet og de andre delene i morgen(hvis BSbildeler pakken ikke dukker opp) så blir det et mye billigere sete, derfor får jeg råd til noe ekstra Endret 20. juli 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 20. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2007 Morro prosjekt det her Scotty Skal følge med! Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 Ettersom jeg har gitt opp med bestillingen fra BSbildeler, så gikk jeg innom clas ohlson samt noen andre butikker og tittet etter deler som kunne være til nytte. Har bl.a. tenkt til å lage en såkalt "knappeboks", hvor det blir kjøpt en billig USB spillkontroll og kontrollkortet som er inni blir brukt til eksterne knapper som blir montert selv Men uansett, gikk innom Torshov for å se etter brytere så fant jeg denne! Altså, jeg tror det er akkurat samme som jeg bestilte på nettet, bare at den på nettet kostet 454kr, og den her 269kr! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 Bra pris må jeg si!! Forresten, det var jo en som omgjorde en ekte fly cockpit til å fungere med Flight simulator ... Så med nokk kunnskap, så burde du klare å starte bilen med den knappen der! Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 Forresten, det var jo en som omgjorde en ekte fly cockpit til å fungere med Flight simulator ... Så med nokk kunnskap, så burde du klare å starte bilen med den knappen der! 9115237[/snapback] Tror jeg allerede vet hvordan Bare å ødelegge en gamepad Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 Tror han brukte kontroller kort av en eller annen sort.. Men men, hvorden er jo ikke så viktig, det er at'n som teller! Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 F.eks noe slikt da tipper jeg. Muligens jeg kjøper noe sånt også. http://www.lbodnar.dsl.pipex.com/joystick/ Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 21. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 Endelig i gang scotty, det er bra Det med knapper kan som du sier løses ganske greit med en gammel gamekontroller, eller evnt kjøpe noe billig rask, og bare koble deg inn på brytere på den. Det som vel kan være en litt større utfordring er disse bryter'ne. Datamaskinen skal jo som regel ha pulser, så brytere som står i konstant "på"/"av" posisjon vil dermed ikke fungere riktig. Men det finnes jo mange beskrivelser på nett for mer eller mindre enkle kontroller-bokser som omgår slike problemstillinger. Om du ikke finner info om eventuelle problemer du måtte støte på fra andre som har laget bilsim, er det i alle fall mye nyttig info om ting som dette i flightsim-miljøet. Som feks her First cocpit panel Det er jo veldig mange som har laget fly-cocpit for hjemmebruk, alt fra helt enkle med hjemmelagde brytere til sånne som disse her http://project727.xsn.net/ som tar den helt ut med en avkappet Boeing 727, servering av mat ombord, osv... Men dette blir gøy å følge med på Scotty. Hvilke bilspill er det du primært vil bruke denne til? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 21. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 fryktelig tøfft må jeg si (igjen) SEr ut som du lager det slik at det ser ut som et bygge sett, enkelt og montere og demontere. Det er bra! Hva slaks hw skal du bruke ? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 Endelig i gang scotty, det er bra Det med knapper kan som du sier løses ganske greit med en gammel gamekontroller, eller evnt kjøpe noe billig rask, og bare koble deg inn på brytere på den. Det som vel kan være en litt større utfordring er disse bryter'ne. Datamaskinen skal jo som regel ha pulser, så brytere som står i konstant "på"/"av" posisjon vil dermed ikke fungere riktig. Men det finnes jo mange beskrivelser på nett for mer eller mindre enkle kontroller-bokser som omgår slike problemstillinger. Om du ikke finner info om eventuelle problemer du måtte støte på fra andre som har laget bilsim, er det i alle fall mye nyttig info om ting som dette i flightsim-miljøet. Som feks her First cocpit panel Det er jo veldig mange som har laget fly-cocpit for hjemmebruk, alt fra helt enkle med hjemmelagde brytere til sånne som disse her http://project727.xsn.net/ som tar den helt ut med en avkappet Boeing 727, servering av mat ombord, osv... Men dette blir gøy å følge med på Scotty. Hvilke bilspill er det du primært vil bruke denne til? 9115571[/snapback] Du leser mine tanker. Har fundert litt på dette med at pulsen blir konstant hvis det er en vippebryter og hvordan dette da vil fungere. Har funnet ut at jeg skal kjøpe noen trykkbrytere istedet hos Biltema, tror at det kommer til å bli mye bedre. Så får egentlig ta det som det kommer. Skrev det faktisk på forrige side, men kan godt ramse opp igjen Disse spillene har jeg installert: GTR 2(spilte mye før) GTR2 4 WTCC Race 10(faste treningsdager med teamet) rFactor 10(faste treningsdager med teamet) GT Legends 2 Toca Race Driver 3 1(foretrekker piltaster!) NetKar 2 Hvor ofte det spilles i skala fra 1-10 Til bruk i simulatoren når den er ferdig vil jeg tippe at blir mest GTR 2, RACE og rFactor! fryktelig tøfft må jeg si (igjen)SEr ut som du lager det slik at det ser ut som et bygge sett, enkelt og montere og demontere. Det er bra! Hva slaks hw skal du bruke ? 9115614[/snapback] Har 2 pcer den dag i dag. Den ene har jeg ramset opp spec til i førsteposten i worklog tråden, og funderte litt på om jeg skulle bruke denne. Nå har jeg konkludert at jeg skal FOR ØYEBLIKKET bruke spill pcen min, ettersom den andre er for svak. Så jeg må altså bære kabinettet til pcen inn til hytta hver gang jeg skal ut ditt, ettersom den andre pcen er noe ute av drift for øyeblikket. Spec'en på spill pcen er: 7900GTX 2GB DDR2 4200+ AM2 Det skal holde til å kjøre alle bilspill på fullt med god FPS Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 21. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 _Scotty_ Postet i dag, 19:46 Du leser mine tanker. Jepp, det er en egenskap jeg har. Og akkurat nå tenker du: dæven steike så utrolig mye kult man kan lage ut av dette, men hvordan pokker skal jeg få til både det, og kjøpe motorsykkel på samme tid... Ja ja, det må jo bare løse seg det Har fundert litt på dette med at pulsen blir konstant hvis det er en vippebryter og hvordan dette da vil fungere.Har funnet ut at jeg skal kjøpe noen trykkbrytere istedet hos Biltema, tror at det kommer til å bli mye bedre. Så får egentlig ta det som det kommer. Skrev det faktisk på forrige side, men kan godt ramse opp igjen Oups, beklager Har i grunn fulgt med i tråden, men det må ha prellet av hukommelsen igjen. Det er i alle fall spill etter min smak du nevner der, og litt av grunnen til at jeg spurte var ifht den diskusjonen om ratt og pedaler. I typiske asfalt/bane- simulatorer ser ikke jeg personlig helt poenget med ratt som kan vris lenger enn Momo, så jeg holder med deg i at pedaler med skikkelig "feel" er viktigere. Dette med knapper får du jo bare ta etterhvert som problemene dukker opp, men om du holder deg til trykk-brytere er det jo mye enklere å legge inn funksjoner for lys, horn, bremsefordeling, viskere, og hva du måtte ønske. Det er litt lenge siden jeg oppdaterte meg på disse tingene, men har også sett løsninger der man bruker gamle tastaturer, og "hacker" seg inn på de i steden for gamekontroller, men tror dette også er litt mer kompelisert enn å bare bruke gamekontroller. Har selv en gammel logitech flystikke her som jeg har testet litt sånt på, og med en sånn har man jo faktisk 12 brytere, og det er vel tilstrekkelig for bil-bruk skulle jeg tro. Lykke til videre med byggingen i alle fall Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 Yes. Har ihvertfall fått startet/tittet litt på hvordan jeg skal lage knapper. Kjøpte en gamepad istad og åpnet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor På disse røde punktene skal jeg smelte ledningene: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 Litt testing Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 Funket det eller? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Funket det eller? 9116355[/snapback] Ser jo at det lyser rødt på pcen på knappen som holdes inne ... det funket Endret 21. juli 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå