Gå til innhold

Bygging av en racing simulator! - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åssen skal du få hele cockpiten inn i hytta a? :p

 

Damn! Who built a ship in the basement?!

9276423[/snapback]

Som skrevet tidligere så er bredden på hyttadøra 77cm, og simulatoren er 61cm høy :)

Så det går helt fint, tar den bare inn på høykant altså..

 

 

____________________________________________________________________

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9278218

Lenke til kommentar

Detta blir enormt fett :D

 

 

Stå på ...

Du gjør en enormt fin jobb ...

 

må da bli enormt digg og kjøre Bilspill med den ...

eneste man mangler nå er hydraulikk sånn at man føler at bilen svinger osv ... men det blir vell laaangt unna kompetansen til mange ... og ikke minst det koster vell endel og man må jo programmere alt ...

 

men tenk tanken :w00t:

 

 

men alikavell ...detta blir bra ... :)

 

 

 

Mvh

-Djgunnah

Endret av Djgunnah
Lenke til kommentar

Dette blir bra, men jeg har et spørsmål: På den ene siden hvor blant annet girspaken skal være, har du bøyd en plate og lagt der, noe som ble kjempefint! Men hvorfor har du ikke gjort det samme på den andre siden? Syns det ble en del finere med bøyd plate ... Du har sikkert kommet frem til at det er best med rett plate der og bøyd på den andre siden, men hvorfor?

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Flott å se at det går fremover her. Du gjør jo en veldig god jobb syns jeg, og skal virkelig bli gøy å se den med stol/pedaler/ratt/gir/skjerm og alt på plass.

 

Har gått over til G25 her nå, og det er jammen gøy å gire gitt :p

Så denne girskifteren du nå har fått tak i samt pedaler med clutch er jo et godt tilskudd til realismen vil jeg si :thumbup: .

 

Men får du ikke clutchen til å fungere, eller har du bare ikke satt det opp enda. Kunne ikke se av videoen at du brukte den?

 

La også merke til at du gikk over til "arcade view" underveis. Du har god nok hardware til å kjøre cocpit view uten at det går ut over flyten eller?

Bare lurer siden det jo i slike bilspill er veldig mye tøffere for maskinen å holde fps oppe når man sitter inni bilen, og mange kjører nok også fortere med annen view enn cocpit (det er lettere/mer oversiktelig). Men jeg syns om man vil gjøre det realistisk det er et "krav" at man sitter inni bilen.

 

Det er jo bare min menig da, men det krever jo da at man har god nok hardware til å få det flytende. Det optimale er etter mitt syn om man kan ha på V-sync og aldri ha fps under 60. Da flyter det fint, og uten noe tearing/kutting av frames.

Lenke til kommentar

Takk. Synes jeg gjør en god jobb selv, hehe, er jo laaangt ifra noen snekker, og har såvidt

aldri snekret noe tidligere i livet heller.

Titter du i kommentaren på videoen så ser du at jeg skriver at jeg bruker clutchen, bare

ikke så lett å se når armen er i veien. :) Kan forøvrig se det når bilen starter opp i pitten,

samt når jeg bytter til 4 gir opp bakken etter pitten.

 

Det som også er tingen er at det ikke finnes noe som tvinger en til å bruke clutchen

utenom når bilen står stille. Det er veldig synd, så å bruke clutchen er egentlig helt

unødvendig, for jeg kan bytte gir uten å gjøre noe ekstra.

 

Og jeg kjører som oftest cockpit view ja, bare byttet til hood view for at det skulle

bli lettere å se kjøringen når jeg filmet. :) Hardware'n på pcen er ganske god/tar alt på fullt med god FPS.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Lånt fra profilen hans:

Spillmaskinen:

  • •CPU: Amd Athlon X2 4200+ AM2
    •RAM: Corsair 2048MB DDR2, PC-6400
    •GRAFFIKKORT: Asus Extreme N7900GTX
    •HOVEDKORT: Asus M2N32SLI Deluxe
    •LYDKORT: Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic
    •SKJERM: Samsung 930BF (19")
    •PSU: Hiper 580w
    •KABINETT: Cooler Master Stacker

Tror ikke han har noe problem med og dra de fleste spill på maks nei :)

Lenke til kommentar

Du scotty! Veldig bra prosjekt (har vel sagt det før ..) og fremgangen er også god nå. utrla-fenomenal i forhold til tidsrommet mellom planen og starten var :p

 

En ting, siden det virker som du har satt deg litt inn i kontrollerer o.l. så tenker jeg at du kanskje kan svar. Jeg tenker på å kjøpe LCD display med neste lønning og lurer på om du vet om noen programmer som gjør at jeg kan få info fra TDU til displayet .. :p Tenker fart, RPM, kanskje animasjon av disse... Peiling? :)

Lenke til kommentar
Du scotty! Veldig bra prosjekt (har vel sagt det før ..) og fremgangen er også god nå. utrla-fenomenal i forhold til tidsrommet mellom planen og starten var :p

 

En ting, siden det virker som du har satt deg litt inn i kontrollerer o.l. så tenker jeg at du kanskje kan svar. Jeg tenker på å kjøpe LCD display med neste lønning og lurer på om du vet om noen programmer som gjør at jeg kan få info fra TDU til displayet .. :p Tenker fart, RPM, kanskje animasjon av disse... Peiling? :)

9286360[/snapback]

Nå vet ikke jeg nøyaktig noe særlig angående slikt.

Vet mer ting som f.eks åssen å få ekte dashboard/altså instrumenter i ordentlig bil til å fungere i bilspill.

 

Hvordan display er det snakk om? Har du sjekket om programvaren som anbefales/følger med støtter slikt?

Lenke til kommentar
_Scotty_ Postet i dag, 17:09

Det som også er tingen er at det ikke finnes noe som tvinger en til å bruke clutchen

utenom når bilen står stille. Det er veldig synd, så å bruke clutchen er egentlig helt

unødvendig, for jeg kan bytte gir uten å gjøre noe ekstra.

Ja, det er jo litt forskjellig hvordan dette er i de spillene jeg har testet så langt. Men bruker de clutch på bilene for asfaltracing i virkeligheten da? Jeg hadde for meg at mange av de bilene har sekvensielle girkasser, som bare kan nappes over i neste gir om man vil, som i rally, eller motorsykkel. Men kan godt hende jeg tar feil der.

Det er i alle fall sånn jeg bruker det, også bruker man jo med fordel clutchen litt ved nedgiring og oppgiring i sving for å unngå sladd med biler som F550 Maranello. Men man MÅ jo ikke nei.

 

Forresten, i TDU, som jo definitivt ikke er noe simulator, men ganske morsomt likevel, MÅ man faktisk bruke clutchen på en del av bilene. Ellers går den bare i fri.

 

Men jeg skjønner at det tar seg litt bedre ut på film med den view du hadde, og ser i alle fall nå at du har god nok hardware til fin flyt i cocpitmode med den oppløsningen du skal bruke, så dette blir nok riktig så bra. Bilspill med lagg er jo ikke så godt å kjøre med, og det er alltid hyggelig å kunne ha på AF og AA også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...