Scotty Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Åssen er det med strøm til hytta?blir det kabel gravd ned i bakken, og fast opplegg, eller blir det skjøteledning løsning? (ikke bra løsning:P) 9121187[/snapback] Ettersom hytta muligens skal flyttes en gang(neste år?) etter at hagen blir ferdig, så blir det ikke gravd ned noe i bakken. Det skal også bli lagt steiner over hele parkeringsplassen, så det er neppe en lur ting å legge noe under. Så inntil hytta blir flyttet så blir det nok bare en skjøteledning som blir brukt, selvførgelig når jeg ikke er i hytta så ligger kabelen inne i huset. pcp160: Sitter jo med momo rattet nå jeg også, veldig godt det, er det jeg skal bruke i hytta som du sikkert kan se NetCar som du sier er ikke mye til spill i seg selv, det er bare et spill som jeg kjører ca en gang i måneden for å se på den nydelige grafikken og realismen som er å finne der. Toca er nok et spill som er arkade og langt ifra simulator, derfor jeg liker å spille det med piltaster fra tid til tid når jeg blir for lat til å vri på rattet! Anbefaler deg på det aller sterkeste å kjøpe rFactor! Det er et spill som muligens ser litt beta ut, men det er en uendelig mengde med biler og baner som kan lastes ned. Du burde titte innom http://www.rfactorcentral.com/ (som av en eller annen grunn ikke fungerer i firefox hos meg lenger) Der finner du mye av det som er tilgjengelig. Alt fra sandbuggy til F1! Favorittene mine i spillet er klart Grand Prix 1979 og CTDP 2005, de kjører som oftest på banene som følger med 1979 mod'en, det er altså f.eks Monza GP79 Monaco GP79 Silverstone GP79 osvosv Det finnes en screenshot tråd her: http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=272193 ! Må også dy meg til å kommenter på noe du sa; "lekestuen du får deg." Det her er ikke noe jeg altså bestiller ferdig laget på nettet om du mente simulatoren altså. Hvis du mente hytta så har jeg jo den allerede Når det er mulighet for at simulatoren står klar? Tja, jeg vil si aldri. Men den er sikkert i hytta innen 2 uker. Ettersom da er det bare småpuss. Det spørs også veldig på hvor lang tid det tar for delene jeg bestiller å komme. Nå som jeg starter på elektro så kommer det til å bli satt på mye ekstra elektroniske 'gadgets'. Har også noe planer om å lage en slik funksjon at det er motorer under setet som skaper realisme når jeg bremser/svinger/gasser/kjører av banen. Endret 22. juli 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Den kassen som du har laga, som liksom er pit'en, får du den inn i hytta? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Den kassen som du har laga, som liksom er pit'en, får du den inn i hytta? 9121594[/snapback] Kassa? ... Ja jeg får simulatoren min, hvis det var det du tenkte på, inn i hytta, står noen sider tilbake. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Ok, takk for tipset, skal sjekke ut rFactor for det ser jo veldig lovende ut. CTDP2005 høres litt kjent ut, er det de samme som står bak CTDP05 for F1 Challenge tro? Brukte i alle fall en mod til F1 Challenge99-02 som het noe sånt, og som jeg syns var bra. Momo rattet oppfatter jeg som svært bra, og har heller ikke noe ønske om å bytte det ut enda, men jeg har brukt litt tid på reparasjon/vedlikehold av pedalene i løpet av de årene jeg har hatt de. He he, jeg vet jo at dette ikke er noe du har bestilt ferdig, tror nok faktisk ikke jeg hadde giddet å følge så mye med heller om det var slik. Har fulgt med på en del cocpit- prosjekter for fly, og det er jo mange som bare kjøper ferdige instrumentmoduler osv. Det er selvsagt kult å se, men de som virkelig imponerer meg er nok heller folk fra den noe fattigere delen av verden som bygger i ren MacGyver-stil, med flystikker spikket av tre og snortrekk til gamle radio-potmeter osv osv. Og som takket være hardt arbeid og godt håndtverk faktisk får det til å både se veldig bra ut, og virke. Så ja, jeg vet du bygger selv, og når jeg sa "lekestuen du får deg", mente jeg det som i "det stedet du får deg", eller "lager deg" om du vil. Altså hele konseptet med en egen spesialtilpasset spillbule, som du kan flykte fra all formel-puggingen på elektrolinja om en stund... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Vet ikke helt hvor mye du spiller TDU, eller om det er radio i de andre spillene du spiller. Men knapper for styring av radio synes jeg at kunne passet seg! Evt du tar frontpanelet til en ekte headunit og kobler til de rette knappene - Bare en tanke Har du forresten noen plan/tanke om når du skal være ferdig? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Vet ikke helt hvor mye du spiller TDU, eller om det er radio i de andre spillene du spiller. Men knapper for styring av radio synes jeg at kunne passet seg! Evt du tar frontpanelet til en ekte headunit og kobler til de rette knappene - Bare en tanke Har du forresten noen plan/tanke om når du skal være ferdig? 9122041[/snapback] Skal tenke på det Siste spørsmål er besvart for et par poster siden. Endret 22. juli 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9128200 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Legger du alle bildene inn i en skjul? (dvs en skjul per post, evt per bilde gruppe) Det blir så mye å scrolle nedover + det tar så lang tid å få fram siden (når jeg sitter på jobb eller laster ned hjemme) OT: Dæven den boksen var større enn jeg trodde .. :O Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Legger du alle bildene inn i en skjul? (dvs en skjul per post, evt per bilde gruppe) Det blir så mye å scrolle nedover + det tar så lang tid å få fram siden (når jeg sitter på jobb eller laster ned hjemme) OT: Dæven den boksen var større enn jeg trodde .. :O 9128229[/snapback] Barn sulter i verden og du klager på scrolling? hehe Kan eventuelt legge i skjul heretter, men jeg komprimerer alle bildene noe, så de har rimelig få kb de fleste, hos meg på 2,5mb linje telenor tar det 2 sekunder å laste siden. Ja, vet den er stor, innså ikke hvor stor den var før idag. Diskuterte litt om jeg skulle kutte den kortere eller hva. Mulig jeg tar den noe kortere. Men det skal være en 1000w JBL sub bak setet har jeg funnet ut Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) 1000W av alle ting? Da håper jeg virkelig at du er 16 og skal sette den i bilen når du kommer så langt! =) Skal du kjøre full bilstereo eller? Tror det hadde vært bra! Men hvis du ikke har sett på det, det å drive en 1000W høyttaler er dyrt! (dvs forsterkenen) Forresten, har du vurdert å kjøre sourround screen? 3-skjerm løsning i steden for en stor? 3x19-20" wide..? EDIT: Det at du har bilene på maskinen, og kanskje en temp folder som ikke tømmer seg konstant hjelper på loade tid! Endret 23. juli 2007 av bIsk0p Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg hadde subben allerede fra før, har hatt den ca halvt år allerede. Tenkte bare ikke på før nå å bruke den til simulatoren. Er egentlig bror sin, men tror han har forlatt den, ettersom han har kjøpt seg ny. Er en slik en ihvertfall: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Om jeg skal kjøre surround gaming? Nei det har jeg egentlig ikke særlig sansen for. Foretrekker mye heller èn litt større skjerm. Har definitivt ikke råd til 3 skjermer uansett. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) 3xSamsung 20" Wide = ~10000 + en trippel2go adapter ~1000 Jeg er litt usikker på hvordan LCD TV er å spille på med PC (går ut i fra at dem ikke kan tøffe seg noe særlig med LCD skjerm), men en GOD 32" (mener å huske det er det du sikter etter) burde ikke være noe særlig under 8k. Da vil jeg si at å gå opp til 12k er en god invistering, du vil få et større perspektiv, alt i alt, bedre (mener nå jeg) Dessuten er den skjermen jeg har (206BW) ganske ny, noe som vil si at når du begynner å tenke på HW o.l, så har den sikkert gått ned i pris også.. Verd å se på? EDIT: Når du begynner å tenke HW, er det kanskje smart å sjekke etter sponsor (på ny?) Når dem ser hva du gjør og gjennomføringen av det. Tror jeg det vil være lettere å få litt hjelp! (spesielt hvis du gir muligheten for "publikum") Endret 23. juli 2007 av bIsk0p Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Vet ikke helt hva du tror sponsor bidrar med, men det er ihvertfall ikke med ting hardware deler. Er isåfall f.eks keyboard el lignende ting til under f.eks 400kr. Altså snakk om nettbutikker dette her. Og for å nevne det, jeg sendte et drøss med mailer på fredag om de er villige til å sponse(skrev en del, samt hva jeg trengte). Har bare fått et svar hittil, det er fra pcutstyr, de sa de ikke sponset. Og jeg må beklage, men du er litt på jordet når du snakker om dette med pris. Jeg fortsetter dette prosjektet allerede fortalt at jeg går på et stramt budsjett! Skal ha motorsykkel, som er mye høyere prioritering, og jeg har fryktelig lite med penger. Kassen er snart tom. Har ca 1000kr i kassa igjen til skjerm nå, og har tenkt til å spare opp ca 3000kr til for å kjøpe en. Så 3000-4000kr for en skjerm er det jeg ser etter. Hvis du ser i denne tråden her: Tatung 32" til 5000.(egentlig 4000kr nå) Så er dette en skjerm som utklasserer alle andre i sin klasse, og det er flere som gir tilbakemeldinger om at f.eks GTR2 fungerer helt utmerket. Veldig mange bruker denne tven til pc monitor. Inntil jeg får råd til skjerm, kommer jeg nok til å bruke min Samsung 19". Endret 23. juli 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg vet at butikkene ikke gir vekk deler for morro skyld. Men jeg tenker sponsing i form av gode priser, tilbud på diverse varer. Pakketilbud o.l. Tidspunktet for å sende ut e-poster når du har resulteter å vise til. Det at du gjennomfører planene. Det finnes så altfor mange, inkludert meg, som har utrolig gode planer, men gjennomføringen er mangelfull/ikke tilstede værende. Dette er noe shop'ene vet. Derfor vil det være smartet å begynne og så sende ut e-postene når du begynner å ha resulteter. (som sagt før.. :/) Hvis du vuderer bil stereo så er det jo flere som kan søkes sponsing til. Og det at budsjettet er stramt, det har jeg forstått og går egentlig ut i fra. Men er ikke værre en å ta tiden til hjelp, så vil pengene komme Og som jeg sa, jeg har ikke peiling på hvordan LCD TV er til gaming, men jeg vil tro at LCD skjerm-industrien ville dødd ut hvis det ikke var noe ytelses forskjell her =) Jeg skal ikke krangle med deg om TV skjermen du linker til er bra eller dårlig, men jeg er litt skeptisk til TV skjerm til dataen. Mulig jeg bare er gammeldags Og det var bare et forslag, sånn tilfelle du ikke hadde tenkt på det (Grunnen til prisoverslagene mine, er at der jeg jobber selger vi TV'er (ikke jeg selvsalgt:P) og der må man opp i 7-8k før det er noe god TV.) Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Var ikke negativt ment på noen måte, hvis det ble oppfattet slik så beklager jeg. Det sa puff når jeg leste priser som 10000kr og 12000kr, da jeg er blakk for øyeblikket. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Mulig litt kvass, men ble ikke fornerma! Skal mer enn det til! :D Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Meget lekkert Scotty! Definitvit en logg jeg vil følge en ørne-blikk fremover Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Meget lekkert Scotty! Definitvit en logg jeg vil følge en ørne-blikk fremover 9129355[/snapback] Takk så meget, godt at dere er interesserte. Du som er i en litt annen rank enn den vanlige bruker, har jeg noe særlig sjans å få dette prosjektet på forsiden på hw? (har allerede sendt mail etter å ha sett dette) Isåfall så tror jeg det blir fryktelig mye lettere å få tak i sponsorer som kan gjøre at dette prosjektet blir fullført. Eventuelt en avtale med HW/shoppen? Kanskje noe jeg heller burde ta på PM dette? Evt videre samtale kan taes på PM Endret 23. juli 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg sendte mail til Ole Marius og fikk positivt svar. Problemet er bare at artikkelen skal legges ut når prosjektet er ferdig, men da trenger en jo ikke sponsorer osv! Enkelte prosjekter, deriblant Mr. Ankis, ble trykket på forsiden av hardware da prosjektet var helt i startfasen. Da fikk han med seg masse brukere som ikke henger i den delen av forumet til vanlig, og som kanskje ikke har helt fått øynene opp for hva brukere (du er et godt eksempel) presterer å få til her inne. Derfor har han fått mye oppmerksomhet, og også gode sponsorer. Han har jo jobbet en god del for å bli sponset også, da. Cred for det Håper det i fremtiden blir flere prosjekter i arbeidsfasen på forsiden av Hardware. Det er da en trenger virkelig støtte, ikke når prosjektet er ferdigstilt og en er over på kreditt ... Nok AT, gleder meg til flere oppdateringer! Han du malt noe på benken der TV-en skal stå, eller er det meg som ikke så skikkelig? Stå på! Goscinny Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9135991 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå