Muppeter Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hei, Jeg har bestemt meg for å bygge om HTPCn min fra jalla til bedre. HTPCn er kobla til et rimelig bra stereoanlegg bestående av en Marantz forsterker med KEF høyttalere. Til dette anlegget må jeg selvsagt ha et lydkort. Jeg har sett en del rundt, men blir ikke helt klok. Lydkortet skal brukes til avspilling av musikk, som MP3 eller CD, samt filmer. Jeg har sett meg en grense på 1k. Som stereoforsterkere flest har ikke forsterkeren digital inngang, så signalet må sendes analogt. Jeg vurderer: E-MU 0404 M-Audio Audiophile 2496 M-Audio Revolution 5.1 (jeg kunne jo en dag, gud forby, finne på å kjøpe meg surround) Creative Xtreme Music Noen som har noen formening om hva jeg bør gå for? Noen som duger bedre enn andre, og er det noen jeg har glemt å se på? Vil alle disse gjøre jobben godt? Til sist så ser jeg at et av kortene har 96kHz audio(Audiophile 2496) mens de to andre har 192kHz audio. Vil jeg merke noen forskjell på dette? Lenke til kommentar
Muppeter Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 I tillegg kan jeg vel nevne at jeg prøver å få pressa ned prosessorbruken så mye som mulig, da jeg bruker en gammel Athlon prosessor med masse varmeutvikling. Varme og viftestøy har lite å gjøre i en stuepc. Er det andre kort en xtreme music som har hardware prosessering, så prosessoren slipper å bekymre seg for dekodingen? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Onkyo Wavio SE-90PCI er jo et svært spennende alternativ for stereo/HiFi! Har ikke prøvet dette kortet selv, men brukeromtalene er positive. Diskusjon om dette kortet finner du her. Prisguiden stemmer ikke helt; mono.no har også dette kortet her. Lenke til kommentar
Muppeter Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Onkyo Wavio SE-90PCI er jo et svært spennende alternativ for stereo/HiFi! Har ikke prøvet dette kortet selv, men brukeromtalene er positive.Diskusjon om dette kortet finner du her. Prisguiden stemmer ikke helt; mono.no har også dette kortet her. 7731207[/snapback] Ble at jeg slo på stortromma istedenfor og kjøpte Esi Juli@. Etter det jeg har lest om det kommer det til å spille skjorta av det meste i samme prisklasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå