ZerBox Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Lurer på om noen har oppskriften på å få NGT-linjen (inkludert Nextphone) til å fungere om man bruker thomson-routeren mange får fra NGT. Har en Netgear router som står koblet bak NGT-routeren. Routeren fra NGT fungerer som mange nok vet dårlig sammen med trådløse routere bak. Mange må derfor koble ned NGT-routeren, og deretter bruke tilkoblingsmuligheten i den trådløse routeren. Akkurat det er ikke så vanskelig å få til, men har litt problemer med å få Nextphone til å fungere med et slikt oppsett. Nettet er helt stabilt, men telefonen fungerer dårlig. Det er mulig å ringe ut, men ikke å motta samtaler. Samt annet småtrøbbel. Lurer på om noen har en oppskrift som forklarer hvordan man kan få Nextphone til å fungere med et oppsett jeg har forklart over - altså hvor man bruker tilkoblingsmuligheten i den trådløse routeren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Koble Netgear som switch + ap. 1. Slå av DHCP-LAn i Netgear routeren. 2. Bruk kun LANportene på Netgear. PS: Dette forutsetter at NGT-routermodemet er satt opp som når du fikk det fra NGT. Endret 15. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Sikker på at det fungerer? Testet det selv? Om det kan bekreftes å virke skal jeg prøve det. Fint om du kan forklare det litt mer detaljert. Ikke sikker på om jeg forstår oppsettet helt korrekt. Endret 15. januar 2007 av ZerBox Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Bruk NGT router som når du fikk den orginalt. Programmer Netgear slik at du slår av DHCP (LAN) Koble kabel fra NGT routeren og til en av lanportene på Netgearrouteren. Du får nå ipadresser fra NGT-routeren og da skal alt fungere som det gjorde før du fikk Netgearrouteren. Jeg har ikke prøvd akkurat denne oppkoblingen, men er 100% sikker på at det vil fungere... Endret 15. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Nja, om jeg kobler til slik kobles nettet fra med jevne mellomrom. Den trådløse routeren mister rett og slett kontakten med NGT-routeren. Det er ikke en feil i den trådløse routeren, for jeg har prøvd flere forskjellige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå