Gå til innhold

Hvilket grafikkort er lurt å velge?

Anbefalte innlegg

Skal bygge en PC med dyre komponenter i øvre klasse. Meningen er at PCen skal holde i noen år fremover.

Dilemmaet ligger på skjermkortet. Har veldig lyst på et XFX GeForce 8800 GTX grafikkort, men prisen drar totalen opp noe veldig. Gjør jeg lurt i å velge et "midlertidig" skjermkort som jeg kan bytte ut om et års tid ++? Da tenker jeg at jeg kan vente med å kjøpe et så godt kort som XFX GeForce GTX til flere like gode kort med støtte for DirectX 10 kommer på markedet og presser prisen ned og kvaliteten opp?

Har dere synspunkter på dette? Om dere synes å vente er en god idè så har jeg lyst på et GeForce grafikkort. Hvilket kort er da det beste kjøpet, også med tanke på at jeg skal bytte det ut om et års tid ++?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GeForce kort som skal holde 1 år. Her hadde det vært kjekt med budsjett.

Hvis du vil kjøpe brukt. Disse skal du få for under 2.000,-

7900GTO

7900GTX

Nytt:

7950GT

Eller du kan kjøpe et 7600GS/GT, og bytte til DX10 kort i mai/juni.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319765

--

Men det er ATI som gir best pris/ytelse på DX9 kort nå.

Så hvis du ikke absolutt må ha GeForce.

X1900GT - 1.200,-

X1950PRO - 1.500,-

X1950XT - 2.200,-

Lenke til kommentar

Har penger til å kjøpe 8800 GTX. Spørsmålet er vel mer om det er et lurt kjøp nå, eller om det er smartere å vente med å kjøpe til det kommer flere skjermkort som er like gode eller bedre enn dette kortet om kort tid. Da blir det også større konkurranse og prisene går ned.

Det er i mellomtiden jeg ønsker meg et godt grafikkort. Budsjettet kan da gjerne ligge mellom 1500 kr - 2500 kr.

Endret av Peivind
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...