Gå til innhold

Crysis til X360


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Ja da er det bekreftet. Spillet blir ikke en port siden Pc-versjonen ikke vil funke på 360 da den bruker elementer fra DX10. Crytek har jo forklart at spillet lenge har kjørt på DX9 og det har jo sett steike bra ut lell.

 

De vil altså bygge opp spillet fra grunnen av til 360....og deretter porte til PS3?

 

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bekreftet my ass

 

 

Tror ikke det før EA/Crytek bekrefter det selv

7727082[/snapback]

 

 

Crytec og EA har nettopp meddelt at et Crysis-spill er under utvikling til Xbox 360. Det handler altså ikke om samme Crysis som kommer til PC, men om et annet spill i samme univers. Crysis utvikles med DirectX 10, mens Xbox 360-Crysis kommer til å bruke DirectX 9.

 

http://gamereactor.no/nyheter/107158/Ett+C...s+til+Xbox+360/

Lenke til kommentar

GPU-en til Xbox 360 støtter blant annet Shader Model 3.5. Til informasjon støtter DX9-kort SM 3, mens DX10-kort støtter SM4. Om jeg ikke tar helt feil bruker dessuten Xbox 360's GPU unified shaders som gjør at den lettere kan fordele arbeid. Nå har jeg ikke helt peiling på dette greiene. Men kort og godt sagt ligger Xbox 360 sitt skjermkort og dupper mellom DX9 og DX10 en plass.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Likte faktisk bedre FarCry Instincts enn originalen til pc siden min pc klarte kun å kjøre medium på noen av delene.

Dette var noen gode nyheter for dem som ikke har råd til å oppgradere pcen fra 10000kr til 30000kr :cool:

Vet at grafikk er ikke alt men den skal ikke være grøtete eller blurry :tease:

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
GPU-en til Xbox 360 støtter blant annet Shader Model 3.5. Til informasjon støtter DX9-kort SM 3, mens DX10-kort støtter SM4. Om jeg ikke tar helt feil bruker dessuten Xbox 360's GPU unified shaders som gjør at den lettere kan fordele arbeid. Nå har jeg ikke helt peiling på dette greiene. Men kort og godt sagt ligger Xbox 360 sitt skjermkort og dupper mellom DX9 og DX10 en plass.

 

Snorre :)

7727240[/snapback]

Det er ikke noe som heter Shader Model 3.5. Utviklingen av Xbox360 GPU har ikke rettet seg etter fast bestemt API spesifikasjon. Xenos er en custom design med et custom feature set som på mange områder er noe over SM3.0, på noen områder er oppe på DX10 og, med MEMEXPORT, også over DX10.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe som heter Shader Model 3.5. Utviklingen av Xbox360 GPU har ikke rettet seg etter fast bestemt API spesifikasjon. Xenos er en custom design med et custom feature set som på mange områder er noe over SM3.0, på noen områder er oppe på DX10 og, med MEMEXPORT, også over DX10.

7730851[/snapback]

 

Riktig... alle må absolutt sette 360 i den ene eller andre båsen! Hvorfor? Xbox360 og PC er ikke akkuratt det samme å utvikle for, selv om MS står bak både DX10 og 360.. Når ATI lagde kortet for 360, fantes det ingenting tilsvarende på PC.. Det gjør det fremdeles ikke.. for det er spesial laget etter en modell som ble sammensatt av MS og ATI..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...