Gå til innhold

Media er utrolig! Kvinne døde i Wii konkurranse

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Jennifer Strange (28) skal ha dødd etter å ha deltatt i en radiokonkurranse hvor hovedpremien var en Nintendo Wii.

Dette bildet var i artikkelen.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1168868905761_655.jpg

Greit nok at all PR er god PR, men synes medias fokus er helt feil her.

De burde heller fokusere på at det er denne radiostasjonen som har feilet på en rekke punkter. Hadde de konsultert en lege angående konkurransen så ville han ha kunnet fortelle dem farene med å drikke for mye. De burde også ha hatt en lege tilstede som kunne loggføre mengen vann som ble drukket osv osv.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo delvis damas egen feil som ville være med, og så desperat for å få en Wii. Men jo så klart, det er jo hovedsakelig arrangerenes ansvar dette her.

Sant at media fokuset er feil i blant, men dette er vel en skrekkelig nyhet og som i tillegg er litt interessant. Tror heller ingen hadde likt en lang preik om hvor farlig det er å få vannforgiftning.

Lenke til kommentar

Heilt idiotisk fokus, ja, dette har eigentleg veldig lite med Wii å gjere. Men kva ventar du av tabloidane? Dei skal selge aviser, og det er alt som tel for dei. Du må ikkje tru vinklinga blir valgt utifrå kva som er relevant eller informativt. Det som er skremmande er at det er slike "aviser" som når flest og har størst innflytelse. :no:

Dette var ei tragisk hending, og det er ingen tvil om at skulda ligg hos radiostasjonen. Det er ikkje alle som veit at det er noko som heiter vannforgiftning, men det er slike ting som er grunnen til at ein må konsultere ein lege før ein arrangerar konkurranser av denne typen.

Kay

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Hva er best; drikke for ære, eller drikke for en Wii?

7734827[/snapback]

Begge er like bra så lenge man ikke stryker med

Lenke til kommentar
På den andre siden. Hvem her har ikke hatt drikkekonkuranse med gutta (evt damene?) om hvem som kan drikke flest øl uten å gå på do? Hva er best; drikke for ære, eller drikke for en Wii?

7734827[/snapback]

For å svare på det første spørsmålet: eg (eg er avhaldsmann). Eg HAR, derimot, vore med på ei etekonkurranse, som eg vann. Det var for ære. Eg vart ganske dårleg av heile greia. Eg trur det ville ha kjentest betre og meir meiningsfullt om eg fekk ein Wii.

Kay

Lenke til kommentar
Herregud. Så utrolig idiotisk. Dette topper medias vrengte fokus på Game Boy-ulykken for litt siden. Snakk om feil bildebruk.

7726836[/snapback]

Jeg er enig. Men de er nødt til å ha et hovedbilde som er såpass stort og hadde de strekt bildet av damen mye mer ville det blitt for kornete. Jeg vil og anta at de ikke hadde andre passende bilder å bruke.

Dette er ganske tragisk, de som gjorde dette burde hatt mer sikkerhet rundt det. Og i beste fall kunne de valgt en annen konkurranse. Drikkekonkurranser bør man vel generelt sett unngå, hvertfall "offentlig".

Jeg ber alle som spøker om dette dødsfallet, tenke seg bedre om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...