Gå til innhold

Halo 3 og Xbox mot zelda og WII.

Anbefalte innlegg

Du kan faktisk sitte flere på en maskin å spille på GeoW og. Coop versus der du sitter sammen med en venn og spiller mot andre venner som kanskje også sitter i samme stue, rom, hus------foreks.

Og det finnes mange, mange fler spill som støtter flere spillere på samme box, dette gjelder alle de tre nye konsollene så du kan ikke komme og si at det er bare på Wii det er morsomt å sitte/ stå og spille coop/versus spill!!

Du kan faktisk snakke med de over live og, trenger bare et headsett med mic :wee:

7770471[/snapback]

Joda, jeg forstår deg.

Men se det fra mitt synspunkt. Jeg er 26 år, jeg har spilt spill i snart 15 år( det er skremmende å tenke på).

Jeg spilte doom2 mot masse personer på ungdommskolen, og Duke nukem3d på VGS. jeg har spilt CS en stund, og også unreal.

Jeg har også hatt en Ps2 og spilt spill som Fifa og Tekken mot hverander i sofaen. Og alt sammen har vært gøy.

Men nå er jeg lei. Jeg har lyst på noe helt nytt, og slik jeg ser det er det bare wii som klarer det den her gangen. Xbox og Ps3 er bare oppgraderinger av det jeg har gjort før.

7770563[/snapback]

Hvist du er så gira på noe nytt så er nok Wii saken for deg ja, har ikke prøvd den selv men har hørt og lest at det skal være morsomt og spille med den.

Selv foretrekker jeg vanlige kontrollere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha spillt Zelda en del timer nå (20 timer på noen dager), må jeg bare si at jeg liker det nesten bedre enn OoT. Utrolig bra story, gameplayet er på topp og kanskje det viktigste: Wii-motens funskjoner virker ikke påklistret..

:)

Edit:

Du går aldri feil med Zelda ;):D

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Det er alltid overbevisende med folk som liker noe de har prøvd bedre enn noe de ikke har prøvd. :ermm:

7771756[/snapback]

Hvis det er meg du sikter til har jeg verken prøvd wii eller xbox360. Men i motsetning til 360 har jeg inntrykk av at wii bringer noe helt nytt på bordet. Og det er derfor jeg går for wii.

Lenke til kommentar
Det er alltid overbevisende med folk som liker noe de har prøvd bedre enn noe de ikke har prøvd. :ermm:

7771756[/snapback]

Hvis det er meg du sikter til har jeg verken prøvd wii eller xbox360. Men i motsetning til 360 har jeg inntrykk av at wii bringer noe helt nytt på bordet. Og det er derfor jeg går for wii.

7773555[/snapback]

Det var ikke deg jeg siktet til. Det var mX som sa at han foretrakk vanlige kontrollere, framfor Wiikontrollen som han ikke har prøvd.

Å ville prøve en kontroller man ikke har prøvd er noe helt annet. Det er naturlig nyskjerrighet, i dette tilfellet med en forhåpning om at det nye faktisk bringer med seg en utvikling.

Lenke til kommentar
Så du mener altså at det ikke er gøy å spille foreks. GeoW online mot/med venner?

7770285[/snapback]

I forhold til XboxLive på den originale Xbox så er det ikke akkurat noe nytt, bare en god utvikling av eksisterende systemer.

7770397[/snapback]

Ja, en god utvikling av et utrolig bra system, som har blitt bedre på x360. Og vist noen kommer og sier at online på 360 ikke er gøy/morsomt, så kan de bare gå og legge seg!

Det er ihvertfall min mening!!

7770412[/snapback]

Da må jeg legge meg, fordi jeg prøvde Geow og alle de andre spillene online og det var gørr kjedelig, er det noe xbox ikke har enda, så er det spill med ordentlige online systemer. Var jo ikke noe ordentlig system for klan, rank osv der og alt er jo rotete satt opp.. Foretrekker helt klart socom 3 på PS2 framfor de og gleder meg ikke minst til mario kart online=D. Men er jo min mening.

P.S er enig med sphaa og niskivara...

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Da må jeg legge meg, fordi jeg prøvde Geow og alle de andre spillene online og det var gørr kjedelig, er det noe xbox ikke har enda, så er det spill med ordentlige online systemer. Var jo ikke noe ordentlig system for klan, rank osv der og alt er jo rotete satt opp.. Foretrekker helt klart socom 3 på PS2 framfor de og gleder meg ikke minst til mario kart online=D. Men er jo min mening.

7774185[/snapback]

Jeg trodde GoW var skikkelig bra online jeg :hmm:

Noen med flere synspunkter?

Lenke til kommentar

7774185[/snapback]

Jeg trodde GoW var skikkelig bra online jeg :hmm:

7775066[/snapback]

Lost planet er ihvertfall dritgøy online!

Hakke testa geow :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg trodde GoW var skikkelig bra online jeg  :hmm:

7775066[/snapback]

Det er jo mange meninger her da...så jeg slenger meg på jeg også. Synes det er synd at det er så mange Wii-mennesker her som ser på 360 som en hovedkonkurrent. For meg så komplimenterer begge konsollene hverandre. 360 har funksjoner/muligheter som Wii ikke har og omvendt. Jeg har ikke prøvd Wii, så jeg skal ikke uttale meg så veldig mye om det emnet, men jeg vurderer å skaffe meg det en eller annen gang.

En ting er i hvertfall sikkert, og det at 360 og Xbox Live vil gi deg den beste onlineopplevelsen du kommer til å få i mange år fremover. Gears og spill som Rainbow Six: Vegas er spill som får adrenalinpumpa til å slå kraftig i multiplayer og, ikke minst, i co-op. Selvfølgelig er det morro å sitte i samme stue og spille sammen, men det har man jo ikke muligheten til hver dag. Derimot så har jeg muligheten til å spille med venner over Live så å si hver dag. Og siden man har voice så blir medspillere/motstandere nærme nok til at det blir en sterk sosial opplevelse også.

Jeg har ikke noe problem i å innrømme at Wii er den mest innovative konsollen og hvor gameplay står i sentrum. Grafikk er ikke alfa omega i spill, men en bra onlinedel i spill er for min del viktig og jeg anser dette som en del av gameplayet. Det er rett og slett det som gjør at enkelte spill har en levetid langt utover enspillerdelen. Jeg skal ikke disse Zelda og Twilight Princess altfor mye, som uten tvil er et knall spill, men hva gjør man når man spilt igjennom spillet en gang? (ok, jeg har ikke spillt spillet, så jeg har ingen anelse om omspillverdien, men singleplayer er singleplayer liksom :) )

Lenke til kommentar
Det er jo mange meninger her da...så jeg slenger meg på jeg også. Synes det er synd at det er så mange Wii-mennesker her som ser på 360 som en hovedkonkurrent. For meg så komplimenterer begge konsollene hverandre. 360 har funksjoner/muligheter som Wii ikke har og omvendt. Jeg har ikke prøvd Wii, så jeg skal ikke uttale meg så veldig mye om det emnet, men jeg vurderer å skaffe meg det en eller annen gang.

En ting er i hvertfall sikkert, og det at 360 og Xbox Live vil gi deg den beste onlineopplevelsen du kommer til å få i mange år fremover. Gears og spill som Rainbow Six: Vegas er spill som får adrenalinpumpa til å slå kraftig i multiplayer og, ikke minst, i co-op. Selvfølgelig er det morro å sitte i samme stue og spille sammen, men det har man jo ikke muligheten til hver dag. Derimot så har jeg muligheten til å spille med venner over Live så å si hver dag. Og siden man har voice så blir medspillere/motstandere nærme nok til at det blir en sterk sosial opplevelse også.

Jeg har ikke noe problem i å innrømme at Wii er den mest innovative konsollen og hvor gameplay står i sentrum. Grafikk er ikke alfa omega i spill, men en bra onlinedel i spill er for min del viktig og jeg anser dette som en del av gameplayet. Det er rett og slett det som gjør at enkelte spill har en levetid langt utover enspillerdelen. Jeg skal ikke disse Zelda og Twilight Princess altfor mye, som uten tvil er et knall spill, men hva gjør man når man spilt igjennom spillet en gang? (ok, jeg har ikke spillt spillet, så jeg har ingen anelse om omspillverdien, men singleplayer er singleplayer liksom :) )

7775598[/snapback]

*kryper frem fra skjulestedet da bomberegnet ser ut til å være fraværende*

Øy du, hva er det du prøver på. Vet du ikke at der er ulovelig å være fornuftig på dette forumet, spesielt når det er snakk om konsollen som er best. Enten er du fanby til en konsoll eller så er du bare lame assa.

Anyway.

Godt skrevet :)

Lenke til kommentar

Jeg trodde GoW var skikkelig bra online jeg  :hmm:

7775066[/snapback]

7775598[/snapback]

Ja er sant det, men et spill skal ikke bare være online, det må jo ha noe mer på online delen enn bare rom man kan spille i. Man må jo sette opp et ordentlig ladder system, gjøre det klan vennelig og ikke ha alt i hulter til bulter så det er vansklig å få til noe ordentlig der inne. Det gjorde at jeg synes det ble gørrkjedelig fort.

Hater ikke xbox for de som kanskje trur det.. bare sier at xbox spillene har mye å gå på der føler jeg hittils=) Trur de kan lære mye av socom o.l på akkurat det punktet.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

7775598[/snapback]

Ja er sant det, men et spill skal ikke bare være online, det må jo ha noe mer på online delen enn bare rom man kan spille i. Man må jo sette opp et ordentlig ladder system, gjøre det klan vennelig og ikke ha alt i hulter til bulter så det er vansklig å få til noe ordentlig der inne. Det gjorde at jeg synes det ble gørrkjedelig fort.

Hater ikke xbox for de som kanskje trur det.. bare sier at xbox spillene har mye å gå på der føler jeg hittils=) Trur de kan lære mye av socom o.l på akkurat det punktet.

7775981[/snapback]

Ser vi bort i fra enkelte MMORPG'er, Battlefield og det kommende Shadowrun så har ikke 360 spill som kun er online. Spill som Gears, GRAW og Rainbow Six: Vegas har også en sterk enspillerdel ved siden av multiplayermulighetene.

Det er riktig at det for øyeblikket ikke er noe godt system for organisering av klaner. Foreløpig så er det opptil hver enkelt spill om det er støtte for dette. Uten å ha prøvd så vet jeg f eks at Battlefield har støtte dette. Du refererer til Socom og det er jo utviklerne av spillet som har laget klansystemet i dette spillet, ikke plattformen som spillet kjører på. Altså et system laget kun for dette spillet. Det hadde selvfølgelig vært fint om MS hadde greid å bake dette inn i Live-biten som standard, men slik jeg ser det vil dette kanskje binde spillutviklere til å følge MS sin løsning og føre til at de må forkaste sine egne ideer.

For den generelle spilleren tror jeg heller ikke støtte for klaner er det viktigste. Men jeg vet at det er mange som har etterlyst det og at MS er klar over dette. Så om det vil skje noe innenfor dette området frem i tid er jeg rimelig sikker på (dette er min subjektive mening, ikke noe offisiellt fra MS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...