Gå til innhold

Halo 3 og Xbox mot zelda og WII.

Anbefalte innlegg

Syns ikke Wii på dette tidspunkt byr på så mye "nytt". Zelda hadde vært like artig med en vanlig kontroller som med wii.

Wii sports er i grunn ganske dårlige sportsspill,

7742792[/snapback]

Kunne ikke vært mer uenig. Jeg får grøssninger av å tenke på å spille med gammeldags kontrollere nå. Og wii sport er drit fett. Jeg har aldri likt slåball spill på konoller eller pc eller whatever. Men det er faktisk underholdende på wii. Selv om jeg neppe får fast plass på laget til yankees eller hva de nå heter disse slåball lagene over there.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.tothegame.com/gamebrowse.asp?so...x=32&image.y=11 Denne siden viser spill til wii, men er dette alt av spill som kommer til wii 2007. Ikke at det er dårlig spill eller få. Men bare lurer.??

7742963[/snapback]

Det er definitivt ikke alt som kommer. En del utgivere var litt treige med å se potensialet i Wii(Mange fikk ikke øynene opp før E3 i fjor), så forvent å høre mange annonseringer framover de neste månedene.

Syns ikke Wii på dette tidspunkt byr på så mye "nytt". Zelda hadde vært like artig med en vanlig kontroller som med wii.

Wii sports er i grunn ganske dårlige sportsspill, og jeg gir meg jo beng i om det bidrar til at fedre og bestemødre blir med å spille. Jeg ønsker gode og utfordrende sportsspill ala Top Spin 2 og tiger woods golf.

Red Steel kan ikke måle seg med de beste skytespillene på 360, og slik fortsetter det.

Kjøpte meg gamecube en gang, men syntes wind waker var ok, og metroid prime syntes jeg var dødskjedelig. så jeg solgte gamecuben ganske så fort. wii derimot planlegger jeg å beholde siden jeg lever i håpet om at det en dag kommer et fabelaktig star wars spill til konsollen.

7742792[/snapback]

Har spillt gjennom Zelda med vanlig kontroller på GC, og syntest det funket helt strålende. Personlig foretrekker jeg GCversjonen på grunn av kamerakontroll, og jeg bruker kamera nesten hele tiden. Men det er ingen tvil om at skyting, sikting, og alle minispill fungerer langt bedre på Wii.

WiiSports har du tydeligvis ikke spillt nok. Det virker veldig grunnt, men når man kommer inn i det er det ekstremt mye dybde, og ALLE spillene fungerer faktisk sinnsykt bra. Til og med Baseball og Boxing som fikk masse kritikk av anmeldere fungerer helt ypperlig når man har lært seg det. Og treningsmodusene er jevnt over stårlende og verdige spill i seg selv. Fjorårets beste multiplayerspill, enn om man bare har en Wiimote.

Red Steel er ikke noen klassiker, men veldig moro når man får lært seg kontrollene. Langt fra perfekt, men likevel mer gøy enn de fleste FPS. Nå er det bare å vente på hvor ufattelig gøy et trippel-A FPS blir på Wii.

Lenke til kommentar

Er enig med det du sier! FPS spill på wii kan bli hysterisk morsomt! ;) Selv kjøpte jeg meg igjen en PS2 (gamle ble stjælt.. Ser ut som om singstar ikke er bra på fester likevell..) en måned før Wii lanseringen, så spiller mest på den, siden jeg har mest spill der.. =p

Men, ingen tvil om at Wii er en herlig konsoll! ;) Og, ser frem til mange spill på den.. :)

Lenke til kommentar
Er det ikke to typer x-box 360'er? En som er litt billigere enn den andre? Hva er forskjellen?

7762362[/snapback]

Det finnes Core og Premium.

Core:

Maskin

kontroll

Premium:

Maskin

trådløs kontroll

headset

20gb harddisc

Tror det er noe forskjell på ledninger også, men jeg har vel alt utenom det (tror jeg).

Lenke til kommentar

vel..jeg har 360 og gleder meg sinnsykt til halo3 kommer.. det er derfor jeg kjøpte den.. men på den annen side så er jo nintendo dritfett har nemlig også en gamecube.. leste at siste zelda er ganske likt både på Wii og Gamecube.. jeg ville kjøpt en gamecube nå å zelda å spart videre til xbox360 med halo3.. gamecube koster 500 på eb games.. du får spillet for sikkert en 300kr brukt av noen ellers er det sikkert noen spill du kan bytte imot det evt om du laster ned.. ;)

Lenke til kommentar
vel..jeg har 360 og gleder meg sinnsykt til halo3 kommer.. det er derfor jeg kjøpte den.. men på den annen side så er jo nintendo dritfett har nemlig også en gamecube.. leste at siste zelda er ganske likt både på Wii og Gamecube.. jeg ville kjøpt en gamecube nå å zelda å spart videre til xbox360 med halo3.. gamecube koster 500 på eb games.. du får spillet for sikkert en 300kr brukt av noen ellers er det sikkert noen spill du kan bytte imot det evt om du laster ned..

De er grafisk lik ja, men jeg synes at du får en total annen spillopplevelse med Wiimoten fremfor noe annen tradisjonell kontroll. Jeg har aldri levd meg så mye inn i et spill som jeg har gjort med Wii og Zelda. Ufattelig at det er overhode mulig, men det er det.

Jeg vil anbefale alle som vurderer TP til å ikke kjøpe det på NGC men på Wii, samt at Wii er direkte hærlig å spille FPS på, etter at jeg endret litt på sensen (som var stilt for høyt av meg) var CoD3 noe herlt annet på Wiien. Aldri har jeg had det så morro i et FPS på konsoll, somregel blir jeg irritert etter kort stund siden det er så vanvittig tregt med sikting med analogstikke.

Fremtidsmessig ser det og ut som det kommer mange andre titler til Wii som nå er mere interesang, som f.eks MoH Vanguard som kommer i mars, gleder meg til å se hvordan det blir med Wiimoten, samt Metroide.

Jeg tror Wii er et lurt valg jeg, med tanke på potensialet til Wiimoten innenfor alle spill sjangrer, lineupen på kommende spill samt Virtual Console.

Lenke til kommentar
Har jeg "vokst fra" nintendo nå?

Jeg er 26 år og gleder meg som en unge til jeg får tak i en wii :dribble:

Xbox360 og ps3 ser jeg bare på som en oppgradering av xbox og ps2. Wii er noe helt nytt.

7769293[/snapback]

Der er jeg helt enig. 360 og ps3 er ps2 og xbox med bedre grafikk og litt mer.

Lenke til kommentar

Xbox360 og ps3 ser jeg bare på som en oppgradering av xbox og ps2. Wii er noe helt nytt.

7769293[/snapback]

7769389[/snapback]

jaha ja, og hvor har du fått det i fra?

Lenke til kommentar

7769293[/snapback]

7769389[/snapback]

jaha ja, og hvor har du fått det i fra?

7769714[/snapback]

Jeg prøver ikke å si av xbox / ps suger. Hvis du liker xbox1/ps2 maskinene er sikkert 360/ps3 helt fantastiske maskiner.

Men jeg klarer ikke å se hva nytt disse bringer på bordet. Det eneste jeg ser er litt bedre grafikk og bedre støtte for online spill, men det er ikke noe nytt. Og det virker som alt fokus er på nettopp grafikk og online støtte. Gameplay, altså det å ha det gøy er et ikke tema. Derfor sikler jeg etter wii.

Jeg eier ikke 360 eller ps3 så hvis du vil fortelle meg hva som er nyskapende med disse så setter jeg pris på det.

Lenke til kommentar
Så du mener altså at det ikke er gøy å spille foreks. GeoW online mot/med venner?

7770285[/snapback]

I forhold til XboxLive på den originale Xbox så er det ikke akkurat noe nytt, bare en god utvikling av eksisterende systemer.

7770397[/snapback]

Ja, en god utvikling av et utrolig bra system, som har blitt bedre på x360. Og vist noen kommer og sier at online på 360 ikke er gøy/morsomt, så kan de bare gå og legge seg!

Det er ihvertfall min mening!!

Endret av mX
Lenke til kommentar
Så du mener altså at det ikke er gøy å spille foreks. GeoW online mot/med venner?

7770285[/snapback]

Nå har jeg ikke spilt spillet så jeg kan ikke uttale meg om det. Men generelt synes jeg ikke online spilling er noe særlig. Det gir meg ingenting å spille mot en motstander som er milevis borte fra meg.

Enten liker jeg spill med en god singleplayer modus, eller så liker jeg å sitte flere personer i samme stue og konkurrere mot hverandre. Konkuranseinstinktet vekkes bare opp hos meg hvis jeg kan se og snakke med personen jeg spiller mot.

Og slik jeg har forstått GOW er det ingenting nytt med spillet. Det er bare nok en forbedring av en gammel sjanger.

Jeg har lyst på noe nytt, ikke bare nok en forbedring av noe gammelt.

Lenke til kommentar

Du kan faktisk sitte flere på en maskin å spille på GeoW og. Coop versus der du sitter sammen med en venn og spiller mot andre venner som kanskje også sitter i samme stue, rom, hus------foreks.

Og det finnes mange, mange fler spill som støtter flere spillere på samme box, dette gjelder alle de tre nye konsollene så du kan ikke komme og si at det er bare på Wii det er morsomt å sitte/ stå og spille coop/versus spill!!

Du kan faktisk snakke med de over live og, trenger bare et headsett med mic :wee:

Endret av mX
Lenke til kommentar
Du kan faktisk sitte flere på en maskin å spille på GeoW og. Coop versus der du sitter sammen med en venn og spiller mot andre venner som kanskje også sitter i samme stue, rom, hus------foreks.

Og det finnes mange, mange fler spill som støtter flere spillere på samme box, dette gjelder alle de tre nye konsollene så du kan ikke komme og si at det er bare på Wii det er morsomt å sitte/ stå og spille coop/versus spill!!

Du kan faktisk snakke med de over live og, trenger bare et headsett med mic :wee:

7770471[/snapback]

Joda, jeg forstår deg.

Men se det fra mitt synspunkt. Jeg er 26 år, jeg har spilt spill i snart 15 år( det er skremmende å tenke på).

Jeg spilte doom2 mot masse personer på ungdommskolen, og Duke nukem3d på VGS. jeg har spilt CS en stund, og også unreal.

Jeg har også hatt en Ps2 og spilt spill som Fifa og Tekken mot hverander i sofaen. Og alt sammen har vært gøy.

Men nå er jeg lei. Jeg har lyst på noe helt nytt, og slik jeg ser det er det bare wii som klarer det den her gangen. Xbox og Ps3 er bare oppgraderinger av det jeg har gjort før.

Lenke til kommentar
Men se det fra mitt synspunkt. Jeg er 26 år, jeg har spilt spill i snart 15 år( det er skremmende å tenke på)....

Men nå er jeg lei. Jeg har lyst på noe helt nytt, og slik jeg ser det er det bare wii som klarer det den her gangen. Xbox og Ps3 er bare oppgraderinger av det jeg har gjort før.

7770563[/snapback]

Helt enig.

Jeg er også 26, og har spillt i 20 av de årene. Jeg gleder meg til masse spill til PC, Xbox360, og Ps3, men likevel med realistiske forventninger om at de aller fleste av de kommer til å være det samme gamle, med de samme gamle svakheter, og noen små forbedringer, og i lengden så blir det kjedelig. Av tradisjonelle spill så er det bare AAA titler, og noen overambisiøse mindre titler, som interreserer meg, og jeg vet at jeg kommer ikke kommer til å få noen av de gode gamle WOWopplevelsene.

Med Wii'en så hadde jeg realistiske forventinger om at det kom til å være masse kontrollproblemer i begynnelsen, men at det også kom til å være masse gode ting. Og forventningene om kontrollproblemer var rett for de fleste spillene. Og grafikken er ikke akkurat noe som får en grafikkhore som meg til å hoppe i taket. Men WOWopplevelsen var der sterkere enn jeg kunne ane. Potensialet i kontrollen er helt ekstremt, og den fungerer allerede sinnsykt bra.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...