Gå til innhold

Halo 3 og Xbox mot zelda og WII.

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det dårlig utvalg på spill fronten, dog når det er sagt er Wii den første konsollen som har levert et spill ved release som har tatt verden med total storm. Samt at konsollen er dyr atm, fordi det er få av den der ute.

7733850[/snapback]

Det er rikitig at spill av Zeldas kvalitet er sjelden kost ved en launch, men glemmer du helt at den xbox ble lansert med Halo. Altså ikke første gangen, og Halo ligger også over TP på gamerankings per dags dato(for de som bryr seg om det). SNES ble vel også lansert med Super Mario World om jeg husker rikitig.

Dessuten kan man jo argumentere hvorvidt TP er et wii-spill. Det er jo tross alt i bunn et GC-spill, og ble nok kun portet fordi Nintendo innsåg de ikke kom til å ha ferdige andre system-sellere, og valgte derfor den letteste løsningen(ikke dermed sagt at det var en feilvurdering). Likvel kudos til Nintendo at de bevarte GC-versjonen.

On topic: Selv ville jeg gått for en X360 per dags dato. Skal ikke legge sjul på at jeg allerede er farget av å hatt en X360 i overt ett år nå. Grunnen til at jeg ikke kjøper wii er rett og slett mangel på spill å se frem til. Furuten TP, som jeg nå kommer å til å spille på min GC, er det kun Mario Galaxy som interesserer meg. Alle de andre Nintendo-titlene har aldri fenget meg. Og dermed blir det for tynt i spillrekken for min del da 3.parts støtten til Wii ikke er noe imponerende ennå

7734567[/snapback]

Med ekstremt lovende 3. partsspill som No More Heroes, Sadness, Final Fantasy CC: CB, Resident Evil: Umbrella Chronicles og 1.partsspill spill som Disaster: Day of Crysis, Exitetruck, Wii Music (tenk trommer med to wiimoter, singstar, guitar hero osv), Project Hammer, er ikke akkurat fremtiden noe særlig mørk. Til Virtual Console har du også fantastiske klassiske spill som Gunstar Heroes, et spill jeg faktisk koste meg med mye mer en Gears of War (selv om det var helt rått det også). Det vil også komme nye VC-spill, som ikke er klassiske, men nye spill.

Zelda TP er ikke et spill, det er en egen verden. Selv om det faktisk har "feil", er det ikke et spill laget de siste fem-seks årene, som i det hele tatt kan prøve og komme på samme kvalitetsnivå. Folk er kritiske til spill som Zelda TP, fordi vi ikke har opplevd annet enn helt fantastiske Zelda spill tidligere. Men dette er jo uansett bare min mening.

Og sist med ikke minst, det vil ikke overaske meg om Metroid Prime 3 gruser Halo 3, særlig hvis det blir en god online. De som har sett og prøvd den siste oppdaterte versjonen har ikke annet og si enn at det er helt fantastisk. Både når det gjelder gameplay og grafikk. Spillet kommer ut en gang i år, sansynligvis ved sommertider.

Uansett, jeg eier både Wii og 360, og jeg vil anbefale begge maskiner på det sterkeste (selv om 360 kan bli for "dette har jeg prøvd før" kjedelig til tider). Dead Rising er uansett absolutt og anbefale. PS3 har jeg foreløpig ingen tro på, men man kan jo ta feil:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL
At der er mangel på spill til Wii beviser vel folks interesse i å lete etter titler ved Wii som er verd å investere i. Er en god del spill i nær fremtid som er verd å vente på, som f.eks Mario Galaxy og Metroid 3. Samt at 3dje parts støtten i Wii er mye større enn den var til GC. EA har som nevnt åpnet eget studio til utvikling av Wii ekslusive titler. Ubisoft har annonsert stor satsing på titler til Wii, derav en del ekslusive samt at Valve er vel på vurderingen til å lage spill til Wii. 3 tunge utviklere som er villig til å satse på Wii er meget positivt, og jeg tror vi kommer til å få se en god del fine titler til Wii i tiden fremover.

Er og verd å nevne at Wiimoten passer til alle typer sjangrer av spill, noe konsollen sliter litt med, FPS f.eks kan (min mening) bli veldig tregt til tider og knotete, men Wiimoten, som fungerer som et meget godt sikte, eliminerer dette problemet og er dermed skapt for et meget interesangt gameplay.

Min mening er at Wiiens fremtid ser meget lys og, med interesange Nintendo og 3dje parts titler å se frem til samt nye ting til Wii (og VC ikke minst) gjør Wii til et litt mer interesangt valg enn X360.

7734882[/snapback]

Slik jeg ser det er det kun (som vanlig) Nintendos egne titler som interesserer. Av disse sa jeg at det kun er Galaxy som jeg har lyst på. Animal Crossing, Metroid Prime, Mario Party, Mario Kart osv er alle spill jeg er eier av, men som ikke fenget min interesse slik som jeg trodde.

Det er ikke til å legge sjul på at slik det er nå er 3. partstøtten svakest til Wii, natulig nok har 360 flere spill anonnsert og det samme med ps3. Jeg vet at en rekke utviklere har uttalt sin støtte, men jeg vurder ikke hva jeg skal kjøpe på noe som kanskje muligens og forhåpentligvis kommer. Jeg ser hva som er annonsert og vist frem nå, og til wii er det ikke noe nevneverdig(utenom nenvte Nintendo-titler). Ring meg når Wii har titler som Assassin's Creed, Project Offset, Splinter Cell, Army of Two, BioShock, LA Noir, GTA 4, Half-Life 2, UT 2007, Alone in the Dark, MGS4, Huxley, Kane and Lynch, The Darkness og Strangehold (nesten litt fluat å si at jeg kunne den listen utenatt...). Alle spill utviklet av 3. parts utvikere, ingen av de er annonsert til Wii.

Skulle jeg i dag lage en lik liste til Wii, blir det knapt en liste en gang, bare Eledees, og muligens også Brothers in Arms som jeg mener er anonnsert til Wii også, men jeg ender selfølgelig opp med 360-versjonen. I skrivende stund kommer jeg faktisk på et par titler til som interesserer meg; Disaster og Project HAMMER, men etter å ha sjekket er dette begge Nintedo-titler... Om du vet om noen andre 3.parts spill til Wii som du mener er verdt å se nærmere på tar jeg gjerne imot forslag.

Altså per i dag er det for meg ikke nok spill å forsvare et kjøp av Wii. Dette var heller på ingen måte uventet da Wii er helt annerledes og man må gi utviklerne tid til å tilåpasse seg. Og når og om den tid kommer, da skal jeg ha meg en Wii

EDIT: Nå kom det visst et innegg til her mens jeg satt og skrev

Sadness glemte jeg helt, og er en tittel verdt å følge med å videre. No more Heroes kan sikkert bli bra, men utvikles av mannen bak Killer 7 så da frykter jeg spillet kan bli litt sært for den store massen.

Endret av qoutor
Lenke til kommentar
Valget er enkelt: X360.

Wii egner seg ikke som en "bare en konsoll" maskin.

Mange kjøper den i tillegg til andre maskiner foreks xbox360 og ps3 og de som har den sier den er bra som et supplement.

Eneste spillet som er bra på WII er zelda, og det blir sikkert en tørke slik som på Gamecube + tar en tid før spilleren klarer å etablere seg.

360 har vært ute i over 1 år og masse bra titler finnes.

Samme problem er med PS3, den er heller ikke etablert seg med tanke på spillene.

Jeg skal ha alle 3, men har akkurat nå bare ps3 og xbox360 da jeg ikke gidder å kjøpe wii kun pga av zelda. Skal ivertfall være 2 spill som er bra før jeg kjøper den.

Vet ikke hvor opptatt du er av grafikk, men WII har på diverse spill ELENDIG grafikk. Zelda er vel unntaket.

Online systemet virker også ikke eksisterende og klønete hvordan du legger til venner da du må legge til et langt serial nummer, samme som vennen må.

Selv synes jeg HALO ikke er noe særlig, men liker du slike spill er absolutt 360 for deg.

7727078[/snapback]

er helt enig. har både wii og 360. synes wii er en artig nok konsoll, og zelda er et fabelaktig spill, men ikke noe jeg ville valgt over halo 3, mass effect, geow, oblivion etc.

Lenke til kommentar

Har bare Wii, men har spillt en del Xbox360.

Synes valget er enkelt:

Wii er mer moro, og har større potensiale.

Det er allerede mange gode spill ute(Zelda, Rayman Raving Rabbids, Super Monkey Ball, Red Steel, Marvel Ultimate Alliance, Wario Ware) og kommer stadig fler.

Online er ennå ikke støttet i selve spillene, men det kommer i Mars og er gratis. Internetbrowser er med, og finnes en del enkle flashpill tilpasset Wii allerede. Kommer nok langt fler også.

For klassiske spill så har den bakoverkompatibilitet med GC, som har mange perler å anbefale(Resident Evil 4 samt REmake og RE 0, Viewtiful Joe, Wind Waker, Pikmin, Eternal Darkness, F-Zero GX, Timesplitters 2, Fire Emblem, etc, etc).

I tillegg kommer Virtual Console med masse eldre spill.

Men hovedsaken er at kontrollen er fantastisk. Den kan både gjøre spill enklere å komme inn i, og vanskeligere å mestre. Selv på spill som ikke er særlig bra så gir kontrollen i alle fall en ny opplevelse.

Kjøper du en Xbox360 kjøper det samme gamle, med bedre grafikk, god onlinestøtte, og noen fine LiveArcadespill.

Kjøper du Wii så kjøper du noe nytt. Noe som kommer til å fortsette å føles moro langt inn i framtiden.

Lenke til kommentar

Man kjøper en konsoll pga spillene, hvis man er usikkert så prøv å få en oversikt over hva som finnes på plattformen pr i dag, og se hva som er annonsert.

Ta gjerne en titt hos http://www.tothegame.com/ der får du en grei oversikt over hva som kommer til både Xbox 360 og Wii.

Bruk også gjerne http://www.gamerankings.com/ for å få en oversikt over hva som finnes på de to plattformene allerede.

Hvis du fortsatt ikke klarer å bestemme deg, prøv begge konsollene...enten hos en kompis eller inne på en butikk.

Hvis du fortsatt er usikker, kast mynt og krone :p

Lenke til kommentar
Man kjøper en konsoll pga spillene, hvis man er usikkert så prøv å få en oversikt over hva som finnes på plattformen pr i dag, og se hva som er annonsert.

Ta gjerne en titt hos http://www.tothegame.com/ der får du en grei oversikt over hva som kommer til både Xbox 360 og Wii.

Bruk også gjerne http://www.gamerankings.com/ for å få en oversikt over hva som finnes på de to plattformene allerede.

Hvis du fortsatt ikke klarer å bestemme deg, prøv begge konsollene...enten hos en kompis eller inne på en butikk.

Hvis du fortsatt er usikker, kast mynt og krone  :p

7737263[/snapback]

Problemet med releaselister angående Wii og Xbox360 er at en god del utgivere ikke fikk øynene opp for Wii sitt potensiale før E3 i fjor, og etter det har det vært konstante rykter og bekreftelser om nye utviklere som lager ting til Wii, men få annonseringer av hvilke spill som faktisk blir laget.

Tipper at situasjonen vil forandre seg drastisk etter E3(eller hva nå det blir) i år.

Lenke til kommentar

Som andre har sakt så gjelder det spillene, ikke konsollene. Mener at ps3 og 360 er xbox og ps2 med bedre grafikk og litt annet. Samme gammle konsoller. wii er noe helt annet, den gir en kjempe bra og ny måte å spille på. Men det var en fyr som skreiv inn en side på et forum på gamer som ga en side der alle wii spillene fremmover sto. Tror det var wikipedia?! Men alle spill er vel ikke forutsett?

Velg konsoll etter spill. Hva mener dere med det 1, 2 og 3 snakket?

Lenke til kommentar

Problemet med releaselister angående Wii og Xbox360 er at en god del utgivere ikke fikk øynene opp for Wii sitt potensiale før E3 i fjor, og etter det har det vært konstante rykter og bekreftelser om nye utviklere som lager ting til Wii, men få annonseringer av hvilke spill som faktisk blir laget.

Tipper at situasjonen vil forandre seg drastisk etter E3(eller hva nå det blir) i år.

7737367[/snapback]

Så du mener at folk skal sitte på ræva å vente på hva som "kanskje" blir annonsert? Dette vil jo affektere alle konsollene, både ps3, X360 og Wii kommer til å ha gode titler i årene fremover, men blir nå litt meningsløst å vente så lenge hvis en person har lyst på en konsoll i nærmeste fremtid.

Man vil nå gjerne spille nå, ikke om 2 år liksom.

Lenke til kommentar
At der er mangel på spill til Wii beviser vel folks interesse i å lete etter titler ved Wii som er verd å investere i. Er en god del spill i nær fremtid som er verd å vente på, som f.eks Mario Galaxy og Metroid 3. Samt at 3dje parts støtten i Wii er mye større enn den var til GC. EA har som nevnt åpnet eget studio til utvikling av Wii ekslusive titler. Ubisoft har annonsert stor satsing på titler til Wii, derav en del ekslusive samt at Valve er vel på vurderingen til å lage spill til Wii. 3 tunge utviklere som er villig til å satse på Wii er meget positivt, og jeg tror vi kommer til å få se en god del fine titler til Wii i tiden fremover.

Er og verd å nevne at Wiimoten passer til alle typer sjangrer av spill, noe konsollen sliter litt med, FPS f.eks kan (min mening) bli veldig tregt til tider og knotete, men Wiimoten, som fungerer som et meget godt sikte, eliminerer dette problemet og er dermed skapt for et meget interesangt gameplay.

Min mening er at Wiiens fremtid ser meget lys og, med interesange Nintendo og 3dje parts titler å se frem til samt nye ting til Wii (og VC ikke minst) gjør Wii til et litt mer interesangt valg enn X360.

7734882[/snapback]

Slik jeg ser det er det kun (som vanlig) Nintendos egne titler som interesserer. Av disse sa jeg at det kun er Galaxy som jeg har lyst på. Animal Crossing, Metroid Prime, Mario Party, Mario Kart osv er alle spill jeg er eier av, men som ikke fenget min interesse slik som jeg trodde.

Det er ikke til å legge sjul på at slik det er nå er 3. partstøtten svakest til Wii, natulig nok har 360 flere spill anonnsert og det samme med ps3. Jeg vet at en rekke utviklere har uttalt sin støtte, men jeg vurder ikke hva jeg skal kjøpe på noe som kanskje muligens og forhåpentligvis kommer. Jeg ser hva som er annonsert og vist frem nå, og til wii er det ikke noe nevneverdig(utenom nenvte Nintendo-titler). Ring meg når Wii har titler som Assassin's Creed, Project Offset, Splinter Cell, Army of Two, BioShock, LA Noir, GTA 4, Half-Life 2, UT 2007, Alone in the Dark, MGS4, Huxley, Kane and Lynch, The Darkness og Strangehold (nesten litt fluat å si at jeg kunne den listen utenatt...). Alle spill utviklet av 3. parts utvikere, ingen av de er annonsert til Wii.

Skulle jeg i dag lage en lik liste til Wii, blir det knapt en liste en gang, bare Eledees, og muligens også Brothers in Arms som jeg mener er anonnsert til Wii også, men jeg ender selfølgelig opp med 360-versjonen. I skrivende stund kommer jeg faktisk på et par titler til som interesserer meg; Disaster og Project HAMMER, men etter å ha sjekket er dette begge Nintedo-titler... Om du vet om noen andre 3.parts spill til Wii som du mener er verdt å se nærmere på tar jeg gjerne imot forslag.

Altså per i dag er det for meg ikke nok spill å forsvare et kjøp av Wii. Dette var heller på ingen måte uventet da Wii er helt annerledes og man må gi utviklerne tid til å tilåpasse seg. Og når og om den tid kommer, da skal jeg ha meg en Wii

EDIT: Nå kom det visst et innegg til her mens jeg satt og skrev

Sadness glemte jeg helt, og er en tittel verdt å følge med å videre. No more Heroes kan sikkert bli bra, men utvikles av mannen bak Killer 7 så da frykter jeg spillet kan bli litt sært for den store massen.

7735286[/snapback]

Splinter Cell var faktisk et av Wii sine lanserings spill!? SÅ HVA ER NR. DITT!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Var i grunn 5'ern jeg tenkte på... Det var liksom komende spill jeg hadde tankene når jeg skreiv lista...

Vil forøvrig bli en kort samtale om du kun kommer med en tittel...

Endret av qoutor
Lenke til kommentar
Var i grunn 5'ern jeg tenkte på... Det var liksom komende spill jeg hadde  tankene når jeg skreiv lista...

Vil forøvrig bli en kort samtale om du kun kommer med en tittel...

7737747[/snapback]

Men der er et eksempel på at wii kan det også. Men jeg liker både 360 og wii. Men har wii for jeg ville ha noe nytt.

Lenke til kommentar
Så du mener at folk skal sitte på ræva å vente på hva som "kanskje" blir annonsert? Dette vil jo affektere alle konsollene, både ps3, X360 og Wii kommer til å ha gode titler i årene fremover, men blir nå litt meningsløst å vente så lenge hvis en person har lyst på en konsoll i nærmeste fremtid.

Man vil nå gjerne spille nå, ikke om 2 år liksom.

7737629[/snapback]

Hadde vært et godt argument hvis Wii hadde en beskjeden utgivelsesliste med få spill. Men... Det har den ikke.

Så ja, man kan vente på at utvalget skal bli enda bedre. Godt er det allerede for en konsoll i begynnelsen av sin livstid.

EDIT: For å illustrere poenget mitt så gikk jeg på ToTheGame.com linken din og talte opp Wii og 360spill fram til slutten av Mars, og begge hadde 19 bekreftede titler for norden.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Hadde vært et godt argument hvis Wii hadde en beskjeden utgivelsesliste med få spill. Men... Det har den ikke.

Så ja, man kan vente på at utvalget skal bli enda bedre. Godt er det allerede for en konsoll i begynnelsen av sin livstid.

EDIT: For å illustrere poenget mitt så gikk jeg på ToTheGame.com linken din og talte opp Wii og 360spill fram til slutten av Mars, og begge hadde 19 bekreftede titler for norden.

7737922[/snapback]

Poenget mitt var å faktisk se hva som kommer til de 2 konsollene, ikke at det er lite spill som kommer til Wii.

Hva er det som er galt med argumentet mitt da??

Bare for å poengtere hva jeg faktisk mente slik at du forstår det :

1. Sjekk hva som allerede eksisterer av spill til de gjeldende konsollene.

2. Sjekk hva som eventuelt kommer/er annonsert til de gjeldende konsollene.

3. Gjerne prøv ut de gjeldende konsollene på egen hånd.

4. Ta beslutningen basert på erfaringer innhentet fra punkt 1-3, enten Wii eller X360.

Lenke til kommentar
Poenget mitt var å faktisk se hva som kommer til de 2 konsollene, ikke at det er lite spill som kommer til Wii.

Hva er det som er galt med argumentet mitt da??

Bare for å poengtere hva jeg faktisk mente slik at du forstår det :

1. Sjekk hva som allerede eksisterer av spill til de gjeldende konsollene.

2. Sjekk hva som eventuelt kommer/er annonsert til de gjeldende konsollene.

3. Gjerne prøv ut de gjeldende konsollene på egen hånd.

4. Ta beslutningen basert på erfaringer innhentet fra punkt 1-3, enten Wii eller X360.

7738358[/snapback]

OK. Da misforstod jeg deg.

Prøvde bare å gi litt tilleggsinformasjon til releaselistene på hvorfor det er færre titler på den fulle Wii releaselisten(Altså TBA titlene), og forstod ikke helt svaret ditt på den posten.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Det koster 499,- for 12 måneder Xbox Live Gold. Det er det billigste alternativet (for Gold-medlemskap, vel å merke).

7734919[/snapback]

For å si det på en annen måte: det finne xbox live og silver. Silver er gratis, men du kan ikke spille online, kun laste ned stuff og adde venner etc. Gold er det samme som silver bare at du kan spille online.

Lenke til kommentar

Syns ikke Wii på dette tidspunkt byr på så mye "nytt". Zelda hadde vært like artig med en vanlig kontroller som med wii.

Wii sports er i grunn ganske dårlige sportsspill, og jeg gir meg jo beng i om det bidrar til at fedre og bestemødre blir med å spille. Jeg ønsker gode og utfordrende sportsspill ala Top Spin 2 og tiger woods golf.

Red Steel kan ikke måle seg med de beste skytespillene på 360, og slik fortsetter det.

Kjøpte meg gamecube en gang, men syntes wind waker var ok, og metroid prime syntes jeg var dødskjedelig. så jeg solgte gamecuben ganske så fort. wii derimot planlegger jeg å beholde siden jeg lever i håpet om at det en dag kommer et fabelaktig star wars spill til konsollen.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke TP hadde vært like morsomt med en tradisjonell kontroller. Min mening. Jeg har sotti og spilla noen dager jeg, og har aldri opplevd en så innmari stor innlevelse i spillet. Jeg vet at det er relativt små bevegelser som trenges, men før jeg viste ordet av det veiva jeg nunchuken en vei og Wiimoten en annen vei og formelig ropte der jeg semi satt/sto. Å kjempe mot 3 heavy armoured dudes gjør noe med innlevelsen når du bruker Wiimoten.

Synes det er ekstremt morsomt å leve seg så inn i et spill, Wii har klart å få meg til å leve meg inn i et spill på et plan ingen andre konsollre har klart. Det er for min del positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...