Gå til innhold

Halo 3 og Xbox mot zelda og WII.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har 360 og er storfornøyd. Onlinen er noe det beste jeg har sett og nå satser microsoft på flere målgrupper, enn bare de hardcore fansene som den forrige xbox. Så jeg tror det har økt levetiden til 360 mye mer. Jeg har også bestilt enn wii. Har spilt litt hos en annen og har fått et blandet første inntrykk. Grafikk'en var ikke akkurat det beste jeg har sett, men vi spilte ikke akkurat det beste spillet til wii da (et sånt monster truck spill). Men en ting, det var kjempemorro, selv om spillet ikke var så bra var det veldig moro å spille wii.

Lenke til kommentar
Men i de siste ukene har tanken på å returnere til gode gamle nintendo, altså nintendo WII. Husker før for mange år siden da jeg gledet meg enormt til hver gang jeg kom hjem fra skolen for å spille Zelda OOT. Det spillet troner FORTSATT øverst på min "beste spill" liste. Har lest at Zelda TW er like bra og har som sagt veldig lyst et nytt eventyr med Link og de andre skapningene i Hyrule.

TW? Tenker du mener TP, Twilight Princess.

Uansett, om du har spillet Ocarina of Time til Nintendo 64 anbefaler jeg deg til å investere i en Wii og Twilight Princess. Jeg fikk det ved release og har i skrivende stund fullført spillet 3 ganger. Det er mørkere, mer spennende og alt det OoT var, pluss det legger til mye av sitt eget. Det er f.eks mye mere ingame cinematics i TP enn det var i OoT, noe som hever spillet ufattelig mye. Det er verd de karakterene det har fått på nettet, utenom Gamespot sin, som jeg ikke skjønner bæra av karakteren VS omtalen.

Min omtale av spillet

Så om du er slukt inn i Zelda universet, slik som jeg er, kan jeg love deg at TP og Wii er et meget naturlig og bra valg.

Men har de siste dagene også sett reklamer for Lost Planet på tv. Det spillet ser jævlig fet ut! For ikke å tenke på Gears of War også. Men kommer FIFA på WII?

Lost Planet har vel fått lunket kritikk, deriblant for et knotete sikte system og lite innvolverende historie. Nå har jeg ikke spillet det, quoter bare det jeg leste i VG, av en spill omtaler jeg har lært å sette meget stor pris på. Rune Fjeld er meget flink, tror ikke han slakter et spill med vilje.

FIFA kommer vel til Wii, kommer i alle fall sportsspill til Wii, det er klart. Tror og det blir morro med sportsspill på Wii siden du kan bruke Wiimoten til ufattelig mye. Blir spennende å se hvordan det blir.

Så jeg lurer på om Xbox er det rette for meg? Har jeg "vokst fra" nintendo nå? (17 år) Liker FPS spill, men er ikke en sånn CS nab hvis noen tror det ^^.

Du vokser aldri fra Nintendo og Nintendo blir aldri for "barnslig" for deg, det er en feil og et idiotisk rykte satt ut av noen enorme dotter på internett. Nintendo er et annerledes selskap som satser på meget mye nytt.

Jeg er foresten 23 og eier en del Nintendo maskiner, deriblant en Wii. Jeg storkoser meg med Wiien min, og mine "barnslige" spill.

FPS tror jeg kommer til å bli meget bra på Wii når utviklerne lærer seg Wiimoten. CoD3 f.eks har et dårlig sikte system, og bærer stor preg av rush.

Sikting i Wii kan gjøres meget elegang, se f.eks Twilight Princess. Sikte der er ufattelig responsivt og nøyaktig, til tross for at Wiimote støtte ble lagt til bare 1 år før releasen. Trodde ikke det skulle bli noe særlig, men det viste seg at det var like responsivt og nøyaktig som med datamus. Creds til Nintendo, som har laget en kontroll som har så mange muligheter.

Som jeg har sagt, om du er en tidligere OoT elsker, er nærmest en Wii et naturlig valg. Twilight Princess er den perfekt oppfølger til det geniale spillet fra 1998. Det er alt OoT var, og litt til. I alle fall synes jeg det.

Men valget er opp til deg, og hva du ser etter. Jeg har sagt min mening, og mener du vinner mye på å kjøpe en Wii. Nintendo er langt fra en barnslig konsoll, er bare det at mange tror du trenger blod og gørr i alle spillene for å gjøre dem konge, noe som selvfølgelig er feil.

Om det er noe du lurer på angåenede Wii, funksjoner og spill er det bare å fyre avgårde :p

Lenke til kommentar

Ok, dette er min mening så.

Jeg har selv begge konsollene. Og at Xbox 360 kom litt for tidlig betyr ikke at den har svakheter osv. som folk nevner. En del topptitler er jo under utvikling og på vei til Xbox 360.

For å nevne noen: Bioshock, Halo3, Assassin's Creed, Mass Effect, GTA IV, Banjo Kazooie ( 2007/08 ), C&C: TW og en del andre spill som kommer til å toppe lista.

Min Nintendo Wii støver ned nå siden jeg ikke har bruk for den. Ble ganske kjedelig i lengden og ser jo nesten ingen spill som intresserer meg. Kanskje Super Mario Galaxy men ellers er det bare kjedelige titler som kommer til Wii. ( MERK: Dette er min spillsmak og min mening, så ikke la dere påvirke over at jeg sikter til alle sammen )

Xbox 360 har så klart den beste spillutvalget og mulighetene er enormt. Kraften...grafikken...lyden og online mulighetene er bedre på Xbox 360.

Mange mener det at Wii har en utrolig morsomt gameplay man ikke blir lei av... men mange jeg kjenner blir fort lei av nintendo wii. Grunnen er vel at det varierer mye med å sveise rundt med dingsebomsene.

Fortvil ikke... Xbox 360 kommer med flere muligheter og det gjør Wii også.

Men... har ingen planer om å selge Wii'en min og syns den er kjekt å ha som en party-konsoll, selv om jeg ikke har noen party spill enda. :( Venter på Mario Party 7 eller var det 8? Ja... så jeg og vennen kan kose litt.

Ellers er GeoW et spill jeg bruker mye tid på. Likte du Halo-serien på Xbox så venter du på Halo 3..

Lenke til kommentar
Så jeg lurer på om Xbox er det rette for meg? Har jeg "vokst fra" nintendo nå? (17 år) Liker FPS spill, men er ikke en sånn CS nab hvis noen tror det ^^.

Hehe, vokst fra i en alder av 17 ja. Jeg var 19 når OOT kom ut, og er 28 nå, har fortsatt tilgode å vokse fra Nintendo. ;)

Lenke til kommentar

Hehe, vokst fra i en alder av 17 ja. Jeg var 19 når OOT kom ut, og er 28 nå, har fortsatt tilgode å vokse fra Nintendo. ;)

7729198[/snapback]

Skulle ønske det var flere som deg.. :)

Zelda har i allefall betydd rimelig mye for meg gjennom åra, så Halo har ikke en sjanse..

At du har "vokst fra" Nintendo er det tåpeligste jeg har hørt i hele dag.. Og jeg hadde nynorsk på skolen idag..

Lenke til kommentar
Simpelt...

Liker du å skyte kaniner eller aliens?

:p

7729528[/snapback]

Tja, for min del kommer det ann på. Noen ganger er morderiske kaniner godt å drepe, andre ganger er det morro å slakte stygge monster i spill (aliens, tyskere, mutanter).

Men skjønner liksom ikke helt poenget med den tråden, tenker du sikter på RRR men skjønner ikke helt sammenhenget med det trådstarter spør om.

Gå for 360 du, selv har/hadde jeg begge konsollene og jeg er zelda fæn, men etter jeg runda det så solgte jeg wii'n..

7729532[/snapback]

Fælt så mange som sier de "selger" konsollen etter de er ferdig med det, er det ingen som overhode har gidda å sett på spill som kommer på Wii?

Darkness, Orb, Metroid 3, Mario Galaxy, Pilotwings, Mario Kart, Mario Party.

Er noen få spill der ja, samt at det kommer garantert mange spill der ute i forskjellige kategorier. Det som er så bra med Wii er at den passer til alle sjangrene, takket være Wiimoten med nunchuk. Gleder meg og til det kommer flere tilbehørs deler til Wii. Har hørt at det kommer en gevær lignende dubedilt, med stikke på kolben, og Wiimoten i "løpet". Så bruker du den som et gevær i spillet.

Blir spennende å se hva vi får i extension porten og ettervært. classic controlleren og Nunchuken er jo perfekte tilbehørsdeler til Wiien, flere får vi vel se.

Lenke til kommentar

hadde gådd for 360 lett.. for om du kjøper wii, så er det liksom bare zelda som er storspillet liskom.. dårli utvalg av spill (fåreløbig)

men på 360 er det mange gode toppspill og velge i mellom, og utroligt mange gode spill som kommer... + att visst du er ute etter grafikk, så velger du 360.. er du ute etter og spille nintendo plattform spill, og du ikke er ute etter grafikk, så velg wii..

360 er btw ca 6-700kr dyrere enn wii (vill eg tro) og 360en ligger på rundt 2600-2800, og wii på rundt 2000

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kjøpe Wii etterhvert, men tror aldri den vil kunne erstatte 360'en til ordinær spilling (ligge henslengt på sofaen). Wii er nok en genial fest/vorspiel/samlings-maskin, men tviler på at det blir en konsoll jeg bruker hver eneste dag, dag ut og inn som det nå er med 360'en. Begge konsollene får store titler etterhvert, men også her er det 360 som hersker (Assassin's Creed, Army of Two, C&C, Halo, BioShock, Mass Effect, Too Human). Ikke minst fordi online-støtten er helt enorm.

Tenk godt gjennom hva du vil bruke konsollen til, og hvor ofte du kommer til å bruke den, for så å ta et overveid valg.

Ack, jeg glemte All Points Bulletin. Jeg lover at det aldri, aldri skal gjenta seg.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det dårlig utvalg på spill fronten, dog når det er sagt er Wii den første konsollen som har levert et spill ved release som har tatt verden med total storm. Samt at konsollen er dyr atm, fordi det er få av den der ute.

Kommer masse spill til Wii i tiden fremover, samt at Ubisoft og EA legger mye sjel og penger inn på Wii spill i fremtiden. Tror og Valve er meget lysten på å lage spill til Wii, så da har vi det gående. 3 store utviklere som jobber med spill til Wii, i tillegg til alle de fantastiske perlene som Nintendo kommer med (Mario, Metroid, Smash, Party, Zelda Wii, Donkey).

Jeg hadde vært seriøst fortvila vis jeg i dag skulle sotti meg ned å velge mellom Wii og X360, for det er gode konsoller begge 2. Men jeg tror jeg ville valgt en Wii, for den har enorme potensialer i fremtiden og enorme muligheter på spillfronten, på alle sjangrene. Samt at det kan hende det kommer nedlastbart innhold til f.eks Twilighr Princess, så mulighetene er tilstede.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Selvfølgelig er det dårlig utvalg på spill fronten, dog når det er sagt er Wii den første konsollen som har levert et spill ved release som har tatt verden med total storm. Samt at konsollen er dyr atm, fordi det er få av den der ute.

7733850[/snapback]

Det er rikitig at spill av Zeldas kvalitet er sjelden kost ved en launch, men glemmer du helt at den xbox ble lansert med Halo. Altså ikke første gangen, og Halo ligger også over TP på gamerankings per dags dato(for de som bryr seg om det). SNES ble vel også lansert med Super Mario World om jeg husker rikitig.

Dessuten kan man jo argumentere hvorvidt TP er et wii-spill. Det er jo tross alt i bunn et GC-spill, og ble nok kun portet fordi Nintendo innsåg de ikke kom til å ha ferdige andre system-sellere, og valgte derfor den letteste løsningen(ikke dermed sagt at det var en feilvurdering). Likvel kudos til Nintendo at de bevarte GC-versjonen.

On topic: Selv ville jeg gått for en X360 per dags dato. Skal ikke legge sjul på at jeg allerede er farget av å hatt en X360 i overt ett år nå. Grunnen til at jeg ikke kjøper wii er rett og slett mangel på spill å se frem til. Furuten TP, som jeg nå kommer å til å spille på min GC, er det kun Mario Galaxy som interesserer meg. Alle de andre Nintendo-titlene har aldri fenget meg. Og dermed blir det for tynt i spillrekken for min del da 3.parts støtten til Wii ikke er noe imponerende ennå

Lenke til kommentar
Det er rikitig at spill av Zeldas kvalitet er sjelden kost ved en launch, men glemmer du helt at den xbox ble lansert med Halo. Altså ikke første gangen, og Halo ligger også over TP på gamerankings per dags dato(for de som bryr seg om det). SNES ble vel også lansert med Super Mario World om jeg husker rikitig.

Dessuten kan man jo argumentere hvorvidt TP er et wii-spill. Det er jo tross alt i bunn et GC-spill, og ble nok kun portet fordi Nintendo innsåg de ikke kom til å ha ferdige andre system-sellere, og valgte derfor den letteste løsningen(ikke dermed sagt at det var en feilvurdering). Likvel kudos til Nintendo at de bevarte GC-versjonen.

Må du og huske at TP kom 8 Desember til Wii, Halo er flere år eldre på gamerankings. Jeg stoler ei heller på gamerankings, og foretrekker heller å lese omtalene fremfor å se på sluttsummen, og mange av omtalene til TP trakk spillet ned på ufortjente punkter, men ga lite kredit til de punktene som fungerte over normalt.

Men uansett, TP tok verden totalt med storm, noe som er en skjeldenhet i konsollverden. SNES, N64 og Xbox er vel 3 andre konsoller som har prestert det, dog litt usikker. Uansett meget bra når selskap klarer slikt ved release.

At TP er opprinnelig et GC spill er klart, men det kom til Wii først, og regnes derfor som en lanseringstittel for Wii. Nintendo valgte å implementere Wiimoten i TP etter at spillet var ferdig, grunnen bak er vel for å ha som du sier en god tittel ved lansering, og det var jo meget bra valgt og som vi har sett.

Selv ville jeg gått for en X360 per dags dato. Skal ikke legge sjul på at jeg allerede er farget av å hatt en X360 i overt ett år nå. Grunnen til at jeg ikke kjøper wii er rett og slett mangel på spill å se frem til. Furuten TP, som jeg nå kommer å til å spille på min GC, er det kun Mario Galaxy som interesserer meg. Alle de andre Nintendo-titlene har aldri fenget meg. Og dermed blir det for tynt i spillrekken for min del da 3.parts støtten til Wii ikke er noe imponerende ennå

At der er mangel på spill til Wii beviser vel folks interesse i å lete etter titler ved Wii som er verd å investere i. Er en god del spill i nær fremtid som er verd å vente på, som f.eks Mario Galaxy og Metroid 3. Samt at 3dje parts støtten i Wii er mye større enn den var til GC. EA har som nevnt åpnet eget studio til utvikling av Wii ekslusive titler. Ubisoft har annonsert stor satsing på titler til Wii, derav en del ekslusive samt at Valve er vel på vurderingen til å lage spill til Wii. 3 tunge utviklere som er villig til å satse på Wii er meget positivt, og jeg tror vi kommer til å få se en god del fine titler til Wii i tiden fremover.

Er og verd å nevne at Wiimoten passer til alle typer sjangrer av spill, noe konsollen sliter litt med, FPS f.eks kan (min mening) bli veldig tregt til tider og knotete, men Wiimoten, som fungerer som et meget godt sikte, eliminerer dette problemet og er dermed skapt for et meget interesangt gameplay.

Min mening er at Wiiens fremtid ser meget lys og, med interesange Nintendo og 3dje parts titler å se frem til samt nye ting til Wii (og VC ikke minst) gjør Wii til et litt mer interesangt valg enn X360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...