Gå til innhold

Halo 3 og Xbox mot zelda og WII.

Anbefalte innlegg

Har lenge drevet grundig research på dette forumet om Nintendo WII, og hadde egentlig den som soleklart valg med tanke på å spille Zelda. Har xbox fra før, men det er den gamle xbox. Veldig fornøyd med den og har Halo 1 og 2 så klart!

Men i de siste ukene har tanken på å returnere til gode gamle nintendo, altså nintendo WII. Husker før for mange år siden da jeg gledet meg enormt til hver gang jeg kom hjem fra skolen for å spille Zelda OOT. Det spillet troner FORTSATT øverst på min "beste spill" liste. Har lest at Zelda TW er like bra og har som sagt veldig lyst et nytt eventyr med Link og de andre skapningene i Hyrule.

MEN, så har jeg jo også så inderlig lyst på Halo 3 også. De gamle Halo spillene var jo geniale i Co-op modus! Beste multiplayer spillet spør du meg når det kommer til co-op.

Og jeg har lyst til å fortsette å ta del i den spennende historien i Halo 3 når det spillet kommer.

Jeg står foran et veldig vanskelig valg. oppfølgerne til mine to favorittspill kommer på hver sin konsoll. Og la meg gjøre det klart: Helt uaktuelt å kjøpe begge konsollene :cool:

Når jeg tenker etter så kom vel xbox ut i fjor høst.(?)

Hadde vært litt gøy med "nye" WII da...

Men har de siste dagene også sett reklamer for Lost Planet på tv. Det spillet ser jævlig fet ut! For ikke å tenke på Gears of War også. Men kommer FIFA på WII?

Så jeg lurer på om Xbox er det rette for meg? Har jeg "vokst fra" nintendo nå? (17 år) Liker FPS spill, men er ikke en sånn CS nab hvis noen tror det ^^.

Hadde jo også vært gøy å få spilt de gode gamle spillene fra nintendo også. (super smash brothers, mario, zelda, donkey kong, osv osv... Underholdningsfaktoren er jo stooor på disse spillene.

Jeg står foran et VELDIG vanskelig valg. Er det noen her som har noen meninger og synspunkter rundt hvilken konsoll som passer meg best?

Endret av wurrzagh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp deg begge du, ikke noe å lure på.

7726883[/snapback]

Som var uaktuelt?

Jeg har ihvertfall er 360, og er storfornøyd med den, med spill som Halo 3, GeoW, Forza 2osv. osv. osv, er det bare kos, og så har du Xbox live-som er enestående:ingen over, ingen ved siden

Nå har ikke jeg prøvd Wii, men har hørt at det skal være fryktelig morsomt å spille med den(har faktisk vurdert å kjøpe meg en selv)

Men dette valget er ditt, og får håpe du blir fornøyd med den konsollen du kjøper :w00t:

Lenke til kommentar
Dersom du er glad i Halo sin coop mode burde du jo kjøpe xbox360 allerede nå og skaffe deg Gears of War. Coop modusen i Gears er jo den beste til dags dato.

7726919[/snapback]

Men er GoW bedre enn Halo eller?

Og hvordan er levetiden på xbox 360? Kanskje et dumt spørsmål, men den har vel vært ute i et halvt år allerede? :p

Lenke til kommentar

Valget er enkelt: X360.

Wii egner seg ikke som en "bare en konsoll" maskin.

Mange kjøper den i tillegg til andre maskiner foreks xbox360 og ps3 og de som har den sier den er bra som et supplement.

Eneste spillet som er bra på WII er zelda, og det blir sikkert en tørke slik som på Gamecube + tar en tid før spilleren klarer å etablere seg.

360 har vært ute i over 1 år og masse bra titler finnes.

Samme problem er med PS3, den er heller ikke etablert seg med tanke på spillene.

Jeg skal ha alle 3, men har akkurat nå bare ps3 og xbox360 da jeg ikke gidder å kjøpe wii kun pga av zelda. Skal ivertfall være 2 spill som er bra før jeg kjøper den.

Vet ikke hvor opptatt du er av grafikk, men WII har på diverse spill ELENDIG grafikk. Zelda er vel unntaket.

Online systemet virker også ikke eksisterende og klønete hvordan du legger til venner da du må legge til et langt serial nummer, samme som vennen må.

Selv synes jeg HALO ikke er noe særlig, men liker du slike spill er absolutt 360 for deg.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Valget er enkelt: X360.

Wii egner seg ikke som en "bare en konsoll" maskin.

Mange kjøper den i tillegg til andre maskiner foreks xbox360 og ps3 og de som har den sier den er bra som et supplement.

Eneste spillet som er bra på WII er zelda, og det blir sikkert en tørke slik som på Gamecube + tar en tid før spilleren klarer å etablere seg.

360 har vært ute i over 1 år og masse bra titler finnes.

Samme problem er med PS3, den er heller ikke etablert seg med tanke på spillene.

Jeg skal ha alle 3, men har akkurat nå bare ps3 og xbox360 da jeg ikke gidder å kjøpe wii kun pga av zelda. Skal ivertfall være 2 spill som er bra før jeg kjøper den.

Vet ikke hvor opptatt du er av grafikk, men WII har på diverse spill ELENDIG grafikk. Zelda er vel unntaket.

Online systemet virker også ikke eksisterende og klønete hvordan du legger til venner da du må legge til et langt serial nummer, samme som vennen må.

Selv synes jeg HALO ikke er noe særlig, men liker du slike spill er absolutt 360 for deg.

7727078[/snapback]

Men er det en "svakhet" også at Xbox har vært ute i ett år? Blir ikke den da fortere byttet ut av oppfølgeren? Noe mulighet for oppgradering av den?

Lenke til kommentar

Wii er utdatert teknologi ift 360, så at den er 1 år gammel er kun fordel.

Den har større bibliotek, mer finesser i dashboard osv.

Den lureste tiden å kjøpe en konsoll er vel omtrent 1 år etter den har vært på markedet.

Jeg tror heller ikke ps3 blir bra før om ca 1 år.

Med tanke på at GC floppet som den gjor, ville jeg avventet litt for å se hvor WII går hen.

Det finnes masse gode FPS til 360.

jeg er ikke noe 360 fanboy, jeg er mer skuffet over Nintendo og deres produkter.

Riktignok fortrekker jeg min DS fremfor min PSP.

Poenget er at de fleste her sitter med 2 maskiner, og WII er sikkert konge maskin for Nintendo folket, det tviler jeg ikke på.

Men hvis du KUN skal ha 1 maskin, og vil ha mest valuta for pengene er helt klart 360 valget å ta.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Det er ikke en "ny" X360, de bare vil bruke nye fabrikasjonsmetoder slik at CPU'en blir både billigere å produsere og vil utvikle mindre varme.

Dette vil ikke gjøre noe med ytelsen eller spesifikasjonen av selve maskinen, men den blir kanskje litt stillere pga at de ikke trenger så mye kjøling på CPU'en.

Edit : MS har mer eller mindre avkreftet HDMI porten, de sier det var bare en testmaskin og at de ikke kommer til å slippe en 360 med HDMI. Men man vet nå aldri.

Endret av savitri
Lenke til kommentar

Det er noen som tydeligvis mener at x360 blir utdatert fortere fordi den kom et år før?

Selv om 360 hadde kommet ut nå istedenfor i slutten av 2005 så har ikke jeg noe tro på at det hadde hvert noe annerledes med den. jeg vil si grafikken er overaskende bra på 360 i forhold til de første PS3 tittlene og den kommer til å ha ihvertfall 4-5 år igjen i sin levetid :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...