Gå til innhold

None som har erfaring med Asus P5B-E PLUS?

Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ

Hei!

Skal kjøpe HK til E6400, men har ikke bestemt meg helt, noen som har erfaring med Asus P5B-E PLUS? Evt andre forslag?

Kortet bør være stabilt og enkelt, det er vel nesten eneste krav :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei sveis gutta :cool:

Asus P5B E Plus er et godt hk til prisen,du kan ikke kjøre sli eller cf,men bortsett fra det yter kortet meget godt.

Mine erfaringer med kortet er at det leverer jemt over god ytelse,er dønn stabilt i mitt oppsett.E6300 Crucial 10th anniversary mist 600w 7900gto samsung80gx2 raid 0.

Klokkeegenskapene er veldig gode sammenlignet med hva som helst som ikke er vmodda. Dette kortet kan fint kjøre 24/7 450-475fsb. Det er imponerende for et såpass billig kort (billigere enn P5B DLX)

Jeg har også prøvd 5 forskjellige minnefabrikanter på det uten problem av noe slag. Corsair,Crucial,Twinmos,Kingston og noname Promos.

Biosen er som Asusbios flest,dvs bra med gode voltinnstillinger på cpu og ram.

Man kommer langt uten å tenke på voltmod.

Men,forvent ikke 546fsb,det måtte jeg jobbe hardt for :!:

Jeg har da også vannkjølt cpu og nb,særlig vannkjøling av nb er veldig viktig når fsb skrus opp. Vannkjøling av sb er sikkert ikke dumt det heller når man klokker hardt og kjører 1.8v gjennom sb! :dribble:

Er godt fornøyd,nå skal jeg begynne med å teste E6600 på den,skal bli artig å se om ikke kortet klarer å takle høy fsb + E6600..........vi får se....

Lenke til kommentar

Er godt fornøyd,nå skal jeg begynne med å teste E6600 på den,skal bli artig å se om ikke kortet klarer å takle høy fsb + E6600..........vi får se....

7735786[/snapback]

Jeg kjører P5B E pluss og E6600, jeg får ikke fsb over 333. 3.0GHz på luft er ikke det aller dårligste, men jeg tror cpu kan gå mye lengre. CPu blir ikke varm, rundt 40 grader. Med fsb over 333, nekter maskina å boote overhodet, kommer bare tilbake med feilmelding om at overklokkingen feilet, sjekk innstillingene. bruker 800MHz ram, så den er heller ikke problemet. Klokket rundt 830 nå, kan stilles på 680, men det hjelper heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...