Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Kjøpte meg en i-mate JAMin fra en som hadde fått den av jobben. I annonsen stod det at den var uten binding, men det har jeg funnet ut at den er. Jeg føler ikke det er en mobil som er veldig enkel å låse opp, men kanskje jeg tar feil? Om jeg får den låst opp selv til en billig penge, bryr jeg meg ikke, men hvis jeg må stresse, betale mye e.l. så bør jeg kanskje snakke med selgeren? Er det noen som vet hvordan jeg kan få låst opp denne mobilen evt. hva jeg bør si til selger? På forhånd takk. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) det var lite hendig å kjøpe slikt da.. men hvis selger reklamerte med, eller sa at mobilen var uten operatørlås, så skal det være en smal sak å få kjøpet hevet. men, som deg, så hadde jeg også prøvd å låse den opp først... jeg kan desverre ikke hjelpe deg lenger enn til hit: http://www.unlock.no/ spør der, disse folka lever av dette... edit: ser at det er ingen tråder som det er nevn i-mate i, men telefonene til qtek er jo de samme, og denne heter Qtek S200... og da er det jo bare å spør på forumet der, eller kanskje noen her vet det edit2: http://www.mobile2mobile.net/unlock/RemoteunlockingQtek.htm koster $30, er til qtek. du ser selv om du tør... Endret 15. januar 2007 av jalejale Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg har ikke lyst å heve kjøpet, jeg vil jo ha telefonen. Jeg er likevel ikke interessert i å betale mer for å få telefonen låst opp. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 hm.. men han fyren som solgte den til deg, han må da enda betale på det abbenentet som fulgte med den telefonen... så hva om du bare ringer til telenor eller hvem den er låst til og bare si det som det er, det er jo ikke akkurat din feil. og de får jo pengene sine, ettersom forrige eier må betale abbonentet ut perioden. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 kan ikke huske at jeg har sett operatørlåste imater hos noen operatør. Er du sikker på at ikke det er selgeren som har satt på sim sperre, eller bare den andre sperren på telefonen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hvordan kan jeg finne ut det? Edit: Det funket ikke med Telenor-kort heller. Hva skjer? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Hvordan kan jeg finne ut det? 7727565[/snapback] Hva er problemet nøyaktig - at det ikke fungerer å ringe/ikke får dekning - eller at du blir spurt om kode når du starter den? Ved førstnevnte har det ikke noe med lås å gjøre - da er det mest sannsynlig hos operatøren problemet ligger - som regel IMEI-sperre pga den er meldt tapt/stjålet. Endret 15. januar 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Her er feilmeldingen: Invalid or missing SIM card.You can still make emergency calls if you service provider supports it. Jeg har prøvd med 4 forskjellige sim-kort: 3 Netcom og 1 Telenor. Personlig har jeg førstnevnte. Ingen fungerte. Telefonen har visstnok fungert før i følge kjøper. Lenke til kommentar
cnil Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Telefonen er nok ikke låst nei, i alle fall er det ingen norske operatører som låser Windowstelefoner i stor grad tror jeg. Det ser ut til at du må snakke skikkelig med selgeren, og kanskje prøve å finne ut om denne selgerene har lurt deg -- og hva du eventuelt vil gjøre videre... Lykke til! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det der skyldes ganske enkelt at telefonen ikke klarer å lese sim-kortet. I og med at den ikke klarer å lese noen-kort tyder jo det på at det er en feil på kort-leseren eller noe slikt. Du kan jo også sjekke at kortene sitter skikkelig i, og at det ikke er noe støv eller noe slikt ved kortleseren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Mobilen er ødelagt den. Litt kjipt, den falt virkelig i smak. Heldigvis er selgeren veldig hyggelig å ha med å gjøre, så han tilbydde seg å betale meg tilbake mot at jeg sendte ham telefonen. Så skulle han sende den til reperasjon og deretter kontakte meg igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå