Gå til innhold

Har en ide til et lydprogram, ny nisje. Noen wav-analyse-pro

Onkel

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som kan programmere godt, i C eller noe annet CPU-effektivt, til windows?

Jeg har en ide til en applikasjon, vet ca prinsippene bak, men kan ikke programspråk (bare QBasic :smile: ). Så jeg trenger en samarbeidspartner, noen som

1. kan programmere wave-fil loading, redigering, mixing og saving

2. å lage en FFT-analyse/spectral-view.

Jeg tror ikke noen har tenkt på dette før, har i alle fall aldri sett noe sånt (men jeg vil være litt hemmelighetsfull inntil videre, for jeg tror mulighens dette kan selge bra).

Ellers, noen som vet hvor jeg kunne funnet ut om ideen er utført fra før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-27 16:31, skrev Onkel:

Ellers, noen som vet hvor jeg kunne funnet ut om ideen er utført fra før?

Steinberg Wavelab 4 har en bra FFT-analyse. (De avanserte kan jo bruke Matlab's Wavelab-plugin)

Men du kan kanskje lage et program som finner %TDH (Total Harmonic Distortion) ? Det har i hvertall jeg bruk for. (Betaler gjerne lisens om du klarer det.) Jeg har en grunnfrekvans definert til 0db, et støygulv på ca -80db, og noen topper på -30 til -60db. Jeg vil altså finne arealfraksjonen av de små toppene i forhold til arealet av grunnfrekvensen + de små toppene (må se bort i fra støygulvet) Resultatet blir da %THD. Klarer du det?

PS. Det holder det med å poste spørsmålet en gang! Noe mer blir bare irriterende.

Lenke til kommentar

Svar på fortjent tiltale:

1. var overhodet ikke meningen å poste tre ganger. Sorry, kan bare skylde på min onde browser... Fullifaen, poenget er tatt. Tatt. Tatt.

2. Ja, vet det blir vanskelig når jeg er såpass diffus. Bær over med meg. Jeg prøver bare å finne noen med gode forutsetninger, har egentlig aldri prøvd å starte noe slikt, så jeg er heller forsiktig. Kanskje jeg skulle sjekke med et patentkontor eller slikt og kanskje registrere meg, sånn at jeg kan være mer åpen... Hmmm. Er det dyrt tro?

3. Det dreier seg om mer enn bare analyse. Kjenner godt til Cool's egenskaper, det er der jeg har tanken fra. Det er to egenskaper derfra som skal kombineres og automatiseres, derfor trengs noen som kan lage dem:

-Spectral view'en via en KJAPP fft-analyse

-FFT-filteret, evt andre presise filtere (bandpass og notch).

Dessuten selvfølgelig også vanlig wavefil-håndtering.

[ Denne Melding var redigert av: Onkel på 2002-11-28 01:19 ]

Lenke til kommentar

Hva er det du vil gjøre egentlig? Det fins jo hundre programmer som kan gjøre en FFT av en hvilken som helst lydfil, og vise spekteret. Utover det fins det en plugin som kan filtrere i frekvensdomenet, og påføre ulike frekvensprofiler bla. Husker ikke helt hva den heter, men det får så være.

Kanskje FMOD har noen funksjoner du kunne ha bruk for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...