#Kroenkeout Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Ikke at jeg har så my peiling på bil at det gjør noe, derfor må jeg nesten høre med dere her før jeg gjør kolosale feil. Har tatt opp bil lån på 20k, jeg tenkte jeg skulle bruke 30k på bil, ja! (førstegangsbil) Og selvfølgelig er Calibra drømmebilen, her er de 2 som er tilfredstillende (begge er på 30k): calibra1 - eu gokjent - blitt kjørt på nå i vinter så fram fanger fikk en sprekk, skal skiftes med forsikring fortest mulig. - En liten lakk flekk på panseret (ikke stor) har blitt dårlig gjennomført. dyrt og fikse? - som dere ser er hjulbuene galvanisert, men jeg trudde dette bare fungerte når bilen var fabrikkny? - førersetet (på siden). setet er litt opprevet. men har satt på racingblått setetrekk (ikke visende) og som dere ser er motor skiftet, gått lite. reg. reim skiftet osv. positivt!...? stor stereo: rockford 2*12 tomere sub rockford høytalere rockford forsterker 1000w og aplin spiller også zender stylingen som jeg desverre ikke ser noe til:S fangeren derimot.. den andre:Calibra2 - Fin bil! - påkostet mye i det siste - kjørt veldig mye 288k:S - bør skiftes reg.reim. -eu-gokjent stereo: - skiftet spiller og høytalere. begge er 8 ventilere. Har togbilleter til Oslo den 26. så dette haster! (hehe) kom gjerne med kommentarer, spørsmål og innspill til andre calibraer. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Ang. bil nr. 1: Utrolig dårlige bilder, men det får så være. Er litt skeptisk til både lakkflekker og ødelagte seter, betyr kanskje at andre ting snart tar kveld også. Ang. bil nr. 2: Har han sotet fremre siderute i døra? Det, kombinert med noen vanvittig stygge lykter bak er grunn nok til å holde meg langt unna. 288' km på telleren er heller ikke noe som drar opp, egentlig :/ Konklusjon: Ingen av de to bilene er noe jeg ville ha gitt 30.000± kr. for. Var dette de to eneste bilene du har funnet aktuell? PS: Hva så med togbillettene til Oslo? Den ene bilen står i Moss (ikke så forferdelig langt unna Oslo) og den andre bilen står på Vigrestad i Rogaland. Meget langt unna Oslo, med andre ord. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 jeg er litt skeptisk til calibra i det hele tatt. Du kan være heldig å få tak i et frakt eksemplar, men de fleste er grisekjørte. kjenner flere som har calibra, og de fleste av de har hatt flere problemer med bilen. Det er også veldig morro å kjøre fort med den, så det kan også bli dyrt Lenke til kommentar
mkon Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Den første virker som har tatt seg litt av feilene med calibra, ettersom hjulbuer og kanaler er tatt. Generelt en møkkabil som ruster bort før du får sett den, må du absolutt ha opel så velg noe anna Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hør hva den første koster. Hvis du absolutt skulle ha valgt en av disse to, så gå for eneren. Ser grei ut, han har hvertfall tatt vare på den og fikset feilene. Men hvis han skal ha over 30.000,- så glem det. Det er vanskelig å få solgt biler med høy km stand selv om motoren er nyere. Stiller meg skeptisk til Calibra selv, men det er ditt kjøp. Håper du slipper rusthelvete. Men hvor fikk du billån hen? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 De er et helvete å forsikre. Du burde høre rundt etter forskjellige tilbud. Jeg har hørt om folk som har betalt opp mot 40 000 i året for ansvarsforsikring, men en jeg kjenner betaler bare 6 000,- (4-hjulsdrift, han er med i naf og han hadde en eller annen turboversjon de ikke fant i registeret sitt = flaks). Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 ja det er den første bilen som tilfredstiller mest! fikk lån i banken... lett (har stipend og jobber fast, kausjonist = mamma hehe) altså det er jo en førstegangsbil så ikke for meg at det skullle værra tipp topp, og det er calibra jeg brenner for altså og han har jo faktisk fikset calibra problemet! også var det jo mye bil for pengene? trur ikke det kommer å koste så mye å fikse lakken (kjenner en som lakkerer). altså det med setet var ikke så omfattende, ikke så stort, bare litt.. + at han har jo satt på racing setetrekk istede:) + jeg digger anlegget det blir nokk første calibraen ja! Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 det jeg bare har i bakhodet nå er hva forsikringen blir på (tar den selvfølgelig på mamma) Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Da foreslår jeg at du tar en ringerunde til forsikringsselskapene og hører. Det kan variere veldig fra selskap til selskap. Setter du den på moren din, så trenger det ikke bli så fælt. Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 de som ikke synes jeg bør ta første calibraen, bør si det nå! inkludert, komentar hvorfor og hva annet? Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Første inntrykk, Den første så bedre ut, og den har godt mindre enn nr 2. den har også nylig skiftet kanaler å hjulbur bak som har en tendens til å ruste. Så om jeg hadde hat penger til å cashe ut med hadde jeg gått for den første Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå