asthma Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Her om dagen krasjet harddisken min - en 200gb Samsung sp2004c. Den lager nå "tikkelyder" når jeg kobler den til. Jeg har ordnet ny harddisk og PC forøvrig er oppe og går, men jeg ønsker noen filer tilbake - uten å betale flere tusen kr for det (SÅ essensielle filer er det ikke). Jeg har forsøkt getdataback og easyrecovery, men de finner ikke engang disken. Det gjør windows, men etter en stund forsvinner disken bare igjen uten at jeg noengang får gått inn på den - da finnes den ikke engang i device manager. Jeg finner også disken i bios, men får ikke startet PC med den i (den inneholder et operativsystem), selv om jeg setter den som andre/tredjeprioritert. Finnes det noen muligheter, eller er eneste sjanse å levere den inn? Hvis noe er utydelig eller ukorrekt beklager jeg dette, mine datakunnskaper er begrensede. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Stiller meg sterkt tvilsom til at du klarer å få dataene dine tilbake. Du kan jo alltids forsøke å legge disken i fryseren. Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 du kan bruke programmet "getdataback", sannsynligvis NTFS versjonen. det fungerte med hell på min eksterne disk som krasjet. reddet 99,999 %. Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Dersom det er noen som ikke finner disken sin i windows o.l. pleier jeg å bruke en Dos oppstartsdiskett som kan finnes på nettet dersom man ikke har noen fra før. Merkelig nok pleier alltid dataene å dukke opp i Dos. Man må også ha Xcopy.exe som kan puttes inn på oppstartsdisketten eller på en annen disk f.eks. c: . Deretter kan man kopiere filer med hele mappestrukturen inntakt. Det eneste problemet er at man får ødelagte navn på filene da 8 tegn i navnet er max i Dos. Kanskje ikke den beste metoden, men jeg ville nok foretrukket dette som en siste utvei før jeg puttet disken i fryseren. Har funket for meg hver gang med Dos. Lykke til. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ultimate bootdisk har et program som heter HDD Recovery som ofte kan fixe slikt, men det er gammelt, veldig gammelt. Om du har en sata-disk er jeg skeptisk. Lenke til kommentar
Clintern68 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Her om dagen krasjet harddisken min - en 200gb Samsung sp2004c. Den lager nå "tikkelyder" når jeg kobler den til. Jeg har ordnet ny harddisk og PC forøvrig er oppe og går, men jeg ønsker noen filer tilbake - uten å betale flere tusen kr for det (SÅ essensielle filer er det ikke). Jeg har forsøkt getdataback og easyrecovery, men de finner ikke engang disken. Det gjør windows, men etter en stund forsvinner disken bare igjen uten at jeg noengang får gått inn på den - da finnes den ikke engang i device manager. Jeg finner også disken i bios, men får ikke startet PC med den i (den inneholder et operativsystem), selv om jeg setter den som andre/tredjeprioritert. Finnes det noen muligheter, eller er eneste sjanse å levere den inn? Hvis noe er utydelig eller ukorrekt beklager jeg dette, mine datakunnskaper er begrensede. Takk for alle svar! 7725842[/snapback] Hvorfor i ale verden ligger denne tråden under RAM ?? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Fordi trådstarter er splitter ny på forumet. asthma, velkommen, og vær obs på at vi nerder skiller skarpt mellom systemminne og disklagringsenheter, frem til ssd treffer markedet Lenke til kommentar
asthma Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Fordi trådstarter er splitter ny på forumet. asthma, velkommen, og vær obs på at vi nerder skiller skarpt mellom systemminne og disklagringsenheter, frem til ssd treffer markedet 7738281[/snapback] Takker for forståelse rullerimfrost og takker for alle innspill, de skal prøves til fulle, eneste som gjenstår nå er å få tak i en diskett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå