ilpostino Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) er det noen som vet om noen måte å endre en formel i mange celler i excell 2003 samtidig? Hvis du tar følgende formel: =HVIS(Q22="";"";HVIS(S22<4;B22-C22;"")) I dette tilfelle skal -C22 fjernes og det skal det gjøres for alle cellene (det er snakk om nesten 1100 celler tilsammen). Verdien for -Cxx endres forløpende avhengig av hvilken rad det er i. noen gode forslag? Endret 15. januar 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Disse 1100 er forhåpentligvis i samme kolonne ? I så fall: Rett en formel. Kopier denne rettede cella. Merk de 1100 cellene. Lim inn. (Avmystifisering: Hvis du går i Verktøy - Alternativer - Generelt og velger R1C1 referansestil, så ser du hvordan Excel jobber internt. Formelen blir noe a la =HVIS(RC[13]="";"";HVIS(RC[15]<4;RC[-2];"")) og er identisk nedover hele rekka.) HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Disse 1100 er forhåpentligvis i samme kolonne ? det er to kolonner med cirka 550 celler i hver. dumme meg trodde en måtte endre hver enkelt nedover.... kanskje fordi jeg å prøvde å kopiere formelen nedover istedenfor å kopiere selve cellen. Hadde jeg vist dtete tidliger eville det spart meg for mye arbeid. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hadde jeg vist dtete tidliger eville det spart meg for mye arbeid Jeg pleier trøste meg med at sånn lærdom husker man så mye bedre etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå