Gå til innhold

Beste RPG spill fra 2000 og opp

Anbefalte innlegg

Det har vært svært mange rpg spill gjennom tiden, og mange av de gammle er rett og slett bare for bra til og bli slått ut av nyere spill som bygger på graffik og ikke historie. Men hva er din favoritt når det gjelder RPG spill som har kommet etter året 2000.

Jeg kan fint si at min er Oblivion...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min favoritt er heilt klart Gothic II, som eg meiner bankar både Oblivion og Gothic III, sovel som dei fleste eldre RPGar. Eg har skrive litt om kvifor eg synest det er so bra i denne tråden. :)

EDIT: Eg ser at favoritten min frå før år 2000 òg har dukka opp i samme tråd. Fram til eg oppdaga Gothic II var det ingenting som kunne måle seg med Quest for Glory 2. :D

EDIT2: Korreksjon, det var forgjengaren til favoritten min frå før år 2000 som stod omtalt der. "So you want to be a hero" var bra, men "Trial by fire" var endå betre. :)

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Se avatar og gjett... Hsker ikke helt når 2eren kom ut men mener det var etter 2000? ellers Baldur's gate

7725676[/snapback]

BG kom ut i 1998, så den regner vi ikke med her, selv om den knuser det meste av pisset som oblivion, nwn2 osv.

Fallout 1, 2 + tactics er genialt og vil alltid være genialt.

Etter 2000, så er det Baldur's Gate 2 som er mesteren, ingen og da mener jeg INGEN RPG spill som kan ta tronen fra den, den som mener noe annet og vil ha en debatt med meg om det, kan vær så god og prøve seg. :)

Lenke til kommentar
Slenger meg på BG2 og Fallout.

Oblivion og Gothic 3 var gode spill, men kom ikke til topp fordi begge manglet en skikkelig story. Combaten i gothic var for dårlig, mens level systemet i oblivion var en vitts. Ubalanserte var de og.

7726352[/snapback]

Fallout 2 er fra 98, så må vel trekke med på den.

Og om MMORPGer er ok og, så er DAoC min fav.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Hadde egentlig tenkt å skrive Morrowind, men samtidig så appelerte storyen i Kotor2 såpass til meg at de får dele på førsteplassen :D

Dersom man teller med mmorpgs så er jo WoW også et spill jeg anser som bra lagd, selv om jeg gikk lei etter en eller to uker (er vel lei sjangeren).

Lenke til kommentar

Siden Fallout 1 og 2, Baldur Gate 1 alle kom før 2000 kan jeg ikke velge noen av dem.

Året 2000 kom likevel spillet som fortsatt topper RPG krona for meg, nemelig Baldurs Gate 2.

Etter det spillet har vel Neverwinter Nights, og Knights of the old republic vært dem eneste jeg virkelig kan huske som skikkelige bra spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...