Gå til innhold

Tamron 70-300 (grisepris) eller tilsvarende

Anbefalte innlegg

Drar til LA i slutten av januar og tenkte jeg skulle kjoepe meg en telelinse der. Jeg har i dag D80 med Tamron 17-50 som jeg er veldig fornoeyd med. Jeg oensker aa kjoepe en rimelig telelinse max 3000kr Norsk pris. Vet at jeg kommer til aa bruke normalzoom i de aller fleste tillfeller men det er noen faa ganger at jeg har oensket aa ha mer zoom. Derfor en rimelig en i begynnelsen for aa se hvor mye jeg kommer til aa bruke den.

Som sagt skal jeg til USA og tenkte at det var rimeligere aa kjoepe der, men plutselig com jeg over denne:

Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di LD Macro til £56 hos techno.co.uk

http://www.tecno.co.uk/Store/s46072/0/Lens...ils.aspx#detail

Dette maa jo vaere en utrolig god pris?

Ellers saa er det jo

Tamron 55-200 eller tilsvarende fra baade Sigma og Nikon

Synes dere det er dumt aa ha hull i utrustningen?

evt hvis jeg gaar for 70-300 at jeg ikke har noe fra 50-70?

Arnfinn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God optikk er ikke "billig" - så enkelt er det.

Det objektivet du henviser til hadde jeg ikke hatt all verdens forventninger til. Gode objektiver til under tusenlappen strekker seg som regel til normalobjektiver, og ett eller annet brukt manuellobjektiv.

Hull i brennviddeskalaen gjør nomalt sett ingenting- Lenge gikk f.eks en del proffer kun med 17-35mm og 80-200mm lyssterke zoom. Hullet dekkes langt på vei med å bevege seg litt. Dette må selvsagt avgjøres av preferanser. Personlig liker jeg å ha mer i den vide enden enn den voldsomme telen.

Lenke til kommentar

Det objektivet du henviser til hadde jeg ikke hatt all verdens forventninger til. Gode objektiver til under tusenlappen strekker seg som regel til normalobjektiver, og ett eller annet brukt manuellobjektiv.

Hull i brennviddeskalaen gjør nomalt sett ingenting- Lenge gikk f.eks en del proffer kun med 17-35mm og 80-200mm lyssterke zoom. Hullet dekkes langt på vei med å bevege seg litt. Dette må selvsagt avgjøres av preferanser. Personlig liker jeg å ha mer i den vide enden enn den voldsomme telen.

7725662[/snapback]

Nei er helt klar over at det ikke er billig med god opptikk. Derfor kjoeper jeg en billig ;-). Jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til aa bruke det saa det er mer som en test og for aa ha i spesielle tilfeller. Billigst i norge er 1400,- Prisen er saa lav at det ikke er noe tap aa finne ut at zoomomraadet er noe jeg oensker aa jobbe mer i og dermed invistere i ett bedre objektiv.

Grunnen til at jeg sjekker ut dette er at jeg skal til USA i slutten av mnd men fant at dette objektivet var billigere i her i Engeland. Prisen med dagens kurs blir 707NOK

Endret av arnfinlm
Lenke til kommentar

7725662[/snapback]

Nei er helt klar over at det ikke er billig med god opptikk. Derfor kjoeper jeg en billig ;-). Jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til aa bruke det saa det er mer som en test og for aa ha i spesielle tilfeller. Billigst i norge er 1400,- Prisen er saa lav at det ikke er noe tap aa finne ut at zoomomraadet er noe jeg oensker aa jobbe mer i og dermed invistere i ett bedre objektiv.

Grunnen til at jeg sjekker ut dette er at jeg skal til USA i slutten av mnd men fant at dette objektivet var billigere i her i Engeland. Prisen med dagens kurs blir 707NOK

7726384[/snapback]

Min gode mann. Skal du til statene så kjøp deg noe skikkelig når du først har sjansen til å spare noen kroner. Dårlig optikk kjøper du bare en gang. Dumt å gjøre det når du har sjansen til å kjøpe noe skikkelig til en rimeliger pris :yes:

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt en Tamron 17-50 ville jeg sannsynligvis vært meget interessert i å teste ut Sigmas 50-150 som en naturlig forlengelse.

Når det gjelder rimelig 70-300 må jeg si at min Sigma 70-300 APO

DG stadig overrasker meg i positiv retning.

Lenke til kommentar

Skulle jeg til statene hadde jeg helt klart gått for en sigma 100-300/f 4. Bedre skarphet på 300mm tror jeg ikke du finner på et zoomobjektiv.

Finner du ut at du ikke trenger så bra optikk, selger du denn i norge med fortjeneste:)

Lenke til kommentar

Har lest en del positive erfaringer med nevnte Tamron 70-300mm-objektiv. Dog skal det være mindre bra når det kommer til byggekvalitet, jakting under autofokus, skarphet utover 200mm, og den ytre ringen roterer ved fokusering.

Flere erfaringer kan leses her

Selv har jeg planer om å gå for dette objektivet som et første tele- og makroobjektiv for så å oppgradere senere når økonomien er bedre. (Akk, en blir ikke rik som sivilarbeider...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...