Ozelot Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Litt vanskelig å forklare, men vi får ufattelig mye reklame gjennom faxen på jobb, og her en dagen kom det et fra Trondheim-Silketrykk om salg av refleksvest. Greit nok tenkte jeg, enda et useriøst firma som selger ting over faxen. Det jeg derimot la merke til, var at de skrev Ny Lov - Påbudt Fom 1. mars. Fra 1. Mars 2007 må alle bileiere ha minst en refleksvest liggende i kjøretøyet, en armlengde i avstand fra sjåføren. Nå har ikke jeg hørt om denne loven faktisk er sann, men hvis den er usann, kan Trondheim-Silketrykk få noe straff for å skrive noe slikt ? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Den første mars kommer det en forskriftsendring der det blir påbudt med refleksvest i bil. Denne skal sjåfør ha i nærheten av seg. Kravet til refleksvesten er EFN 471 klasse 2, og ikke vanlige fritids refleksvester. Hvis det var usann hadde den blitt rammet av markedsføringslovens § 2. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Litt OT men: Hva er bakgrunnen til kravet om refleksvest i bil? Hvis man må ut og pisse midt på natten i veikanten? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Litt OT men: Hva er bakgrunnen til kravet om refleksvest i bil?Hvis man må ut og pisse midt på natten i veikanten? 7725797[/snapback] Detaljstyring FTW? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Refleksvesten er vel påbudt så det skal være enklere å kjøre på deg om du går ut av bilen i mørke grunnet ulykke eller lignende.... Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det de sier stemmer, det blir påbudt med refleksvest i bilen. Men trodde de måtte være NAF-godkjent eller noe, og det derfor bare var NAF som soglte de. Kjøp godkjent NAF refleksvest nå. Påbud fra 1. mars 2007 Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Men trodde de måtte være NAF-godkjent eller noe, og det derfor bare var NAF som soglte de. Da har du blitt lurt. Den skal være CE-godkjent, det har ikke noe med NAF å gjøre. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ja, da har NAF lurt meg. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Refleksvesten er vel påbudt så det skal være enklere å kjøre på deg om du går ut av bilen i mørke grunnet ulykke eller lignende.... 7726204[/snapback] var vel det som var årsaken i Tyskland. Der er det påbudt allerde grunnet et høyt antall ulykker forbundet med blant annet de årsakene, og når du setter ut varseltrekanten. har en eller to i bilen allerde foreldrene gav meg Endret 16. januar 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
Christ0pher Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Litt vanskelig å forklare, men vi får ufattelig mye reklame gjennom faxen på jobb, og her en dagen kom det et fra Trondheim-Silketrykk om salg av refleksvest.Greit nok tenkte jeg, enda et useriøst firma som selger ting over faxen. Det jeg derimot la merke til, var at de skrev Ny Lov - Påbudt Fom 1. mars. Fra 1. Mars 2007 må alle bileiere ha minst en refleksvest liggende i kjøretøyet, en armlengde i avstand fra sjåføren. Nå har ikke jeg hørt om denne loven faktisk er sann, men hvis den er usann, kan Trondheim-Silketrykk få noe straff for å skrive noe slikt ? 7725517[/snapback] Haha jeg har aldri hørt om reklame gjennom faks trodde ikke det fantes en gang. Jaja. Lørt meg noe nytt i dag. Uansett, den regelen har jeg ikke hørt noe om, og tviler sterkt på at dne er sann. Den er jo bare helt dum! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Haha jeg har aldri hørt om reklame gjennom faks trodde ikke det fantes en gang. Jaja. Lørt meg noe nytt i dag. Uansett, den regelen har jeg ikke hørt noe om, og tviler sterkt på at dne er sann. Den er jo bare helt dum! 7750053[/snapback] Se i trafikk-forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå