Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Markedsføre med usann lov i reklame...lov?

Ozelot

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å forklare, men vi får ufattelig mye reklame gjennom faxen på jobb, og her en dagen kom det et fra Trondheim-Silketrykk om salg av refleksvest.

Greit nok tenkte jeg, enda et useriøst firma som selger ting over faxen.

Det jeg derimot la merke til, var at de skrev

Ny Lov - Påbudt Fom 1. mars.

Fra 1. Mars 2007 må alle bileiere ha minst en refleksvest liggende i kjøretøyet, en armlengde i avstand fra sjåføren.

Nå har ikke jeg hørt om denne loven faktisk er sann, men hvis den er usann, kan Trondheim-Silketrykk få noe straff for å skrive noe slikt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første mars kommer det en forskriftsendring der det blir påbudt med refleksvest i bil. Denne skal sjåfør ha i nærheten av seg.

Kravet til refleksvesten er EFN 471 klasse 2, og ikke vanlige fritids refleksvester.

Hvis det var usann hadde den blitt rammet av markedsføringslovens § 2.

Lenke til kommentar
Refleksvesten er vel påbudt så det skal være enklere å kjøre på deg om du går ut av bilen i mørke grunnet ulykke eller lignende....

7726204[/snapback]

var vel det som var årsaken i Tyskland. Der er det påbudt allerde grunnet et høyt antall ulykker forbundet med blant annet de årsakene, og når du setter ut varseltrekanten.

har en eller to i bilen allerde :) foreldrene gav meg :p

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Litt vanskelig å forklare, men vi får ufattelig mye reklame gjennom faxen på jobb, og her en dagen kom det et fra Trondheim-Silketrykk om salg av  refleksvest.

Greit nok tenkte jeg, enda et useriøst firma som selger ting over faxen.

Det jeg derimot la merke til, var at de skrev

Ny Lov - Påbudt Fom 1. mars.

Fra 1. Mars 2007 må alle bileiere ha minst en refleksvest liggende i kjøretøyet, en armlengde i avstand fra sjåføren.

Nå har ikke jeg hørt om denne loven faktisk er sann, men hvis den er usann, kan Trondheim-Silketrykk få noe straff for å skrive noe slikt ?

7725517[/snapback]

Haha :p jeg har aldri hørt om reklame gjennom faks :p trodde ikke det fantes en gang. Jaja. Lørt meg noe nytt i dag. Uansett, den regelen har jeg ikke hørt noe om, og tviler sterkt på at dne er sann. Den er jo bare helt dum!

Lenke til kommentar
Haha :p jeg har aldri hørt om reklame gjennom faks :p trodde ikke det fantes en gang. Jaja. Lørt meg noe nytt i dag. Uansett, den regelen har jeg ikke hørt noe om, og tviler sterkt på at dne er sann. Den er jo bare helt dum!

7750053[/snapback]

Se i trafikk-forumet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...