Gå til innhold

SHG er sleipe!


Anbefalte innlegg

Kort oppsummert:

24.10.06 bestiller jeg et Creative X-fi xtreme music hos SHG.no. Jeg finner kort tid etterpå (merk: en uke før varen kommer inn på lager) ut at de har annonsert feil vare. Jeg avbestiller derfor med en gang.

 

3 uker senere purrer jeg på SHG for at de ikke har refundert pengesummen (502.33kr). Det tar nesten en hel uke før jeg får svar. Det tar ytterligere en uke før pengene er tilbake på konto.

 

19. desember får jeg purring nr 2 (merk: fikk ikke nr 1) på at jeg ikke har betalt varen. De skulle også ha for 2 purregebyrer og rente på alt. Altså, varen forlot aldri SHG da jeg avbestilte i god tid. Sender inn mail og sier at det er en feil, tilføyer også en viss misnøye.

 

10. januar får jeg først svar der de sier at de har gitt beskjed om at det ikke skal sendes ut flere purringer.

 

 

Hva merker jeg så i dag? Kommer i butikken og får ikke betalt med kort pga for lav balanse på kortet! Wtf tenkte jeg og gikk hjem for å sjekke nettbanken.

Hva ser jeg da?

 

- Jo, 11.januar 2007 er 502,33kr trekt fra kontoen igjen :realmad:

Hvem har fått pengene? Jo, SHG.dk

 

Går det virkelig ann å være så useriøse at de trekker penger fritt fra kontoen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, det der har dem ikke lov til... Ring Visa, om det er det du bruker og si at shg har ranet deg, be dem sperre kortet for videre misbruk.. Deretter må du anmelde forholdet..

 

**************

 

Og til de 2 over meg.. Hallo, trekke penger fra kontoen.. Ingen feil i verden kan forsvare noe slikt. Om dette hadde skjedd meg hadde jeg kjørt prinsippsak, ingen tvil..

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Når jeg ringer får jeg ingen hjelp derfra og mail bruker de mellom 1 og 3 uker å svare på. Saken er jo snart 3 måneder gammel, så min tid som rolig kunde er over. Når du har gått 6 km for å handle inn mat og finner ut at du ikke har penger på kortet pga at en nettbutikk har forsynt seg, så blir man ganske enkelt forbanna! Jeg sitter altså med 49kr igjen på kortet nå og jeg må vente et par dager til før studielånet tikker inn. Veldig moro må jeg si.

 

Har allerede tatt kontakt med banken og har sendt mail til shg ettersom jeg ikke har mer penger på tlf. :wallbash:

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Har selv en merkelig sak gående med shg.no :)

 

Kjøpte et XFX 7950G2 XXX kort da det kom ut, lå vel rundt 5600kr hos de (eneste som hadde inne). Leveringen var relativt rask, kom i postoppkrav.

 

Punget ut og gikk hjem for bruke kortet :)

 

Kortet fungerte fint i 10 dager, men etter det så slo det seg av, og jeg fikk ikke bilde igjen på skjermen. (Kjører stock speed etc, har ingen interesse av overklokking)

 

Testet ut kortet i den andre pcieslotten, fungerte heller ikke.

Byttet ut psu (800w) med en annen jeg hadde, samme resultat.

 

Testet så kortet i en annen maskin, samme resultat.

Sendte mail til shg.no, og en nordmann ringte meg opp på telefonen.

Vi gikk igjennom feilsøkingen min, og han sa at han skulle sende meg et nytt :)

Stormat tenkte jeg, fikk nytt kort i posten, testet det (samme config som orginaloppsettet) og det funket (og fungerer forsatt).

 

Jeg la det "gamle" kortet ned i den nye esken, for å være sikker på at alt utstyr,kabler etc kom med, og sendte (for egen regning) pakken tilbake til de med sporingsnummer.

 

De mottok pakken, og kom av en eller annen grunn frem til at det ikke var noe galt. (Fikk dette på epost).

 

Sendte mail til de og gav beskjed om at hvis det fungerte så kunne de selge det til noen andre, "undersøkelsen" og hvis de måtte sette ned prisen så skulle jeg dekke mellomlegget :)

 

Dette hørtes fint ut for de, men plutselig så jeg at kortet var på vei i posten.

Jeg avviste dette hos postkontoret, og sendte en mail om dette.

 

Fikk da tilbakemelding om at han hadde glemt å si ifra at jeg ikke skulle ha kortet tilbake, og at han skulle kreditere kontoen min :)

 

Så gikk det 4(?) måneder, er vel ca 2-3 uker siden nå, og jeg fikk purring på samme type skjermkort i posten pålydende 5500+ kroner.

 

Skjønte selvsagt ingenting, og sendte en epost tilbake til fakturaavdelingen dies (adresse stod på purring). Hørte ikke noe mer etter det.

 

Fikk purring 2 og trussel med inkasso på onsdag/torsdag forrige uke, så jeg gikk og sendte en ny epost, henviste til siste epost jeg sendte pluss copypaste fra den tidligere samtalen jeg hadde hatt med dies ansatte. Sendte den til hovedeposten til support, til regnskapskontoret og til "daglig leder" (alle adresser tilgjenglig på shg.no).

 

Så, nå venter jeg i spenning på hva som skjer videre :)

Jeg har betalt for det kortet jeg har nå, det kortet som kom i til meg ved en feil, avviste jeg i posten uten å røre det, så vi får se hva som skjer :)

 

Mvh

 

Thomas

 

 

[edit2]

Utdrag fra pakkesporing på nr2 kortet, takk for at posten lagrer slikt lenge :p )

 

14.08.06    12.39    UTLEVERT    0060 OSLO

14.08.06  06.28  VIDERESENDT  0024 OSLO

11.08.06  18.12  PAKKEN ER SENDT I RETUR  5020 BERGEN

10.08.06  21.25  AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Adressaten nektet å motta pakken

Endret av Allfather
Lenke til kommentar

Huff. Hele bedriften gir meg et inntrykk om mye rot. De hevdet selvfølgelig at det ikke var trekt noen penger fra kontoen min, men var innom banken og de sa det motsatte. Må tilbake i dag og fylle ut et skjema slik at pengene blir refundert.

 

Vet iallefall at jeg ikke handler der mer.

Lenke til kommentar

Da har jeg igjen fått positivt syn på shg.no :)

Tom (mannen som var utrolig hjelpsom da kortet sluttet å virke, og sendte meg et nytt i posten (til nesten 6000kr) uten å få det andre i retur først, har nå ordnet med fakturaavdelingen :)

 

 

Som sagt, eneste "problemet" jeg hadde med de var denne purring/inkassovarslet, leveranse og kundeservice ellers var knall :)

 

To tommeltottiser opp for SHG.no sin Tom :)

Lenke til kommentar

Herregud, har aldri handlet der og kommer aldri til å handle der når jeg leser dette! Er jo utrolig at noen kan gi dem noe som helst annet enn fingern (og ikke tommelen)! Er jo måte på å være så frekk at man trekker penger uten å ha lov! Er jo for å regne som svindel! :mad:

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar
Da har jeg igjen fått positivt syn på shg.no :)

Tom (mannen som var utrolig hjelpsom da kortet sluttet å virke, og sendte meg et nytt i posten (til nesten 6000kr) uten å få det andre i retur først, har nå ordnet med fakturaavdelingen :)

 

 

Som sagt, eneste "problemet" jeg hadde med de var  denne purring/inkassovarslet, leveranse og kundeservice ellers var knall :)

 

To tommeltottiser opp for SHG.no sin Tom :)

7741333[/snapback]

 

Tom på SHG er en superduper fyr! :thumbup: Har jeg spørmål sender jeg de til han, får alltid kjapt svar og han er hyggelig og hjelpsom. Ser ut som en komunikasjonsfeil mellom salgsavdelingen og fakturaavdelingen i dette tilfellet.

 

~ Medion

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...