Xmir Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Kort oppsummert: 24.10.06 bestiller jeg et Creative X-fi xtreme music hos SHG.no. Jeg finner kort tid etterpå (merk: en uke før varen kommer inn på lager) ut at de har annonsert feil vare. Jeg avbestiller derfor med en gang. 3 uker senere purrer jeg på SHG for at de ikke har refundert pengesummen (502.33kr). Det tar nesten en hel uke før jeg får svar. Det tar ytterligere en uke før pengene er tilbake på konto. 19. desember får jeg purring nr 2 (merk: fikk ikke nr 1) på at jeg ikke har betalt varen. De skulle også ha for 2 purregebyrer og rente på alt. Altså, varen forlot aldri SHG da jeg avbestilte i god tid. Sender inn mail og sier at det er en feil, tilføyer også en viss misnøye. 10. januar får jeg først svar der de sier at de har gitt beskjed om at det ikke skal sendes ut flere purringer. Hva merker jeg så i dag? Kommer i butikken og får ikke betalt med kort pga for lav balanse på kortet! Wtf tenkte jeg og gikk hjem for å sjekke nettbanken. Hva ser jeg da? - Jo, 11.januar 2007 er 502,33kr trekt fra kontoen igjen Hvem har fått pengene? Jo, SHG.dk Går det virkelig ann å være så useriøse at de trekker penger fritt fra kontoen? Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg bestilte fra dem, varen ble sittende fast i tollen. Jeg ringte og klaget og de spanderte frakt på neste vare. Med andre ord: Ring, vær rolig, ikke sint, følelser sees ned på i samfunnet vårt, og så håper jeg det ordner seg. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hva med å bruke tlf'en? det er mye lettere å fikse slikt over tlf. dessuten går det mye raskere! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Eh, det der har dem ikke lov til... Ring Visa, om det er det du bruker og si at shg har ranet deg, be dem sperre kortet for videre misbruk.. Deretter må du anmelde forholdet.. ************** Og til de 2 over meg.. Hallo, trekke penger fra kontoen.. Ingen feil i verden kan forsvare noe slikt. Om dette hadde skjedd meg hadde jeg kjørt prinsippsak, ingen tvil.. Endret 15. januar 2007 av Battone Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Når jeg ringer får jeg ingen hjelp derfra og mail bruker de mellom 1 og 3 uker å svare på. Saken er jo snart 3 måneder gammel, så min tid som rolig kunde er over. Når du har gått 6 km for å handle inn mat og finner ut at du ikke har penger på kortet pga at en nettbutikk har forsynt seg, så blir man ganske enkelt forbanna! Jeg sitter altså med 49kr igjen på kortet nå og jeg må vente et par dager til før studielånet tikker inn. Veldig moro må jeg si. Har allerede tatt kontakt med banken og har sendt mail til shg ettersom jeg ikke har mer penger på tlf. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Hei Har selv en merkelig sak gående med shg.no Kjøpte et XFX 7950G2 XXX kort da det kom ut, lå vel rundt 5600kr hos de (eneste som hadde inne). Leveringen var relativt rask, kom i postoppkrav. Punget ut og gikk hjem for bruke kortet Kortet fungerte fint i 10 dager, men etter det så slo det seg av, og jeg fikk ikke bilde igjen på skjermen. (Kjører stock speed etc, har ingen interesse av overklokking) Testet ut kortet i den andre pcieslotten, fungerte heller ikke. Byttet ut psu (800w) med en annen jeg hadde, samme resultat. Testet så kortet i en annen maskin, samme resultat. Sendte mail til shg.no, og en nordmann ringte meg opp på telefonen. Vi gikk igjennom feilsøkingen min, og han sa at han skulle sende meg et nytt Stormat tenkte jeg, fikk nytt kort i posten, testet det (samme config som orginaloppsettet) og det funket (og fungerer forsatt). Jeg la det "gamle" kortet ned i den nye esken, for å være sikker på at alt utstyr,kabler etc kom med, og sendte (for egen regning) pakken tilbake til de med sporingsnummer. De mottok pakken, og kom av en eller annen grunn frem til at det ikke var noe galt. (Fikk dette på epost). Sendte mail til de og gav beskjed om at hvis det fungerte så kunne de selge det til noen andre, "undersøkelsen" og hvis de måtte sette ned prisen så skulle jeg dekke mellomlegget Dette hørtes fint ut for de, men plutselig så jeg at kortet var på vei i posten. Jeg avviste dette hos postkontoret, og sendte en mail om dette. Fikk da tilbakemelding om at han hadde glemt å si ifra at jeg ikke skulle ha kortet tilbake, og at han skulle kreditere kontoen min Så gikk det 4(?) måneder, er vel ca 2-3 uker siden nå, og jeg fikk purring på samme type skjermkort i posten pålydende 5500+ kroner. Skjønte selvsagt ingenting, og sendte en epost tilbake til fakturaavdelingen dies (adresse stod på purring). Hørte ikke noe mer etter det. Fikk purring 2 og trussel med inkasso på onsdag/torsdag forrige uke, så jeg gikk og sendte en ny epost, henviste til siste epost jeg sendte pluss copypaste fra den tidligere samtalen jeg hadde hatt med dies ansatte. Sendte den til hovedeposten til support, til regnskapskontoret og til "daglig leder" (alle adresser tilgjenglig på shg.no). Så, nå venter jeg i spenning på hva som skjer videre Jeg har betalt for det kortet jeg har nå, det kortet som kom i til meg ved en feil, avviste jeg i posten uten å røre det, så vi får se hva som skjer Mvh Thomas [edit2] Utdrag fra pakkesporing på nr2 kortet, takk for at posten lagrer slikt lenge ) 14.08.06 12.39 UTLEVERT 0060 OSLO14.08.06 06.28 VIDERESENDT 0024 OSLO 11.08.06 18.12 PAKKEN ER SENDT I RETUR 5020 BERGEN 10.08.06 21.25 AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Adressaten nektet å motta pakken Endret 15. januar 2007 av Allfather Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Huff. Hele bedriften gir meg et inntrykk om mye rot. De hevdet selvfølgelig at det ikke var trekt noen penger fra kontoen min, men var innom banken og de sa det motsatte. Må tilbake i dag og fylle ut et skjema slik at pengene blir refundert. Vet iallefall at jeg ikke handler der mer. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Da har jeg igjen fått positivt syn på shg.no Tom (mannen som var utrolig hjelpsom da kortet sluttet å virke, og sendte meg et nytt i posten (til nesten 6000kr) uten å få det andre i retur først, har nå ordnet med fakturaavdelingen Som sagt, eneste "problemet" jeg hadde med de var denne purring/inkassovarslet, leveranse og kundeservice ellers var knall To tommeltottiser opp for SHG.no sin Tom Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Herregud, har aldri handlet der og kommer aldri til å handle der når jeg leser dette! Er jo utrolig at noen kan gi dem noe som helst annet enn fingern (og ikke tommelen)! Er jo måte på å være så frekk at man trekker penger uten å ha lov! Er jo for å regne som svindel! Endret 17. januar 2007 av Armitage2 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hva med å bruke tlf'en? det er mye lettere å fikse slikt over tlf. dessuten går det mye raskere! 7725593[/snapback] Men det er enklere å dokumentere tind hvis du sender mail(ikke alle har tilgang til telefonavlyttingssystem). Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Da har jeg igjen fått positivt syn på shg.no Tom (mannen som var utrolig hjelpsom da kortet sluttet å virke, og sendte meg et nytt i posten (til nesten 6000kr) uten å få det andre i retur først, har nå ordnet med fakturaavdelingen Som sagt, eneste "problemet" jeg hadde med de var denne purring/inkassovarslet, leveranse og kundeservice ellers var knall To tommeltottiser opp for SHG.no sin Tom 7741333[/snapback] Tom på SHG er en superduper fyr! Har jeg spørmål sender jeg de til han, får alltid kjapt svar og han er hyggelig og hjelpsom. Ser ut som en komunikasjonsfeil mellom salgsavdelingen og fakturaavdelingen i dette tilfellet. ~ Medion Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Vel... når de nekter for at de har trekt penger fra kontoen min, men banken sier noe annet, så er det noe muffens på gang. Anyways så får jeg pengene tilbake... Har levert skjema i banken. Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 hihi Har faktisk noe av det samme gående med Databutikken i disse dager. Skal poste når saken er over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå