steininho Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Heisann, jeg har akkurat fått to nye identiske pc'er i hus. Komponentene er som følger: PSU: Mist 500W CPU: E6600 RAM: OCZ 2 GB GX XTC HK: Asus P5B-E HD: Seagate 250 GB SATAII GFX: Club3D X1950Pro Jeg satte sammen pc nr 1, den fungerte helt fint. Dagen etterpå satte jeg sammen pc nr 2, på akkurat samme måte, men når jeg starter den så skjer følgende: HD og PWR leds i front lyser, lys på HK lyser, alle vifter starter opp, HD led blir svart. Det kommer ingen lyder, tastatur (koblet i usb port) har ikke strøm, og skjermen forblir svart. Så langt jeg kan se så er alle kabler satt riktig i (har åpnet maskinen et *par* ganger for å bekrefte det.. ) Jeg vet også at onboard speakeren fungerer, siden den gav to pip da jeg prøvde å starte opp uten RAM installert. Jeg har byttet alle komponentene, hver for seg, mellom de to pc'ene og såvidt jeg kan se så fungerer alle komponentene når jeg setter dem i den fungerende pc'en. Den 'ikke-fungerende' har samme problemet uansett hvilke komponenter jeg setter inn. Dette leder meg til å tro at det er hovedkortet som det er noe galt med. Kan jeg ha vært så uheldig å ha fått to like HK med forskjellige bios revisjoner, slik at E6600 prosessoren ikke blir gjenkjent på det ene? Noen som har et godt tips til hva jeg kan gjøre, uten å sende inn HK? LØST: Jeg hadde seff glemt å sjekke ram-brikkene individuelt Ram-brikke nr 2 forårsaket feilen. Takk til McGraw, som ga meg tipset i denne tråden Endret 15. januar 2007 av clayton Lenke til kommentar
astradoz Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Hovedkortet får vel ikke kontakt med kabinettet i den ene pcen vel? jordingsfeil. Eller at du har fjærna det "dekselet" som holder cpu på plass... Min pc ble svart på begge disse feilene. Endret 15. januar 2007 av astradoz Lenke til kommentar
steininho Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Dekselet er på plass. Skal sjekke det med om det er kontakt, men jeg tror ikke det er det. Har forøvrig også prøvd å reset'e bios, uten at det hadde noen effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå