Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC starter ikke opp [LØST]

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har akkurat fått to nye identiske pc'er i hus. Komponentene er som følger:

PSU: Mist 500W

CPU: E6600

RAM: OCZ 2 GB GX XTC

HK: Asus P5B-E

HD: Seagate 250 GB SATAII

GFX: Club3D X1950Pro

Jeg satte sammen pc nr 1, den fungerte helt fint. Dagen etterpå satte jeg sammen pc nr 2, på akkurat samme måte, men når jeg starter den så skjer følgende:

HD og PWR leds i front lyser, lys på HK lyser, alle vifter starter opp, HD led blir svart. Det kommer ingen lyder, tastatur (koblet i usb port) har ikke strøm, og skjermen forblir svart. Så langt jeg kan se så er alle kabler satt riktig i (har åpnet maskinen et *par* ganger for å bekrefte det.. :p )

Jeg vet også at onboard speakeren fungerer, siden den gav to pip da jeg prøvde å starte opp uten RAM installert.

Jeg har byttet alle komponentene, hver for seg, mellom de to pc'ene og såvidt jeg kan se så fungerer alle komponentene når jeg setter dem i den fungerende pc'en. Den 'ikke-fungerende' har samme problemet uansett hvilke komponenter jeg setter inn. Dette leder meg til å tro at det er hovedkortet som det er noe galt med.

Kan jeg ha vært så uheldig å ha fått to like HK med forskjellige bios revisjoner, slik at E6600 prosessoren ikke blir gjenkjent på det ene?

Noen som har et godt tips til hva jeg kan gjøre, uten å sende inn HK?

LØST: Jeg hadde seff glemt å sjekke ram-brikkene individuelt :blush:

Ram-brikke nr 2 forårsaket feilen. :w00t:

Takk til McGraw, som ga meg tipset i denne tråden :thumbup:

Endret av clayton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...