Gå til innhold

Åpner du dine cd-er?

.AN.XVIII.IV:.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
. . .

Den dagen musikkbransjen tvinger meg til å kjøpe musikken min i filformat kommer jeg til å bli dypt ulykkelig.

7736490[/snapback]

Second that. Men jeg tviler på at det vil skje med det første. Dersom det noen sinne kommer til å skje.

Selv spiller jeg CDene mine noen ganger før jeg ripper de og hovedsaklig bruker PCen som avspiller. Dette har mye med latskap å gjøre.

Skal jeg sette meg ned for å virkelig lytte til musikken blir CDen eller LPen brukt. Dette er for å få bedre lyd og for å kunne ta på pause fra sofaen dersom noen skulle finne på å forstyrre meg via telefon.

Lenke til kommentar
Når jeg kjøper nye cd'er river jeg av plastikken, setter meg ned og ser på det lille heftet som følger med mens jeg hører på den. Er noe annet å høre en cd på anlegget enn å høre det på pc'en.

7725415[/snapback]

Second that.

Akkurat det jeg gjør og. Det er liksom ikke det samme og laste ned sangene. Det er liksom det og ha coveret og alt det originale som gjør det bra. Men pleier å rippe cd'ene når jeg skal ha de på ipod'en.

Lenke til kommentar
Det handler ikke om å skryte heller, det er rett og slett det at en plate er en ting. Et samleobjekt. For lenge siden samlet folk på vinyl; det så hvertfall stilig ut! Svære esker, masse bilder, tekster..

En datafil er jo ingenting! Du klikker fort på den to ganger også spilles den av, men...det ER jo ikkeno? Jeg har kopiert inn en del av platene mine til pc'en, men det er av ren skjær latskap fordi jeg ikke gidder bytte cd hele tida. Samme som deg og bilen din.

Den dagen musikkbransjen tvinger meg til å kjøpe musikken min i filformat kommer jeg til å bli dypt ulykkelig.

7736490[/snapback]

Jeg kunne faktisk ikke vært mer enig. Det er en så utrolig mye deiligere følelse å stå med en nykjøpt cd i hånda enn å se at BitLord er ferdig med å laste ned en artists fullstendige diskografi.

Lenke til kommentar
Tenk å være så slem mot det bandet du liker og laster ned fullstendig diskografi fra.  :(

7742524[/snapback]

Ikke dersom du kjøper etterpå?

Liker jeg et album som jeg hører av et band laster jeg ned den komplette diskografien for å se om det gir medsmak. Gjør den det så er det ganske stor fare for at jeg kjøper noen album av bandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...