.AN.XVIII.IV:. Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Har mangen cd-er i samlingen min som forsatt er forseglet, fordi jeg har ikke åpnet de siden jeg alerede har dem innpå harddisken min. Men det jeg lurte på om hva dere pleier å gjøre med cd-ene deres, tar dere av plastiken eller beholder dere den på? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Når jeg kjøper nye cd'er river jeg av plastikken, setter meg ned på det lille heftet som følger med og hører på den. Er noe annet å høre en cd på anlegget enn å høre det på pc'en. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Enig med Arbakadarba, heftet er alltid like moro å kikke på Lenke til kommentar
abducted Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Når jeg kjøper nye cd'er river jeg av plastikken, setter meg ned på det lille heftet som følger med og hører på den. Er noe annet å høre en cd på anlegget enn å høre det på pc'en. 7725415[/snapback] det er jeg ikke enig i det heftet er meningsløst og finnes også på nettet. det med at musikken er bedre på anlegget en på pcen det er vel ikke akkurat no faktum. det at man kan koble pcen til anlegget gjør at det blir det samme.. Med mindre det er et skikkelig heftig high end anlegg Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Det blir ikke det samme å sitte på pc'en med LimeWire-filer gif-filer av coveret. Mye kjekkere med ordentlige saker. Ved kjøp av cd'er støtter man artistene også Endret 15. januar 2007 av Arrosiach Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg HØRER på mine CD'er. Rart det der. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Har jo cder for å høre på de, det er jo mye bedre kvalitet på cden enn på mp3 Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Åpner de ja, og ripper de inn på macen asap Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Åpner de ja, og ripper de inn på macen asap 7725552[/snapback] Word...Hva er pointet med å kjøpe cd'en hvis du ikke skal høre på den? Som de andre sa, det er ikke det samma å sitte på pc'en å høre på musikk. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Ja, de åpnes, spilles på anlegget og rippes med en bitrate på 320. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Enig med Arbakadarba, heftet er alltid like moro å kikke på 7725431[/snapback] Samme her. Og om jeg har lastet ned en skive før jeg kjøper den, sletter jeg alltid ned ned nedlastete og legger inn musikken fra orginalplata. Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Har jo cder for å høre på de, det er jo mye bedre kvalitet på cden enn på mp3 7725544[/snapback] Det er vel å ta litt i, men såklart, henter du en 64kbit mp3 fil, så er det ikke mye å skryte av, men du kan også finne 320kbit rips, men du mener vel kanskje at disse også er dårligere enn vanlig cd. Uansett, jeg har all min musikk i mp3, cder i hylla, noen med plast, noen uten. Lenke til kommentar
Vrinsk Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hvordan kan de være forseglet når du hører på de? Kjøper du de å bare legger de i rommet..? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Når jeg mottar en ny CD, gjør jeg følgende: - River av all emballasje (forsegling) - Legger den inn i PC-en - Trykker "extract audio" - Ser på at sporene popper opp i Amarok. - Legger CD-en pent inn i coveret, og plasserer den i hyllen. Og for de som lurer på det, så ripper jeg alle CD-ene i FLAC-formatet, hvilket innebærer at komprimeringen er tapsløs. Jeg er meget fornøyd med mitt oppsett, både av software, hardware og anlegg. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Jeg ripper cden med en gang, og vanligvis er det den enesten gangen jeg bruker cden. Bruker da formatet flac som er åpent og losseless. Det tar noe plass, men med dagens harddisker har ikke det noe å si. Konverterer så til 192 kbps mp3 er hvis jeg skal ha sangene på telefonen. Endret 15. januar 2007 av Turgon Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Kjøper faktisk ein del plater for å ha dei i samlinga. Har nok eit par-ti ståande med forsegling. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Kjøper cd'er for å høre på de. Legger skiven i spilleren, tar ut det vedlagte heftet i coveret, og setter meg ned for å lytte til musikken. Lyd fra datamaskinen er ikke helt min greie, Lenke til kommentar
marradi Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Har jo cder for å høre på de, det er jo mye bedre kvalitet på cden enn på mp3 7725544[/snapback] Det der er en masse bullcrap. Er tilnærmet umulig å høre forskjell. Også på mp3er med en bitrate på 192. Ren innbilning. Dette har uttallige blindtester vist om og om igjen. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det er det ikke! Spill av sanger i mp3-format med en kurant datamaskinen som kilde. Spill av cd-platen i en kurant cd-spiller. Vil du høre forskjell? ja Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 På eit billig stereoanlegg høyrer du ingen eller svært liten forskjell på 192kbps mp3 og cd. Kanskje på dame-s'er og enkelte typer cymbaler osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå