Gå til innhold

Mitt første slørbilde

Gjest member-101642

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Jeg er lite bereist innen fotografiens verden. I høst gikk jeg til anskaffelse av mitt første digitale speilreflekskamera, og like før nyttår kjøpte jeg stativ. Ikke mange dager etter, dro jeg ut for å prøve meg på mine aller første slørbilder. Under kan dere se resultatet. Kritikk, både positiv og negativ, mottaes med stor takk.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott sløring dette, og med meget spesielle farger! I overkanten av bildet blir det kanskje litt for mye sløring, virker nesten ikke som vann, men alt i alt er det godt jobbet.

Likte veldi godt denne delen av bildet:

post-81894-1168866722_thumb.jpg

Her ligger vannsløret meget flott over de røde småsteinene

Lenke til kommentar
Veldig flott! Fikk til ett godt stort slør der! :thumbup:  Vilket kamera og lukkertid brukte du? Hvilken lukkertid er best med slørbilder, noen som vet?

7731026[/snapback]

Jevnt over blir vel vann til slør ved alle lukkertider over 1 sekund.

Hvis du har problemer med å bruke så lang lukkertid i kraftig sollys kan du montere et ND-filter foran på objektivet som gjør akkurat det vi bruker så mye penger på at objektivene våre ikke skal gjøre - nemlig hindre lysinntak. ;)

lykke til!

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Noen som har en slørguide for dummies?

I want to learn :dribble:

7730959[/snapback]

-Stativ

-Kamera med mulighet for manuell innstilling av lukkertid og blender.

-Høyt blendertall (liten blenderåpning)

-Lang lukkertid

Takk for alle innspill! Skal kjøpe gråfilter når jeg kjøper nytt objektiv. Har ikke råd til å spandere på gråfilter til kit-objektivet.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Jeg er lite bereist innen fotografiens verden. I høst gikk jeg til anskaffelse av mitt første digitale speilreflekskamera, og like før nyttår kjøpte jeg stativ. Ikke mange dager etter, dro jeg ut for å prøve meg på mine aller første slørbilder.

Synes det ble "litt" for slørete for min del.

Bruker man Lukkertid 1/15 så får man det også "slørete" men ikke fullt så melaktig. Synes det er penere selv.

Men uansett bra til å være de første bildene dine :)

Lykke til med flere prosjekter.

Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...