Gjest member-101642 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Jeg er lite bereist innen fotografiens verden. I høst gikk jeg til anskaffelse av mitt første digitale speilreflekskamera, og like før nyttår kjøpte jeg stativ. Ikke mange dager etter, dro jeg ut for å prøve meg på mine aller første slørbilder. Under kan dere se resultatet. Kritikk, både positiv og negativ, mottaes med stor takk. Endret 15. januar 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Flott sløring dette, og med meget spesielle farger! I overkanten av bildet blir det kanskje litt for mye sløring, virker nesten ikke som vann, men alt i alt er det godt jobbet. Likte veldi godt denne delen av bildet: Her ligger vannsløret meget flott over de røde småsteinene Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg liker bildet godt,vannet ser nesten ut som is,morsomt. Lenke til kommentar
trondage Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Veldig vakkert bilde. Likte utklippet til Fulgu som fjerner litt av den øverste delen som har litt mye sløring Lenke til kommentar
catocontrol Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Noen som har en slørguide for dummies? I want to learn Lenke til kommentar
parleur Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Veldig flott! Fikk til ett godt stort slør der! Vilket kamera og lukkertid brukte du? Hvilken lukkertid er best med slørbilder, noen som vet? Lenke til kommentar
kjetilfb Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Veldig flott! Fikk til ett godt stort slør der! Vilket kamera og lukkertid brukte du? Hvilken lukkertid er best med slørbilder, noen som vet? 7731026[/snapback] Jevnt over blir vel vann til slør ved alle lukkertider over 1 sekund. Hvis du har problemer med å bruke så lang lukkertid i kraftig sollys kan du montere et ND-filter foran på objektivet som gjør akkurat det vi bruker så mye penger på at objektivene våre ikke skal gjøre - nemlig hindre lysinntak. lykke til! mvh kjetilfb Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Noen som har en slørguide for dummies? I want to learn 7730959[/snapback] -Stativ -Kamera med mulighet for manuell innstilling av lukkertid og blender. -Høyt blendertall (liten blenderåpning) -Lang lukkertid Takk for alle innspill! Skal kjøpe gråfilter når jeg kjøper nytt objektiv. Har ikke råd til å spandere på gråfilter til kit-objektivet. Endret 16. januar 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
andreash Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg er lite bereist innen fotografiens verden. I høst gikk jeg til anskaffelse av mitt første digitale speilreflekskamera, og like før nyttår kjøpte jeg stativ. Ikke mange dager etter, dro jeg ut for å prøve meg på mine aller første slørbilder. Synes det ble "litt" for slørete for min del. Bruker man Lukkertid 1/15 så får man det også "slørete" men ikke fullt så melaktig. Synes det er penere selv. Men uansett bra til å være de første bildene dine Lykke til med flere prosjekter. Andreas Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Litt exif for de interesserte: Brennvidde: 31mm Lukkertid: 29 sek Blender: F/29 ISO: 100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå