ventle Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Vet ikke om det er den snøfattige vinteren eller andre forhold som har virket inn på det, men i oppkjøringen til årets skisesong har altså kremen av det norske langrennsmiljøet brukt fritida si på å rappe hverandre i senk. Dette har vært til stor forlystelse for oss i skimiljøet, men jeg lurer på om dere som ikke er så inne på denne til dels interne humoren syns dette er morsomt, om det har underholdningsverdi, og om det er bra hip-hop? Regner selvfølgelig ikke med at de skriver musikkhistorie, men kan kanskje bidra med ett kreativt avvik fra det meste av "mainstream" hip-hop? Nedenfor er link til de to låtene som har utmerket seg mest i løpet av høsten, fra Team Leif (nordtrøndere med Petter Northug jr. som det store trekkplasteret) og Team Trøndelag (offisielt kretslag for Sør-Trøndelag). Beaten er selvfølgelig "lånt" fra litt større artister (hhv Xzibit og Busta Rhymes om jeg ikke tar helt feil), ønsker innspill på hva ikke-skiløpere synes om resultatene fra denne beef'en last ned og hør: Team Trøndelag Team Leif (Musikken ligger fritt tilgjengelig på nett så det er ingen konflikter med opphavsrettigheter osv). Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Hørte bare den første, og det var overraskende bra til å være skiløpere. De traff beaten ganske greit, og klarte fint tempoet uten å mumle ordene, men flowen var alt for standard og på noen litt vel hakkete. Blir for kjedelig og alt for a4. Teksten var bare dum og barnslig. edit; hørte litt på den andre også og syns den var bedre når det kommer til flow, de treffer ikke alltid helt, men prøver hvertfall på en litt mer avansert flyt og stemmebruk (hvertfall han første). Lydkvaliteten var jo drit, da og teksten var ca på samme nivå. Holdt å høre de en gang... Endret 15. januar 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Her passer vel sangen Tungtvann-Langrenn inn eller?... LANGRENN! Lenke til kommentar
Thend Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Første låta var jo reineste Fremmed Rase. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Kan skiløpere rappe? Nei Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Kan rappere gå på ski? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Ikke det at jeg har noe særlig peil på hva som er bra innen rap, men det er det som oftest spilles på øretelefona mine... Dette var vel ikke akkurat det beste jeg har hørt. Beaten var ok, de bommer litt på beaten ganske ofte, og har har ikke helt roen på å holde tempoet. Det jentegreiene i førstelåta var jo helt forferdelig... Må si jeg likte andresangen litt bedre, litt dårlig innspillelse, men gode ord rim? Likte noen setninger vertfall, kunne minne litt om jaa9 og onkel P og gutta, "kjæm du tidli på dagen så får du morrabrø" Man finner vel mye likt på urørt, da av 12/14 åringer som er like gode... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Kan rappere gå på ski? 7727859[/snapback] hehe... godt spørsmål i denne tråden, faktisk jeg deler litt synspunktene til Arbakadarba - i den første låta holder de det enkelt og mestrer dette godt, men det er fortsatt bare rapping på ett enkelt (barneskole?) nivå, i den andre låta prøver de seg på litt mer avanserte vokalfinter, men når ikke helt opp til det de ønsker å oppnå. (når det gjelder kvaliteten på opptaket så er den første innspilt i studio, mens den andre er innspilt på en hybel med ett headset fra Clas Ohlson som mikk). Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Team Trøndelag(Musikken ligger fritt tilgjengelig på nett så det er ingen konflikter med opphavsrettigheter osv). 7725276[/snapback] Faen, hvorfor måtte de skjende en klassisk beat på den måten?? Paparazzi er en av mine favorittlåter uavhengig av sjanger, så jeg ble rett og slett litt kvalm av dette. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Kan rappere gå på ski? 7727859[/snapback] hell yea! jeg vedder faen meg 10 spenn på at Diaz kan stå på ski! Han holder det nede med pilking, og da er jeg ganske sikker på at han har snøra på seg ett par planker en gang eller to. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Pilkingen er bare et spill for galleriene; PR-Stunt! Jeg er forresten en jævel på ski, men det er vel ganske irrelevant da jeg ikke er noen rapper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå