Gå til innhold

Class, hvordan er "sterkest"?


Anbefalte innlegg

Problemet med warriors er at de er balansert for level 70 og T8 epics.

 

Angående druids så heller de vel kanskje mot den sterkere siden, feral spesielt. Trist at en druid i dårligere gear enn meg kan gå toe to toe i catform og fremdeles drepe meg. 3k FB ftl.

 

En morsom sak. I AV igår traff jeg på den samme warrioren flere ganger. Han resisted 6 CS og 5 KS på rad, alle fra meg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hunter

Warlock

Resten

Warrior

 

Sett fra en frostmage sitt perspektiv.

Mange sier shadowpriest er pain, men synes det er litt for mange tards bak dem.

Har tatt mange med magen ved bruk av elemental og iceblok.

Dem går jo faen ikke ut av shadowform for å heale seg selv engang.

 

Møter jeg hunter eller warlock er jeg som regel dau.

Har kun sjangs hvis jeg bruker alt av cd.

 

Men dog, alt er relativt til slutt. Det er som sagt den bak skjermen som avgjør hvordan resultatet blir.

Ta bare en titt på noen av Vurtnes filmer for eks.

Han spiller mage med elemental spec og eier alle, gearet hans er omtrent bare blått.

7725887[/snapback]

 

Som shadowprest er mages det aller letteste jeg vet om, no offense. :)

 

Mages tåler så altfor lite, og er så utrolig lette å sette ut av spill, selv om de iceblocker en eller to ganger.

 

Silence og fear er stikkordet, men ofte nuker jeg de ned så fort i løpet av silencen at jeg ikke behøver å feare noe særlig engang.

Åpner som oftest med en mindblast (kortere cast time enn de fleste mage spells), og dersom han prøver å sheepe som åpning kansellerer jeg mindblasten og silencer så fort jeg kan.

Da er det nuking med mindblast, pain og evt. mindflay.

Det geniale med 70% av alle idiotmager der ute er at de faktisk går MOT meg når jeg har silenca dem (sikkert for å desperat interrupte en mindblast), noe som bare fører til at de selv står PERFEKT til for en fear rett etterpå. :p

 

Sorry, men tilogmed komboen med iceblock elemental hindrer meg ikke i å tape mot mager.

Enkelte ganger om jeg er riktig heldig så sitter jeg tilogmed igjen med fullt liv, 1000 mana fattigere, og ett stykk død mage. :)

Lenke til kommentar
Skal jeg basere det på TBC fra 60-70 (som gjelder nå, og som jeg ser som mest logisk)

 

Shadowpriest på en soleklar førsteplass. Deretter følger:

7726253[/snapback]

 

Shadowpriest på soleklar førsteplass?

Hva i all verden får deg til å si det?

 

Høres mest ut som om du har tapt mot en shadowpriest i det siste, og deretter skriker "nerf" i ettertid.. :nei:

Shadowpriester er ikke best i pvp (sier ikke at vi er dårligst), som den beste allrounderen er nok de aller fleste enige om at det er warlocken.

Sjeldent jeg ser prester høyest på lista i en hvilkensomhelst BG, og hvis jeg anstrenger meg riktig hardt så havner jeg kanskje på topp 5 i AV.

Nesten uten unntak er huntere og warlocker på toppen.

Lenke til kommentar
Hunter

Warlock

Resten

Warrior

 

Sett fra en frostmage sitt perspektiv.

Mange sier shadowpriest er pain, men synes det er litt for mange tards bak dem.

Har tatt mange med magen ved bruk av elemental og iceblok.

Dem går jo faen ikke ut av shadowform for å heale seg selv engang.

 

Møter jeg hunter eller warlock er jeg som regel dau.

Har kun sjangs hvis jeg bruker alt av cd.

 

Men dog, alt er relativt til slutt. Det er som sagt den bak skjermen som avgjør hvordan resultatet blir.

Ta bare en titt på noen av Vurtnes filmer for eks.

Han spiller mage med elemental spec og eier alle, gearet hans er omtrent bare blått.

7725887[/snapback]

 

Som shadowprest er mages det aller letteste jeg vet om, no offense. :)

 

Mages tåler så altfor lite, og er så utrolig lette å sette ut av spill, selv om de iceblocker en eller to ganger.

 

Silence og fear er stikkordet, men ofte nuker jeg de ned så fort i løpet av silencen at jeg ikke behøver å feare noe særlig engang.

Åpner som oftest med en mindblast (kortere cast time enn de fleste mage spells), og dersom han prøver å sheepe som åpning kansellerer jeg mindblasten og silencer så fort jeg kan.

Da er det nuking med mindblast, pain og evt. mindflay.

Det geniale med 70% av alle idiotmager der ute er at de faktisk går MOT meg når jeg har silenca dem (sikkert for å desperat interrupte en mindblast), noe som bare fører til at de selv står PERFEKT til for en fear rett etterpå. :p

 

Sorry, men tilogmed komboen med iceblock elemental hindrer meg ikke i å tape mot mager.

Enkelte ganger om jeg er riktig heldig så sitter jeg tilogmed igjen med fullt liv, 1000 mana fattigere, og ett stykk død mage. :)

7726273[/snapback]

 

Joda jeg er enig med deg. Men det er et men her.

Jeg har selv spilt shadow priest og tapte vel som jeg husker omtrent aldri mot mages. Problemet er at spillere som deg hører nå sjeldenheten til

Dem kaster som regel remove magic på meg mens jeg kaster en frostbolt, den treffer aldri under 1k. Så kommer det en dot, jeg kaster ny frostbolt med samme skade. Kaster dem så silence blocker jeg. (da vil dem gjerne prøve seg med en fear) Har jeg elemental oppe da så har det allerde fått in et par tre skudd, rundt 1,5k skade. Tar en nova med elemental, slipper IB fullfører jobben med en fireblast, eller en frostbolt, alt etter hvordan situasjonen er.

Om jeg i tillegg sier at det er fremgangsmåten shadowpriests i 75% av tilfellene prøver å ta meg på sier vel det sitt.

Treffer jeg en god spiller blir selvsagt situasjonen helt annerledes. :)

Lenke til kommentar

Det å si at enkelte klasser ikke er bedre enn hverandre, er bare tull: Akkurat som naturen går sin gang: Ulv spiser sau, sau spiser gress osv. så vil enkelte klasser i WoW også "spise" andre klasser, et godt eksempel er Warlock > Mage, Mage > Warrior ++.

 

Uansett min liste på beste PvP klasser:

 

1: Warlock, Hunter (Shadow Priests, men kun hvis de er Undead).

2: Mage, Rogue, Shaman (Elemental Shaman er faktisk en UTROLIG god PvP klasse!)

2: Druid, Paladin (Dette er typiske overlevelsesklasser, tåler utrolig mye bank!)

3: Warrior (Kun en ting å si: Som situasjonen er nå, er det synd på dem.)

4: Diverse Holy/Restoration specca klasser. (Priest, Shaman, Paladin, Druid.)

 

Min mening, men i den store sammenheng er vel det meste balansert; Warrior kan diskuteres.

Lenke til kommentar

HVILKEN klasse....

 

Og alle klasser er forskjellige, det er ingen best og dårligst, det handler om spillestil. mitt beste tips er at du finner ut hva du er interessert i å gjør ei spillet, eller prøver å finne ut hva som ser mrosomt ut også prøver du det. hvis du er interessert i pvp forholdene mellom klassene burde du tar deg en tur til warcraftmovies.com og se på pvp filmer til forskjellige klasser, det er en fin måte å bli inspirert på!

 

og dere som faktisk sier at warriors suger, at shaman er dritt, at rogues er EZmode og at huntards er imba, warlocks er lolcoil'ers, mage er frostbolt horer må faen meg begynne å tenke langsiktig. se på det over tid da vel, la meg ta et par eksempler:

 

Beta:

Fury warriors var totalt uknuselig, vi snakker BT angrep for 4k+ på mail.

 

Retail:

fury var dødt, MS var ok

 

AR tiden:

MS warriors knuste alt og alle, folk så den blanke øksen og løp for livet andre vei. etterhvert dukket også r14 warriors( m/ healers!) opp på banen og lagde kjøttsaus av alt og alle tenk Pat, tenk Maydie.

 

after AR tiden:

Chain-nerfing av warriors, dritten MS.

 

06 høst: Fury warriors hadde samlet nok gear til å utnytte % økning bonuser og ekstremt høy dps våpen og ble igjen en utrolig god klasse på bekostning av så svak survivability at healers var needed, tenk Hulksmash, tenk Swifty.

 

patch 2.0: talent balansen ble fokusert rundt lvl 70 plutselig, dmg for de aller fleste klasser føyk i været. warriors fikk ikke godt nok gear til å holde tritt med resten av gjengen, uten gear ble warriors igjen en ganske svak klasse, legg til dmg buff på casterklasser spesiellt og ingen stor økning i survivability for warriors, ble vi en dårlig splatterfilm, hvor warriors tok rollen som den blonde jomfruen som dør 54 min ut i filmen på en latterlig hjelpeløs måte.

 

nå, ser dere svingingene? dere som spiller andre klasser kan garantert peke på samme svinginger i deres klasse, ikke sant? warlocks? drit drit, chain fear/seduce+shadowbolt tiden, nerfet, buffet, 2.0 imba etc etc? shaman: fear of the alliance for evigheter men stadig litt nerfet hele tiden? Mager: firespec! Frostspec! Arca...nei, fire! frost! fire!

 

poenget mitt er at man kan ikke velge klasse basert på hva som er godt nå, alle klasser får sin storhetstid helt til blizzard eventuellt klarer å lage et perfekt balansert utvalg, noe som etter EQ observasjoner (EQ fordi det er et MMOG som har kjøt mye mye lengre enn WoW) erfarer at sannsynligvis aldri vil skje.

Lenke til kommentar

Fra en firemage' synspunkt (Går ut fra tier 2-kvalitet geared players nå)

 

1. Warlock- Nesten umulig å ta uten iceblock og icebarrier.

2. Hunter- Har lett muligheten til å drepe meg på 4-5 sekunder. Klarer jeg å komme meg nærme dem skader de brått ikke en dritt sammenlignet med meg, og de er som regel døde.

3. Druid- Umulig å stoppe/Kite. De skader like mye som rogues for tiden og kan ofte virke for imba.

4. (Shadow)Priest- Dreper meg ofte før jeg rekker å bruke en polymorph. Som frostmage er det bedydelig lettere.

5. Shamans- med windfury. De har den syke burst-skaden i starten av kampen. Kan, som

alle andre melee classer, kites.

6. Rogues- Dagger-rogues som starter med ambush-> gouge, og som bruker alle cooldowns kan fort bli ganske vanskelig.

7. Paladins- De er ganske bra for tiden, men kan lett kites. Når de bruker shieldet sitt er det bare å resheepe, å starte kampen på nytt.

8. Warriors. De er patetiske.

 

Tar som regel det meste 1 on 1 med magen min, men alt kommer ann på sitasjon, gear, spec, skill og flaks.

Lenke til kommentar

Det kommer an på veldig mye..

- Gear

- skillz

- Specc

- Situasjon (F.eks. rogue har bedre sjanse om det er de som jumper)

- 1on1? 1on3?

- Coldowns

 

Alt kommer veldig an på.. Også er det jo noen klasser som er bedre enn andre mot hverandre.. Som at en warrior som regel har store problemer mot en mage fordi at han ikke klarer å røre magen.. Så er det en annen klasse som moser magen lett.. Det er vansklig å si hvem som er best. Kommer an på det som står over. Du kan ikke bare si at to med samme gear og like bra skills skal sloss mot hverandre. Det fungerer ikke bare.

Lenke til kommentar

5. Shamans- med windfury. De har den syke burst-skaden i starten av kampen. Kan, som

alle andre melee classer, kites.

 

7727915[/snapback]

 

Enhancement shamans er nå en ting, men elemental/resto shamans er noe helt annet. Som elemental kan man ikke kites...

 

Måtte bare si det :p

7728178[/snapback]

Neida, sant det. Men tok for meg den vanskligste shamanen.

Lenke til kommentar

5. Shamans- med windfury. De har den syke burst-skaden i starten av kampen. Kan, som

alle andre melee classer, kites.

 

7727915[/snapback]

 

Enhancement shamans er nå en ting, men elemental/resto shamans er noe helt annet. Som elemental kan man ikke kites...

 

Måtte bare si det :p

7728178[/snapback]

Neida, sant det. Men tok for meg den vanskligste shamanen.

7728288[/snapback]

 

:cry:

Lenke til kommentar

hmmm..

 

 

å kalle warriors for patetiske blir feil syns jeg...

 

har fakktisk litt tror på den en her sa at alle har sin storhets tid...

 

 

men som sagt, jeg spiller warrior å er meget fornøyd med den:)

 

syns foresten paladin tåler ikke en dritt... aldri prøvd PvP med en, men spilte på et "party" med en lvl32, han sprakk i et kjør.... eg sto lenge igjenn etter han daua, å han var tross alt 8lvl høyere enn meg, kan hende han hadde meget weak armour men uansett 8lvl høyere skal jo nesten automatisk tåle mye mere enn en lvl24?

 

 

å er enig, her kommer man ingen vei....

 

å som jeg ser av va alle skriver så må jeg gi meg å si at det kan hende warrior er den svakeste klassen, men er meget artig å spille med:)

 

men har startet en gnome warlock som jeg nå kommer til å legge litt mer tid på... fram til at det kommer fram at warrior har en mulighet til å "heve" seg i toppen sammens med de andre rasene....

(desverre, liker jo warrior men vist den ikke duger i PvP så er det ikke vits i å legge alt for mye tid i den)

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...