The Hoff Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Noen som kan skrive en idiotguide? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Noen som kan skrive en idiotguide? 7725194[/snapback] http://java.sun.com/docs/books/tutorial/ge...2.html#win32-2b Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Har lastet ned det, men jeg får fortsatt feilmeldingen " 'javac ' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file". Lenke til kommentar
krigun Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Du må legge til bin folderen i jdk-en til PATH variabelen din. F.eks. JDK er installert i /opt/jdk6.0 export JAVA_HOME=/opt/jdk6.0 export PATH=%JAVA_HOME/bin:%PATH Hvordan man gjør dette i Windows vet jeg ikke. Må antageligvis høyreklikke på desktop, velge "skrivebord", så "avansert" og deretter trykke på "egenskaper", eller noe sånt. Intuitivt og brukervennlig som alltid. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Har lastet ned det, men jeg får fortsatt feilmeldingen " 'javac ' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file". 7725306[/snapback] Alternativt kan du skrive stien til javac.exe og filen som skal kompileres. Javafil i stående katalog: c:\programfiler\java\jdk\bin\javac.exe testfil.java Selve stien var bare gjetting, så javac.exe må du evt. søke opp. Lenke til kommentar
Asterisk Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Hvis du har installert JDK kan stien legges til slik i windows xp: Høyreklikk på "Min datamaskin", velg "egenskaper", velg "avansert", velg "miljøvariabler", velg "path" som du finner i den nederste ruten, velg "rediger" og skriv stien til bin filen inni rammen for "variabelverdi". Min sti ser slik ut ( husk semikolon skiller stiene fra hverandre ): C:\Programfiler\Java\jdk1.5.0_01\bin; Endret 18. januar 2007 av snikende Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 min forklaring, relativt lik snikendes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå