Gå til innhold

Finne ut hvilken leverandør som har levert min tlf


Pixi

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Qtek 9100 PDA.

 

Er det noen som har noen peiling på hvordan jeg kan finne ut hvem som har levert den? Er vel enten Dangaard eller telefast? Den er låst til telenor om det skulle hjelpe noe. Finnes det noe jeg kan trykke på telefonen eller lignende for å finne ut hvem som har levert telefonen?

 

Har noen problemer med litt skjev trykkfølsomhet på telefonen, så skulle gjerne hatt kontakt med leverandør ( ? ), eller bør jeg bare kontakte en vanlig forhandler. Har kvittering på telefonen, men den er kjøpt et annet sted enn her jeg bor, så blir litt kronglete å komme seg dit..

 

Kan jeg gå til hvem som helst forhandler med den kvitteringen og be de sende den inn?

 

Ble kanskje litt rotete post, men håper noen skjønner poenget :)

 

 

 

 

 

-Pixi ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis samme kjede som du kjøpte den hos finnes i nærheten av deg så skal det ikke by på noen problemer.

En del forhandlere tilbyr å sende inn telefoner som ikke er kjøpt gjennom dem, men da ofte mot en liten kompensasjon for bryderiet. Du kan her heller ikke kreve lånetelefon og slikt av dem hvis det skulle by på noen problemer.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Har en Qtek 9100 PDA.

 

Er det noen som har noen peiling på hvordan jeg kan finne ut hvem som har levert den? Er vel enten Dangaard eller telefast? Den er låst til telenor om det skulle hjelpe noe. Finnes det noe jeg kan trykke på telefonen eller lignende for å finne ut hvem som har levert telefonen?

 

Har noen problemer med litt skjev trykkfølsomhet på telefonen, så skulle gjerne hatt kontakt med leverandør ( ? ), eller bør jeg bare kontakte en vanlig forhandler. Har kvittering på telefonen, men den er kjøpt et annet sted enn her jeg bor, så blir litt kronglete å komme seg dit..

 

Kan jeg gå til hvem som helst forhandler med den kvitteringen og be de sende den inn?

 

Ble kanskje litt rotete post, men håper noen skjønner poenget :)

 

 

 

 

 

-Pixi ;)

7724985[/snapback]

er ikke verre enn at du ringer zodiac feks som har ansvaret for telefast og brightpoint sine telefoner. Finner ikke de imei nummeret hos seg, så er det arvato som har ansvaret hos dangaard.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det ikke meningen at kunder skal drive å ringe til Dangaard, Brightpoint og andre grossister, de skal forholde seg til forhandler. Og forhandler tar servicesaker videre med et serviceverksted. En forhandler ringer ikke til grossisten sin om de har feil på en telefon, men til et serviceverksted.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke meningen at kunder skal drive å ringe til Dangaard, Brightpoint og andre grossister, de skal forholde seg til forhandler. Og forhandler tar servicesaker videre med et serviceverksted. En forhandler ringer ikke til grossisten sin om de har feil på en telefon, men til et serviceverksted.

7783729[/snapback]

 

les posten da. det fremstår som at ingen vet hvor den kommer fra, i det tilfellet dette skjer med qtek og HTC så er det kritisk å avgjøre grossist, da det vagjør verksted.

Det burde du også vite når du er forhandler, og det med hvem en forholder seg til og spørr om ting bestemmer kunden, en er ikke pinandes nødt å forholde seg til forhandler om de eventuelt er inkompetent.

Lenke til kommentar
Kjenner ikke service rutiner på HTC så godt, men på andre merker har det ikke så mye å si hvem som er importørtøren, serviceverksted klarer å sende reklamasjonskrav til rett sted uansett.

7784949[/snapback]

 

HTC dangaard : Arvato

Qtek Dangaard: Arvato

 

HTC Telefast og Brightpoint: Zodiac

Qtek Telefast og Brightpoint: Zodiac

 

for den saksskyld Mio A701 som elkjøp selger: ingen kjent serviceverksted i Norge, knapt noen som kjenner merket.

 

Så jo, grossist spiller enorm rolle for Qtek og HTC. Vet ikke man hvem som solgte først, så blir en til en kasteball.

Lenke til kommentar
Kjenner ikke service rutiner på HTC så godt, men på andre merker har det ikke så mye å si hvem som er importørtøren, serviceverksted klarer å sende reklamasjonskrav til rett sted uansett.

7784949[/snapback]

 

HTC dangaard : Arvato

Qtek Dangaard: Arvato

 

HTC Telefast og Brightpoint: Zodiac

Qtek Telefast og Brightpoint: Zodiac

 

for den saksskyld Mio A701 som elkjøp selger: ingen kjent serviceverksted i Norge, knapt noen som kjenner merket.

 

Så jo, grossist spiller enorm rolle for Qtek og HTC. Vet ikke man hvem som solgte først, så blir en til en kasteball.

7784988[/snapback]

 

Synes fortsatt det virker fryktelig merkelig at Arvato skal nekte å reparere en telefon som er importert via Telefast. Men er dette tilfellet unnskylder jeg.

 

Er dog ganske sikker på at serviceansvarlig på butikken du hendvender deg til klarer å finne ut av dette for deg uten at du som kunde skal trenge å gå rundt å vite hvem som er importør av varen du har kjøpt.

Lenke til kommentar

Mistenker det er fordi dangaard selv står for kostnadene og samme med brightpoint.

Dette er ikke nokia, men nærmest OEM hvor de endrer systemet, legger inn norsk osv.

Faktisk er det nærmest det samme med HTC også, hvor mye av softwaren kommer fra en av dem.

 

Men mistenker at golfi kan svare bedre da han har mer erfaring med dette enn meg. jeg uttaler meg etter egen kunnskap fra qtek og htc. Hmm, kanskje jeg skal bli servicesjef :p

Lenke til kommentar
"kanskje jeg skal bli servicesjef :p"

7785163[/snapback]

 

Hvis du blir det en gang vil jeg ha tilbakemelding fra deg på hvordan det gikk, for det vil enten gå veldig bra eller veldig dårlig :) Du har så sterke meninger om ting at du enten hadde fått trumfet gjennom alle reklamasjonssaker til produsenter (eller grossist der det er tilfellet) eller så hadde du brukt all din energi til å motargumentere kunder som kom og trodde de kunne kjøpsloven. (Da jeg mener du kan den bedre)

Lenke til kommentar
"kanskje jeg skal bli servicesjef :p"

7785163[/snapback]

 

Hvis du blir det en gang vil jeg ha tilbakemelding fra deg på hvordan det gikk, for det vil enten gå veldig bra eller veldig dårlig :) Du har så sterke meninger om ting at du enten hadde fått trumfet gjennom alle reklamasjonssaker til produsenter (eller grossist der det er tilfellet) eller så hadde du brukt all din energi til å motargumentere kunder som kom og trodde de kunne kjøpsloven. (Da jeg mener du kan den bedre)

7785302[/snapback]

 

jeg tar den siste posten der som et stort kompliment :) dessverre vil ikke noen mobilbutikker ha meg, og personlig er jeg redd for det etiske dillemmaet forbruker vs butikk. Men vi får se :)

Lenke til kommentar
Kjenner ikke service rutiner på HTC så godt, men på andre merker har det ikke så mye å si hvem som er importørtøren, serviceverksted klarer å sende reklamasjonskrav til rett sted uansett.

7784949[/snapback]

 

HTC dangaard : Arvato

Qtek Dangaard: Arvato

 

HTC Telefast og Brightpoint: Zodiac

Qtek Telefast og Brightpoint: Zodiac

 

for den saksskyld Mio A701 som elkjøp selger: ingen kjent serviceverksted i Norge, knapt noen som kjenner merket.

 

Så jo, grossist spiller enorm rolle for Qtek og HTC. Vet ikke man hvem som solgte først, så blir en til en kasteball.

7784988[/snapback]

 

Korrigerer deg litt der. Nå tar Deltaservice også service på HTC. Uavhengig av om importøren heter Dangaard, Brightpoint eller Telefast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...