Lonestarr Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hei jeg har en AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939 prosessor. siden det står 3500+ lurer jeg på om denne er like kraftig som en 3,5 GHz intel pentium prosessor? Hvis det er greia, så lurer jeg på hvorfor det står 2.2 GHz bak 3500+? veit ikke helt hva jeg skal se på her Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det er meningen at den i teorien skal tilsvare det ja...... se på modellnavnet, ikke ghz....... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 AMD's modellbetegnelse referer til (utgåtte) Netburst CPU'er. Det er ikke slik at en A64 3500+ (2.2Ghz) er like bra som en P4 3.5 i alt av bruk/bench'er. I noen er den dårligere i andre.. f.eks. spill enda litt bedre (enn 3.5Ghz P4). Intel's P4 (Netburst) yter ikke skikkelig før ett stykke over 4Ghz.., men da er de på ingen måte dårlige. Core 2 Duo har snudd helt rundt på dette med "rating" AMD vs. Intel i Ghz. Dette skulle tilsi at AMD skulle endre modellbetegnelsene sine, men disse er så godt innarbeidet at det tviler jeg på har noen hensikt egentlig. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det er meningen at den i teorien skal tilsvare det ja...... se på modellnavnet, ikke ghz....... 7724820[/snapback] Husk at dette gjelder ikke de nye core 2 duo prosessorene fra intel Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 AMD's modellbetegnelse referer til (utgåtte) Netburst CPU'er.Det er ikke slik at en A64 3500+ (2.2Ghz) er like bra som en P4 3.5 i alt av bruk/bench'er. I noen er den dårligere i andre.. f.eks. spill enda litt bedre (enn 3.5Ghz P4). Intel's P4 (Netburst) yter ikke skikkelig før ett stykke over 4Ghz.., men da er de på ingen måte dårlige. Core 2 Duo har snudd helt rundt på dette med "rating" AMD vs. Intel i Ghz. Dette skulle tilsi at AMD skulle endre modellbetegnelsene sine, men disse er så godt innarbeidet at det tviler jeg på har noen hensikt egentlig. 7725262[/snapback] AMDs modellbetegnelser har vel vært ett mysterium i flere år og de har benektet at de referer til P4s frekvens. Den offisielle forklaringen er at en 3500+ er målt relativt til ytelsen på en AMD Athlon T-bird, dvs den antatte ytelsen dersom denne CPUen sveiv på 3500 MHz. En grei antagelse derimot er at en T-bird var ganske lik mht ytelse som P4. Nå har også Intel gått bort fra GHz betegnelser og modellbetegnelsen til AMD er derfor bare tall og sier ingenting om ytelse, f.eks hvordan skulle de forklare navnene på X2(dual core) CPUene sine.. Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Takk for bra svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå