Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor og flere på nett - er det mulig?

Anbefalte innlegg

Jeg er så dum at jeg valgte Telenor ADSL for et års tid siden. I dag har jeg to maskiner, og vi er to i huset som gjerne skulle være på nett.

Er det mulig for to maskiner (en bærbar og en stasjonær) å være på nett samtidig, uten noen nye store investeringer?

Har også et spørsmål til, som hører til samme tema: Om jeg tar i bruk trådløst nettverk til den bærbare, vil det da gjøre det lettere? Vurderer trådløst nettverk, men er ikke helt kjent med hvor mye jeg må invistere ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det er mulig men jeg er usiker på hvordan du skall gjøre det.

jeg tror du må ha enten en ruter eller to netverkskort og en hub eller kryset kabel for å få det til. det er sikkert mange andre som vet dette bedre en jeg kan :grin:

Angående tråløst netverk så blir det lettere for da sliper du å væra avhengig av å sitte/streke kabel til dit du skall jobbe.

Just admit you're a freak :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-11-27 15:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 15:32, skrev AK47:

Jeg er så dum at jeg valgte Telenor ADSL for et års tid siden. I dag har jeg to maskiner, og vi er to i huset som gjerne skulle være på nett.

Er det mulig for to maskiner (en bærbar og en stasjonær) å være på nett samtidig, uten noen nye store investeringer?

Bluecom har tilbydt gratis overgang til dem hvis du er ADSL-kunde hos Telenor, da trenger du ingenting annet en nettkortene.

Lenke til kommentar

Jepp, det er inga problem og koble flere maskiner opp med telenor, alt du trenger er en router, sitter akkurat med to maskiner på her nå.. Tror jeg undersøkte og fant ut at det ikke funka med en hub..

Trådløst nettverk har jeg ikke vært mye borti så der kan jeg ikke hjelpe deg stort :smile:

Lenke til kommentar

Du kan enten bruke en ruter til og ta seg av delingen, eller sette to nettverkskort (et mot inett og ett mot "lan") i den stasjonere og bruke den som en gateway for en bærbare, evt med en hub/switch for tilkobling av flere maskiner.. prøvde selv med to nettkort-løsningen hjemme, fungerer greit men du er avhengig av at den maskinen som deler ut er på og "oppe".. pluss at fordelingen av båndbredde fungerte dårlig (mulig det skyldes meg), jeg gikk raskt over til en ruter, enkelt og sette opp, og fungerer upåklagelig..

Med tanke på trådløst, så er det en god del dyrere affære, ihvertfall hvis du har nettkort og slikt i maskinene fra før, men også hvis du ikke har noe. en "trådløs ruter"/aksesspunkt blir fort dobbelt så dyrt som en vanlig, og det samme gjelder nettverkskortene for trådløst.

Mvh

Goebbels

gunter.gif

Noen som vet hva som skjer her

[ Denne Melding var redigert av: Goebbels på 2002-11-27 16:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...