Gå til innhold

(LØST)Feilmelding i windows! hva gjør jeg nå?

tfw

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell Dimension 9150. Jeg skulle slå på pc'n min så kom windows bootscreen og etter det kom dette:

Det er oppdaget et problem og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: utfør virussjekk på datamaskinen. fjern alle nylige istallerte harddiskstasjoner eller drivere for harddiskstasjoner. kontroller at harddiskstasjonen er riktig konfigurert ig avsluttet.

kjør CHKDSK /F for å se etter skader på harddusjstasjonen, og start datamaskinen på nytt.

teknisk informasjon:

*** STOP: 0x0000007b (0xf789e524,0x0000034,0x00000000,0x00000000)

Noen som har vært borti dette før?

hva gjør jeg?

hva er kjør CHKDSK /F for å se etter skader på harddusjstasjonen, og start datamaskinen på nytt. og hvordan gjør jeg det?

jeg har prøvd å slått av alle harddisker i BIOS untatt windows disken. men det hjalp ikke heller. har prøvd sikkerhetsmodus. funker heller ikke.

kunn jeg har brukt denne pc'n.

takk på forhånd....

Endret av tfw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer ofte hvis noen systemfiler som er kritisk for oppstartsprosessen går i stykker. Dette kan bla. skje hvis du trekker ut kontakten/skrur av maskinen under oppstart (når den skriver til disse filene).

Se om du får boote i sikkerhetsmodus. Hvis ikke kan det være en løsning å lage en av disse: http://www.ubcd4win.com/

CHKDSK er et diskverktøy for å reparere skader, /F er en parameter som sikkert sier at den skal fikse feil på disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...