Gå til innhold

Logitech Z-680 tilgjengelig!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå fått mine Z-680, og jeg må vel si at jeg er meget fornøyd med dem så langt. Jeg bruker dem bla. annet som surround-anlegg på hybelen min siden de har dekodere for både Dolby Digital, DTS og MPEG flerkanalslyd.

De kan spille meget høyt og har sinnsyk bass som du kan føle på kroppen! De har dog noen minus som jeg vil påpeke. Displayet på kontrollsenteret har et blått bakgrunnslys som jo ser litt kult ut, men det gjør at displayet ikke er lesbart på litt avstand.

En annen ting som er mer irriterende, er at høyttalerne har en konstant hvese/suse-lyd uavhengig av volumstyrken. Jeg merker dette tydelig når høyttalerne står på og ikke er i bruk, og det er stille ellers i rommet.

Lenke til kommentar

Går det ann og bytte noen kabler på det sette, slik att du får skikkelige kabler?

Susingen kan også være forårsaket hvis strømledningen ligger for tett intill signalkablene.

Får du suselyd hvis du kobler til en annen kilde, ex dvd spiller?

Til slutt vil du anbefale de til en som vil høre musikk på dem?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 16:24, skrev MightyMax:

En annen ting som er mer irriterende, er at høyttalerne har en konstant hvese/suse-lyd uavhengig av volumstyrken. Jeg merker dette tydelig når høyttalerne står på og ikke er i bruk, og det er stille ellers i rommet.

Støyen kan gjerne komme fra lydkortet ditt! Kunne vært greit å få greie på hva slags kort du har?

Har du et Audigy-kort eller tilsvarende, kan du antagelig se bort fra dette, da må problemet ligge et annet sted.

Alternativt kan du gjøre som allerede foreslått; Koble anlegget til en annen lydkilde. Om det fortsatt hveser i høyttalerne, er det nok egenstøyen fra forsterkeren du hører. Det er i så fall ikke så bra.....

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-12-01 16:47 ]

Lenke til kommentar

Det går fint an å bytte kabler til høyttalerne. Det er vanlige høyttaler-ledninger (samme som på stereo-anlegg) festet til høyttalerne med skru-terminaler. Det er vel det samme som på Z-560? Ledningene er festet bak på subwooferen med klem-terminaler.

Høyttalerne er koblet til:

- lydkortet mitt (Soundblaster Live! Value) - analog tilkobling

- den stasjonære DVD-spillern min - digital coax tilkobling

- TV'n min - analog tilkobling, gjennom front-inngangen på kontroll-senteret til høyttalerne

Susinga er der uansett, uavhengig av enhet tilkoblet.

Jeg syns høyttalerne fungerer utmerket til å spille av musikk på, for det er skikkelig trøkk i dem! Men, det kan bli for mye av det gode også, siden bassen kan ta litt for mye av lydbildet.

De av dere som har Logitech Z-560, er det noen merkbar susing i dem? (bortsett fra når du legger øret helt inntil?) Jeg tror det er samme typen ledninger og tilkoblinger på Z-560.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke lydkortet mitt som er feilen, tror jeg. "Admin'c", hvis du hadde lest litt mer nøye lengre oppe, så hadde du sett at jeg får susing uansett hva jeg kobler til.

Enten er det noe feil på Z-680 systemet mitt, eller så er det bare slik det skal være. Hvis det bare er slik, så er det jo litt dårlig syns jeg. Systemet er jo helt topp ellers, så dette er virkelig synd og skam.

Jeg har pratet litt med "HeRbie" over e-mail, og han har visst akkurat samme problemet som meg.

Er det ikke flere som har skaffet seg Z-680 her som kan komme med sine erfaringer? Eventuelt noen flere Z-560 eiere som har noen nyttige innspill?

Lenke til kommentar

Venta over en mnd på Multicom på dette settet men det var ikke forgjeves. Fikk det forrige fredag og ble ikke skuffet.

Låter helt rått. Bruker det som et som et standalone hjemmekinosystem sammen med projektor og en DVD spiller. Har både coax og optisk inngang samt vanlige analoge innganger.

Var overrasket over at også optisk og coax kabel fulgte med! Dette er slikt som aldri pleier å være med.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 22:55, skrev MightyMax:

Det er nok ikke lydkortet mitt som er feilen, tror jeg. "Admin'c", hvis du hadde lest litt mer nøye lengre oppe, så hadde du sett at jeg får susing uansett hva jeg kobler til.

Enten er det noe feil på Z-680 systemet mitt, eller så er det bare slik det skal være. Hvis det bare er slik, så er det jo litt dårlig syns jeg. Systemet er jo helt topp ellers, så dette er virkelig synd og skam.

Har sjekket litt, og fant følgende Z680 specs:

Total output power: 450 Watts RMS

Subwoofer power output: 185 Watts RMS

Satellite speaker power output: 265 Watts RMS (53 Watts RMS per channel)

Maximum SPL: 114 dB

System frequency response: 35Hz - 20kHz

Signal-to-noise ratio: >100 dB (A)

Input impedance: 10'000 ohms

Shielded satellites for use near video monitors

Det som er interessant i denne forbindelse, er signal/støyforholdet, som er oppgitt til >100dB,

mao.ganske gode spesifikasjoner.

Har for moro skyld testet mitt Klipsch-anlegg, men kun ved absolutt max pådrag på volumknappen kan jeg høre et svaakt sus.

Det _kan_ på bakgrunn av denne sammenligningen derfor være en feil på anlegget ditt, men skal ikke påstå det.

Det dukker vel opp flere med Z680 etterhvert, så får vi se hva de sier.

Lenke til kommentar

Smjhans, sier du at du IKKE merker noen hørbar susing fra høyttalerne?

MIn SITUASJON:

VOLUM = 0

TILKOBLING = INGEN

STRØM = PÅ

får jeg lyd fra høyttalerne? jepp. "FFSSSSSSSSSSSSSSSS"

JÆVLIG irriterende. Særlig for meg, som sitter med satelittene satt sammen nokså kompakt, på samme pc bord som skjermen og på en hylle 1 meter bak meg. Susinga er der uavhenging om jeg spiller musikk eller ikke, hvis jeg bare hører susinga hører jeg det såpass godt at det kan sammenliknes med bråket fra Chieftec 300W PSU, 3 kabinett vifter ++ (lyden fra høyttalerne er mye mer høyfrekvent seff), så de skiller seg ut. Men dere kan skjønne at det er uhyre plagsomt.

Fronthøyttaleren, som er over skjermen, holder på å ta livet av meg (nesten). Suser som en gammel drittradio!!

Hvis jeg legger øret inntil bassrøret hører jeg også at suben driver og brummer litt for seg selv. Og alt dette er UTEN at noen form for signalkabel er tilkoblet.

FIkk en "høyttaler-kyndig" til å se på saken, han sa med en gang at noe måtte være galt, og fastslo problemet til å ligge i forsterkeren. (han vet hvordan man bygger dem). Han sa også navnet på komponenten som var loco, så vidt jeg husker. Men jeg husker ikke navnet på den, det var noe med en dings som som skulle filtrere bort strøm ett eller annet (jeg har ikke peil)

Meget pussig at ingen med Z-560 har dette problemet, og jeg NEKTER å tro at alle Z-680 kan være sånn. Hvis ikke, må jeg si det rett ut:

LOGITECH Z-680 STINKER MAX!

(ok da de har den beste lyden jeg har hørt fra et PC anlegg)

men den ***** susinga... ARGH jeg blir gal

Har sendt sinna-mail til både logitech og Multicom (som jeg kjøpte dem av), og avventer svar.

Hvis noen her har Z-680 IKKE har noe problem med susing, er det bankers.

da kan multicom vente seg en 25kg tung pakke på døra. Som de skal få betale porto for.

Lenke til kommentar

Der hørtes ut som om du har problem med at det kommer forstyrrelser fra andre elektriske kilder.. Har vært borti at høytalere har fått susing pga. at de ligger for nært stømkabler osv.. En gang hjemme så oppdaget jeg det på faderns maskin. Fant ut at det var på grunn av skjermen, er en ganske gammel skjerm sikkert uten skjerming ellerno. Så det var problemet der.. jeg bare la ledningene litt vekk fra skjermen og hørte aldri mer til susinga

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...