TommyGun77 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Banding er nok feil ord, men det er enkelte problemer emd elektronikken på den. LEs tråden her:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=550290 7742768[/snapback] Det er vel et velkjent problem at det er banding på rev01 og 02. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 for meg var det velkjent problem med input lag, men banding er nytt for meg. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Input lagg og banding har null niks med hverandre å gjøre. I motsetning til de andre 2x07 modellene er man såvidt jeg har klart å lese enda ikke kvitt all bandingen, eller hva det nå enn er i rev 03. Dette skulle være begrepet banding når det er snakk om bilder: http://en.wikipedia.org/wiki/Posterization Lenke til kommentar
eXa Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Sa ikke noe om at de hadde noe med hverandre å gjøre heller... Det der er jo forøvrig ikke banding heller. Vet ikke om ett godt norsk ord for posterization, ikke at banding er så norsk heller da men. Slang inn DVE dvden min for å sjekke min 225bw men vlc var bare teit så jeg avinnstallerte det og skulle innstallere noe annet men rota meg bort og har ikke sjekket enda... Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Jeg har en rev03 og bandingen er der fremdeles men jeg ser den bare hvis jeg prøver å framprovosere den. edit: var mye verre på rev02. Endret 17. januar 2007 av TommyTheGun Lenke til kommentar
eternal Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 input lag er vel verst mtp. gaming... er derfor jeg ikke kjøper den Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Prøvde å dra igang en tråd om Acer AL2423W 24" tidligere,men fikk kun et svar fra watercool. Fant en "rewiew" av den hvor det ble hevdet at den har minimalt med inputlag. Her Er inputlag på 24" et problem generelt? Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe dellskjermen,men ble litt i tvil når jeg leste om dette. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 2407WFP ser fin ut,men etter det jeg ser så har den hele 16ms?Er ikke det ganske høyt hvis den skal brukes til gaming? Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Er litt forskjellige måter å måle dette på men den har Responstid : 6 ms typisk (Grått til grått) / 16 ms typisk (Svart til hvitt). Har den selv og mine øyne klarer ikke å se etterslep. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 en kamerat av meg har en skjerm med 16ms responstid, og den synes ikke ghosting på, mens ghosting er synlig på mange andre skjermer med 8ms. dette går ikke bare på forskjellige måter å måle dette på, men det også. Lenke til kommentar
Lukas Arnaz Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Med 1920x1200 oppløsning så bør vel skjermkortet til enhver tid være high-end hvis man skal spille? Litt nysgjerrig på denne Dell 2407 selv. I dinside.no sin test stod det "Men noen spillskjerm er det likevel ikke snakk om, til det er oppløsningen litt i største laget." Endret 19. januar 2007 av Milorg Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Her er en måling av input lag på noen skjermer: http://www.behardware.com/articles/632-2/l...o-crts-yes.html 2407WFP er blant de dårligste. Det er nok ingen spillskjerm, nei. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hmm... den testen der kan man jo gjere sjølv også... Noken som har eit sånt program som viser ei klokke med "desimaler" Har 2 lcd skjermer nå, kan jo måle og sjå kven av dei som er kjappest.... Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Dellen fungerer fint og spille med, man må bare passe på og ha et grafikkort som klarer og dra 1920 x 1200 i akseptable FPS (8800 GTS og oppover). Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Dell skjermene i ultrasharp serien er allroundere alle sammen. Ikke ekstreme til gaming, men gode for de aller fleste. Både 24" og 30" skjermene funker fint til spill bare du har bra nok skjermkort. Nå der det viktig å forstå at inputlagg ikke er det samme som responstid. Inputlagg problemet går ut på at det kan være gjerne rundt 25ms forsinkelse i selve skjermen på hele bildet. VA paneler skal være verst. Du får ikke uklart bilde, men en ørliten forsinkelse. Har du en LCD + en CRT skjerm, kan du bruke dette: http://www.flatpanels.dk/monitortest_inputlag_dk.php Den funker fint til gaming for de aller fleste, de andre får holde seg til CRT eller 19" skjermer. Har liten tro på at andre 24" skjermer er veldig mye bedre. Merk at Behardwares test ikke har andre 24" skjermer. Min skjerm har også S-PVA panel, og har funnet inputlagg, men vil ikke si det er noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå