Thend Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) La meg få supplere KissaMcDucks liste med: , Blackalicious - Make You Feel That Way og Mr. Lif - Live from the Plantation Er hva jeg kaller gode tekster. Endret 16. januar 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Sage Francis er en av de rareste rapperne jeg vet om, men tekstene hans er fantastisk. Endret 16. januar 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Madvillian- All CapsRå sang, fet video. (Fra comments; awesome...coming from a metal fan.. awesome, ) Last Emperor, KRS & Zack de la Rocha- CIA Saul Williams- List of demands Saul Williams er også slampoet eller noe lignende, sjekk ut Twice the first time, en av de råeste sangene noensinne! Roots Manuva- Dreamy days Får gåsehud av denne, nanananana Roots Manuva- Witness (1 Hope) Well well well Mr. Lif- Because they made it that way Anbefaler dere alle å sjekk ut noen av sangene ihvertfall, dette er bra musikk! 7733209[/snapback] Alt Madlib rører er genialt. For eksempel: Madlib(Fra hans album på Blue Note, det legendariske jazzselskapet). Roots Manuva er favoritten uansett. Fantastisk rapper, geniale tekster med både mening og de kuleste linjene noensinne(Liker spesielt linjer som "I'm a health freak, working out at the pub", eller den enkle og geniale leveringen av "Yes, yes, and furthermore, YES"). Her er en av de mer kommersielle låtene: Dessverre finner jeg ikke "Evil Rabbit" noe sted, siden den låten er den beste til å frelsemetalfans med. Mørkere og dypere kommer man ikke. Supa Saian crew er heller ikke dårlige rent teknisk: Immortal Technique er et klart valg hvis man vil ha litt mer mening: Fourth Branch of Military Peruvian Cociane Bin Laden Mye annet bra der ute. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Mye bra her ja. Ah, perfekt å chille på youtube når jeg sitter her på jobb. Kanke si noe om tekstene til saian siden jeg ikke fatter en dritt, men det er det råeste jeg har sett live ihvertfall Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Mye bra her ja. Ah, perfekt å chille på youtube når jeg sitter her på jobb. Kanke si noe om tekstene til saian siden jeg ikke fatter en dritt, men det er det råeste jeg har sett live ihvertfall 7733429[/snapback] Sjekk ut videoene av dem freestyle'e og beatbox'e. De er helt sinnsykt flinke. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Saian Supa- Angela Liker denne best jeg, chiiiiill. Godt eksempel på musikk som er bra uten at man forstår teksten. For alt jeg vet kan de rappe om agurker og kulepenner, men det er så fett. Håper de legger turen innom Norge igjen snart Lenke til kommentar
Error Lars Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Teksten i sangen er i hvertfall veldig viktig for meg. Hos meg går det i Eminem og jokke, men radioen står på 24 timer i døgnet, så jeg får med meg mye annet rart. Liker sanger med alvorlige/morsomme tekster som handler om problemer i samfunnet. For eksempel Ingen har skylda fra Jokke o.l Men jeg klarer fint og høre på alt det de sender på radioen, men når jeg skal kose meg er det Jokke/Eminem på full guffe Lenke til kommentar
Heretique Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Teksten har mye å si for meg, veldig mye.. Selv om lydbildet er det viktigste, er teksten rett oppunder! Edit: Leif Endret 16. januar 2007 av Heretique Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Syns musikken er det viktigste, men som noen sa tidligere, er det en god tekst, er det en finfin bonus. Seff, jeg greier ikke sanger som har en tekst som er mote mine prinsipper på hva en sangtekst inneholder. Men jeg kan fint høre på Rammstein uten å kunne tysk. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Teksten er VELDIG viktig i en sang... Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 iværtfall i denne : http://www.youtube.com/watch?v=x5t603n7j04 Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 iværtfall i denne : http://www.youtube.com/watch?v=x5t603n7j04 7736605[/snapback] Tom Waits er forresten en artist som alltid slenger dritt om tekstene sine! "Nei, nei, nei, det var bare noe jeg slang sammen. Bare tullete ord!". Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Saian Supa- AngelaLiker denne best jeg, chiiiiill. Godt eksempel på musikk som er bra uten at man forstår teksten. For alt jeg vet kan de rappe om agurker og kulepenner, men det er så fett. Håper de legger turen innom Norge igjen snart 7733471[/snapback] Er det mulig å ikke like den låta? Er ikke videre fan av hip-hop utenom feks. Looptroop og Saian. Jeg hører ikke mye på det, men akkuratt de er flinke. Lenke til kommentar
Smashy Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det er ikke alltid jeg tenker over teksten så veldig mye, det kommer helt an på sjanger. Men ofte så syntes jeg teksten har mye å si, som feks Yellowcard - believe. Lenke til kommentar
SlevenMek Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 jeg synes en bra tekst i en sang har stort + jeg hører altid etter teksten så lenge jeg forstår hva dem skriker.. nye cd'en til keep of kalessin - armada synes mange av tekstene er bra.. In flames synes jeg også har en del bra tekster.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) I denne er det ganske viktig: The Whalers - Veien, Sannheten og Livet "Oslos Stolthet" Øya blir våte når vi tenker på deg. Du er veien og livet, du er sannhet for meg. Endret 17. januar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 iværtfall i denne : http://www.youtube.com/watch?v=x5t603n7j04 7736605[/snapback] Tom Waits er forresten en artist som alltid slenger dritt om tekstene sine! "Nei, nei, nei, det var bare noe jeg slang sammen. Bare tullete ord!". 7736659[/snapback] kan så hende. Step right up høres iværtfall ganske tilfeldig. Lenke til kommentar
sh- Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 En fengende sang med god tekst får meg til å lytte. En fengende sang med dårlig tekst får meg bare til å høre. Hvis det går ann å si det på den måten.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Tekst har en del å si, men det er riffene, og framføringa av sangen som er viktigst. Teksten er vikitg å få med seg, for hvis sangen er bra, skal den jo læres utenatt Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 En fengende sang med god tekst får meg til å lytte. En fengende sang med dårlig tekst får meg bare til å høre. Hvis det går ann å si det på den måten.. 7742698[/snapback] Fatter hva du mener Do you hear me or you listenin'? Its a big difference -B Siegel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå