Gå til innhold

Bryr du deg om teksten i en sang?


CurSe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Madvillian- All Caps

Rå sang, fet video. (Fra comments; awesome...coming from a metal fan.. awesome, :) )

Last Emperor, KRS & Zack de la Rocha- CIA

Saul Williams- List of demands

Saul Williams er også slampoet eller noe lignende, sjekk ut Twice the first time, en av de råeste sangene noensinne!

Roots Manuva- Dreamy days

Får gåsehud av denne, nanananana :D

Roots Manuva- Witness (1 Hope)

Well well well :D

Mr. Lif- Because they made it that way

 

Anbefaler dere alle å sjekk ut noen av sangene ihvertfall, dette er bra musikk!

7733209[/snapback]

Alt Madlib rører er genialt. For eksempel:

 

 

Madlib(Fra hans album på Blue Note, det legendariske jazzselskapet).

 

Roots Manuva er favoritten uansett. Fantastisk rapper, geniale tekster med både mening og de kuleste linjene noensinne(Liker spesielt linjer som "I'm a health freak, working out at the pub", eller den enkle og geniale leveringen av "Yes, yes, and furthermore, YES").

 

Her er en av de mer kommersielle låtene:

 

 

Dessverre finner jeg ikke "Evil Rabbit" noe sted, siden den låten er den beste til å frelsemetalfans med. Mørkere og dypere kommer man ikke.

 

Supa Saian crew er heller ikke dårlige rent teknisk:

 

 

Immortal Technique er et klart valg hvis man vil ha litt mer mening:

 

Fourth Branch of Military

 

Peruvian Cociane

 

Bin Laden

 

Mye annet bra der ute.

Lenke til kommentar

Teksten i sangen er i hvertfall veldig viktig for meg. Hos meg går det i Eminem og jokke, men radioen står på 24 timer i døgnet, så jeg får med meg mye annet rart. Liker sanger med alvorlige/morsomme tekster som handler om problemer i samfunnet. For eksempel Ingen har skylda fra Jokke o.l

Men jeg klarer fint og høre på alt det de sender på radioen, men når jeg skal kose meg er det Jokke/Eminem på full guffe :w00t:

Lenke til kommentar
Saian Supa- Angela

Liker denne best jeg, chiiiiill. Godt eksempel på musikk som er bra uten at man forstår teksten. For alt jeg vet kan de rappe om agurker og kulepenner, men det er så fett. Håper de legger turen innom Norge igjen snart :)

7733471[/snapback]

Er det mulig å ikke like den låta? Er ikke videre fan av hip-hop utenom feks. Looptroop og Saian. Jeg hører ikke mye på det, men akkuratt de er flinke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Tekst har en del å si, men det er riffene, og framføringa av sangen som er viktigst. Teksten er vikitg å få med seg, for hvis sangen er bra, skal den jo læres utenatt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...