xerxess Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 noen som har fått d til med switch på studentbynettet i oslo? tenker på xbox live... Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 noen som har fått d til med switch på studentbynettet i oslo? tenker på xbox live... 9309780[/snapback] Jada. Har en D-Link 5 port switch 10/100 mbps modell DES-1005D huket inn i veggen. Med PC og 360 huket inn i den. Fungerer glimrende. Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) switch burde funke Endret 19. august 2007 av intox_neb Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Har også studentnett i ÅS, fungere dårlig med Linksys router får vel prata med itavdelingen om dei vil vera så vennlige om å opna port 80 Endret 19. august 2007 av The_Creator Lenke til kommentar
xbox-student Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Folkens, jeg sitter på en studentbolig fra SiO og prøver å kjøre live her. Jeg har noen rare problemer, jeg bruker en helt ny D-link DGS-1005D som funker som bare det, og er på lista over testa switcher hos it-folka. Jeg kommer meg helt fint på live, får brukt absolutt alle funksjoner, jeg får kommunisert med de på vennelisten og alt, men problemet kommer når jeg skal joine en lobby. Dette gjelder alle spill. Det er uhyre sjelden jeg får koplet meg til, vi snakker kanskje 1/20 ganger, og da gjerne i lobbyer med bare 1-2-3 andre. Jeg har altså problemer med å kople meg til de fleste andre spillerne på live. Jeg ser dem, men får feilmelding. i PGR3 kommer det "unable to connect to all players", i Forza 2 er det noe av det samme. Det gjelder forøvrig alle spillene mine. Jeg hadde nøyaktig de samme symptomene der jeg bodde før, da brukte jeg en trådløs router. Jeg slo av UPnP, og da var problemet borte. Men her på studentnettet er det altså tilbake. Jeg har prøvd å maile it-tjenesten på blindern, men de aner ikke hva det er og har ingen xbox på kontoret, så de får ikke sjekka noe heller. Anyone? Lenke til kommentar
Gnarfur Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har sansynligvis samme problem. Har Xbox koblet til PC og bruker ICS. Noen får jeg koblet til, og noen ikke. Det er jo sånnt man skulle tro var et NAT problem, men 'Test Xbox Live' saken sier at min NAT er moderate, og jeg får ikke koblet til en kamerat med open NAT, som jo skulle vært uproblematisk. Aner ikke hva som er problemet... Lenke til kommentar
xbox-student Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har sansynligvis samme problem. Har Xbox koblet til PC og bruker ICS. Noen får jeg koblet til, og noen ikke. Det er jo sånnt man skulle tro var et NAT problem, men 'Test Xbox Live' saken sier at min NAT er moderate, og jeg får ikke koblet til en kamerat med open NAT, som jo skulle vært uproblematisk. Aner ikke hva som er problemet... 9481397[/snapback] Hadde vært fint hvis du maila it-folket om det, de sa til meg at de ikke hadde hørt om noen med lignende problem. Det er viktig at man sier ifra om sånt, så kanskje de går det litt nærmere i sømmene. Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 jeg bor på kringsjå, med switch funker det helt problemfritt, de skal vist ha alle porter til xbox åpne... Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 *Oppdatering* Nylig har de også åpnet for Lord Of The Rings OnlineTM ( UDP 2900 - 2910, 9000 - 9010 ) For de som er interessert i det.. Lenke til kommentar
BobbFlæsk Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Bumper denne jeg. Noen erfaringer med dette nå? Ser at studentbynettmennesker har åpnet litt porter, bl.a. Xbox Live ting. Planer om å få meg en 360 selv, og lurer svært på hvor mye mas jeg kan regne med det blir å få den på nett 8286046[/snapback] Testet akkurat nå, men på Test Xbox Live Connection kommer jeg bare til MTU så feiler den... Fra MS artikkelen å dømme ( http://support.microsoft.com/kb/908882 ) kan det hende det er pga. at jeg har endel PC'er på akkurat nå, men jeg har ikke mulighet til å slå dem av før etter firetiden da jeg jobber hjemmefra...Skal slå alt av og plugge xbox'en rett i veggen da og se om det fungerer. 8297963[/snapback] Den samme MTU feilen skjer til meg å.....bor også på studentbolig der det brukes VPN nett....noen som har et bra triks for å løse dette? Lenke til kommentar
xbox-student Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Vel, nå har jeg finni feilen iallefall. Det var D-links fine. splitter nye DGS-1005D som faktisk ikke var xbox live-kompatibel. Bytta den ut med en CNet switch til 180kr og nå går det så det griner. Lenke til kommentar
Gnarfur Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ok. Da er det bare ICS setupen min som er ubrukelig. Hvilke switcher er det folk bruker? Hadde vært flott med en anbefalning av noe man vet virker og er rimelig osv Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ok. Da er det bare ICS setupen min som er ubrukelig. Hvilke switcher er det folk bruker? Hadde vært flott med en anbefalning av noe man vet virker og er rimelig osv 9512441[/snapback] Scroll bittelitt opp så ser du to forslag allerede. Enda mer dekkende her: http://www.usit.uio.no/it/studentbynett/maskiner.html Lenke til kommentar
BiHaTcH Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Tenkte jeg skulle tilføre denne tråden litt oppdatering. Leste denne tråden når jeg fikk meg 360, og jublet når jeg hørte at folk fikk det til, tross noen vanskeligheter. Så jeg gjorde, som mange av de andre: Kjøpte Cnet 5-ports switch (150-250,-) Koblet til kablen fra veggen i en port og maskinen i en annen Autoriserte, som vanlig, med UiO-brukernavn og passord. Koblet til Xboxen, og kjørte Join Live-saken på Marketplace-fanen ...og var RETT på med det samme! FAN-tastisk! Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Så det man trenger for å få en Xbox 360 på nett innen SiO er: 1 x Switch 3 x Nettverkskabler 1 x PC En av nettverkskablene går fra vegg til switch. En annen nettverkskabel går fra switch til PC, Den siste nettverkskabelen går fra switch til Xbox 360. Dernest må PC autentiseres med UiO brukernavn/passord. Når PC er autentisert (IP er autentisert), så vil Xbox 360 automatisk være autentisert siden den kommer til å bruke samme IP som PC'en... Stemmer dette? EDIT: Ja, det skal stemme: LINK Endret 15. juli 2008 av J-Core Lenke til kommentar
BiHaTcH Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Så det man trenger for å få en Xbox 360 på nett innen SiO er: 1 x Switch 3 x Nettverkskabler 1 x PC En av nettverkskablene går fra vegg til switch. En annen nettverkskabel går fra switch til PC, Den siste nettverkskabelen går fra switch til Xbox 360. Dernest må PC autentiseres med UiO brukernavn/passord. Når PC er autentisert (IP er autentisert), så vil Xbox 360 automatisk være autentisert siden den kommer til å bruke samme IP som PC'en... Stemmer dette? EDIT: Ja, det skal stemme: LINK HEEELT riktig. Og for å være sikker, så kjøp en av switch'ene de har testet på den linken du satte opp. Jeg har den billigste, CNet 5-port, og funker som et uvær! Lenke til kommentar
Oook Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Søkte litt på google for å se om det var mulighet for å koble en xbox til nettet på studentnettet her jeg bor. Har lest igjennom tråden, men ble ikke så veldig klok av det. Så det var en som satt på studentnettet i Tromsø, det gjør jeg også. Hadde det vært mulig å få en liten steg for steg forklaring på hvordan jeg skal gjøre dette? Hadde vært veldig takknemmelig for det. Lenke til kommentar
Oook Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 glem det, så jo at posten rett oppfor forklarte akkurat det jeg spurte etter Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Noen som har problemer med å komme online med 360'en i dag? Er koblet til SiO-nettverket som vanlig, men 360'en maser om at det må åpnes et eller annet i ruteren... Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå